وقتی امریکا در بزنگاه بر فرق عراق می کوبد

هیچ زمانی غرب و اسرائیل از این لحظه آرام تر و خشنودتر نبوده اند که مسلمانان مفت مفت، همدیگر را بکشند و در انظار عالمیان آبروی اسلام را ببرند. بنابرین چرا باید علاقه مند به پایان دادن به ماجرای داعش باشند؟ ماجرایی که اگر همه هماهنگ بودند در فاصله چند روز خاتمه می یافت.

داستان ارتش عراق و حمله داعش، در کنار نقش امریکا به عنوان کسی که خود را متعهد به مبارزه با داعش می داند اما حاضر نیست قدمی بردارد، آشکارتر از آن است که کسی بخواهد برای آن استدلال بیاورد. درباره بی عملی امریکا بلکه خیانتش به عراق دو احتمال وجود دارد.
یکی آن که از روی خوشبینی بگوییم سیاستمداران کاخ سفید مانند خر در گل مانده و گرفتار بی عملی و بی تصمیمی شده، از ترس یک مشت عرب وهابی و خشونت طلب که یک قرن است هم عالَم اسلامی را تهدید می کنند و هم غیر آن را، حاضر به پا پیش گذاشتن نیستند و نتیجه آن همین وضعیتی است که شاهدش هستیم.
دوم این که تصور کنیم امریکا، دستش با وهابی های سعودیِ آدم کش و جاه طلب و داعشی ها در یک کاسه است و برای تامین امنیت یک مشت صهیونیستِ متجاوز و چاقوکش و آدم کش که نه از روی اتفاق، بلکه اصولا در این مساله هیچ فرقی بین مثلث اسرائیل و داعش و سعودی متجاوز به یمن نیست، حاضر به هر نوع دروغگویی و تزویر هستند و جانشان برای نفت مفت می رود..
بسیاری از عقلا، شق دوم را ترجیح می دهند. چه فرصتی برای امریکایی ها و اسرائیلی ها و صلیبی ها بهتر از این که مسلمانان را به جان هم بیندازد، و کم هزینه، بدون آن که دلاری خرج کنند، آنها را به دست یکدیگر قتل عام کنند. در این میان، هم آبروی اسلام رفته است و هم افراطی های عالم با یک مشت مظلوم اما مسلمان کشته شده اند؛ و در نتیجه خیال غرب راحت است.
چند روز قبل وزیر دفاع امریکا، ارتش عراق را متهم کرد که درست و قوی عمل نمی کند. بسیار خوب، این همان ارتشی است که مدتی قبل رمادی را از داعش گرفت، اما خیانت شما با فشار آوردن بر عراق برای کوتاه کردن دست ایران، سبب شد دوباره رمادی به دست داعش افتاد تا یک بار دیگر مردم سنی و شیعه قتل عام و آواره شوند.
حالا ارتش عراق بسیج شده است تا دوباره رمادی را باز پس گیرد. هنوز 24 ساعت از عملیات نگذشته که صدای امریکا و کانادای خائن و فرانسه خود فروشِ به پول سعودی بلند شده و اعتراض که چرا با صدای «لبیک یا حسین» اقدام کرده اید؟
اگر کسی خیانتکار نباشد، اجازه می دهد لااقل چهار روز از عملیات بگذرد، تلاشی برای بیرون راندن دشمن بشود آن وقت باب بحث و گفتگو را آن هم به صورت خصوصی و برای تلطیف ماجرا آغاز کرده و از نظر عملی هم با مشارکت دادن عشائر سنی زمینه را برای تثبت اوضاع آغاز می کند.
و اما این گونه رفتار فقط مخصوص آدم های جنایتکاری است که خود در برافروختن آتش داعش نقش اولی و اصلی را داشته اند و حالا هم برای خوشحال کردن سعودی هایی که هرچه اینها بخواهند مفت در اختیارشان می گذارند، و حاضرند با اسرائیل برای مبارزه با ایران همراهی کنند، در همان آغاز عملیات، بر فرق عراق می کوبند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420167

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    70 16
    مسلمان ها پیش از اسرائیل و امریکا هم داشتن همدیگر را می کشتند، ایراد از خود مسلمان هاست البته اگر این چیزی که الان هست را بهش بتوان گفت اسلام و مسلم
    • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
      23 9
      احسنت.
    • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
      1 2
      بیسوادی دیگه شما .... یه نگاهی به تاریخ بنداز لطفا .... از جنگ های صلیبی شروع کن ببین چند سال طول کشید تا جنگ یمن
    • ندا IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
      21 13
      آهان آنوقت سلاح های اسرائیلی و آمریکایی این وسط چه می کنند؟ چرا وقتی یک نفر در یک کشور غربی اتفاقی برایش می افتد این همه سروصدا راه می اندازند و حقوق بشر را بهانه می کنند اما هزاران انسان بی گناه اعم از زن و کودک بی هیچ دلیلی می میرند ککشان هم نمی گزد. اگر بیماردل نبودند که برای انسانیت هم شده بود اقدامی درخور می کردند.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      4 1
      باشه..شما خوبی
    • رضا A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      138 4
      خداییش خودتون از اینکه اینقدر جنایت های مسلمانان علیه فرقه ها یا ادیان دیگر را گردن آمریکا و اسراییل و اروپا میندازید خسته نشدید تا کی خودتونو گول میزنید که ما خوبیم بقیه بد زمانی که اروپایی ها جنگلی زندگی میکردند یهودیان متلاشی و پراکنده شده بودند و آمریکا هنوز کشف نشده بود بازم جنایت های منطقه تقصیر غربی ها بود؟ یه سواله دیگه کسی میتونه یه جواب بده؟
    • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
      2 8
      آقا رضا. ما نمی گوییم خودمان خوبیم و بقیه بد و می دانیم که فرقه گرایی را خود ما مسلمانان باب کرده ایم که دلایل سیاسی و تاریخی زیادی پشت آن است. اما اینکه کسی بر آتش این فرقه گرایی بنزین بپاشد و آنهم در این وضعیت خطیری که عراق در آن گرفتار شده دلیل دوستی اش نیست بلکه نوعی دشمنی است. امریکا اینهمه سال در عراق بود و به جای نزدیک کردن مذاهب و گروه های مختلف در عراق مرز میان آنها را آنچنان پررنگ کرد که نمی دانم حالا این شکاف ها چگونه باید پر شود.مردم واقعی که درگیر این جنگ ها هستند اصولا توجه ای به رمز عملیات ندارند و فقط می خواهند به خانه های خود برگردند ولی امثال کارتر این نکات را برجسته می کنند تا نفرت بین مذاهب در این بین فراموش نشود. متاسفم که این آقایان با جان مردم بازی سیاسی می کنند.
  • جلال IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    1 1
    درود بر استاد جعفریان به نظر من امروزه، خاور میانه آزمایشگاه اثبات آرمان های عوام فریبانه غربی ها است که چندین دهه به خورد ملت های ساده لوح جهان سومی داده اند تا بهانه ای برای مداخله در چهار گوشه دنیا داشته باشند. به یاد بیاوریم: "حقوق بشر"، "حقوق زنان"، "ثبات"، " امنیت" و ... امیدوارم حال که صداقت غربی ها محک تجربه خورده، مسلمان ها به خود بیایند و این برادر کشی دشمن شاد کن را برای همیشه ریشه کن کنند.
  • اصغر غلام پور A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    21 19
    با تشکر از نگارنده, ایکاش لحن نوشتاری با این جنایتکاران همیشه به همین نحو باشه
  • پازوکی A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    18 6
    با سلام آمریکا و اروپا در غرب برای جلوگیری از پیوستن مردم به دین حنیف، اسلام هراسی راه انداخته اند و در خاور میانه دست به شیعه هراسی،ایران هراسی زده اند.تا مسلم ، مسلم را بکشد و آنان به غارت خود با دست بازتر بپردازند
  • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    10 7
    جناب دکتر جعفريان عزيز اي کاش به جاي تحليل هستها اندي هم به بايدها ميپرداختيم، در اينکه دشمن دشمن است شکي نيست و چيز تازه اي هم نيست، خدايا چقدر اين آيه تر و تازه است با اينکه هزار و چهار صد سال از نزول آن ميگذرد: و لن ترضي عنک اليهود و لا النصاري حتي تتبع ملتهم تا از فرق سر تا نوک پا به سان غربيان فکر نکنيد آنها شما را رها نخواهند کرد .... اي کاش ميفرموديد الان چه بايد کرد ما جمعي قليل که هم از سوي ضالين محاصره شديم و هم از سوي مغضوبين درگاه الهي. بگوييد چه بايد کرد؟ دستور چيست؟ رسالت چيست؟ با اين موجودات افعي که دقيقا به مانند سربازان پليد يزيد حرامزاده اند به نام محمدرسول الله محمّدي که رحمة للعالمين و لعلي خلق عظيم است به راحتي فقط به جرم عشق به علي عليه السلام سرميبرند، چه کنيم؟
  • سلیمی IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    30 6
    آقای دکتر واقعا از شما بعید بود که اینگونه تحلیل کنید. امروز حتی مقتدا صدر هم به انتخاب این رمز اعتراض کرد. اکنون زمان آین است که اختلافات مذهبی کنار گذاشته شود و شعارها بوی جدایی ندهد. امام حسین ع برای همه عزیز است و صد البته برای اهل سنت. اما به هر حال نام مقدس ایشان پرچم شیعه است. چه بهتر بود پرچمی انتخاب می شد که نماد وحدت بود. شاید اهل سنت این طور فکر کنند که شیعیان اکنون که به ما نیاز دارند اینگونه فکر می کنند. اگر پیروزی به دست آمد و زمان تقسیم پست و قدرت بود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در همه تحلیلها باید سعی گنیم از زا ویه دیدطرف مقابل هم به خودمان نگاه کنیم نه اینکه همیشه خود را حق مطلق بدانیم و دیگران را یکسره باطل.
  • بی نام A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    17 5
    اگر استاد گرامی کمی تحلیلهای داعش را مطالعه بفرمایند خواهند دید که آنها هم همین تحلیل را دارند فقط جای وهابیون شیعیان را قرار می دهند ارادت فراوانی به ایشان دارم اما فکر نمی کنند کمی باید به ذهنهای قالبی غبار گرفته تکانی بدهیم هنوز وقت آن نیست مسلمانان جور تازه ای تعقل کنند تا استاد شما اینگونه می اندیشید داعش زنده است
  • سلیمی IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    12 5
    در رد تحلیل اشتباه شما همین الان اعلام شد که نام رمز عملیات برای جلوگیری از هر گونه سوء برداشته به لبیک یا عراق تغییر یافت.
    • بی نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
      3 8
      این در تایید تحلیل ایشان است
  • بی نام A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    8 12
    کسانی مثل قاسم سلیمانی هم که از نزدیک اوضاع را مشاهده می کنند معتقدند که امریکا در مبارزه با داعش دروغ می گوید و خودش یک ضلع ماجراست. بحث سر یک شعار نیست که ممکن است خطا باشد بحث سر راه انداختن یک فضای تبلیغاتی در یک لحظه حساس در حمله است که فقط برای تحریک کردن بیشتر طرف مقابل است تا جلوی عملیات را بگیرد. امریکا می توانست این راه نه با یک فضای تبلیغاتی طراحی شده در سطح وسیع بلکه به شکل نرم تری مطرح کند و زود تمام شود. امروز یک مرتبه صدای همه کشورهای غربی با هم درآمد. چرا؟
  • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    7 5
    سادگی است اگر باور کنیم امریکا واقعا با داعش درگیر است. بدون شک آنها سوراخ دعا را پیدا کرده و داعش را برای ویرانی منطقه حمایت می کنند. هم سر ترکها و عربها را گرم کرده اند هم ایران را درگیر. خدا بخیر بگذارند. کی این مسلمانها سر عقل می آیند.
  • احمد غ A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    5 11
    آفرین . نوشتارتان دردمندانه بود. احساس هنگام نوشتنتان کاملا محسوس بود . ان شاالله مسلمانها عاقل شوند
  • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    7 6
    روزگاری که امریکا به عراق حمله کرد و عروسی شان بود از زمین و هوا آمدند و صدام را سرنگون کردند. حالا که عراق در اثر حملات آنان به این روز افتاده فقط چند هواپیما می فرستند و معلوم نیست ناکجا آباد را بمباران می کنند؟ این عراق را شما به این روز انداختید؟ حالا پس کشیده اید و عراقی هار ا به جان هم انداخته اید و تازه پای ایران را هم به وسط می کشید.
  • محسن IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    6 8
    آره بذارن 4 روز بگذره تا باز مثل دفعه قبل بعد از اخراج داعش، دو تا روستای سنی به دست شبه نظامیای شیعی قتل عام بشن.
  • بی نام ES ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    19 12
    جان ناقابلی دارم که آن را فدای ارمنستان خواهم کرد
    • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      5 23
      خنک
    • 0 IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      1 7
      اشتباه دکمه سبز رو دم
  • اسماعیل IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    3 0
    به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات عراقی به دنبال انتقادات خارجی و داخلی و به منظور جلوگیری از ماهیت طایفه‌گرایی این عملیات نام آن را به لبیک یا عراق تغییر دادند.
    • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
      2 0
      قابل توجه جناب جعفریان که این را توطئه امریکا می دانستند
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    3 2
    نمی شود که در سوریه از شورشیان حمایت کرد و به آنها اسلحه داد و در عراق بگوییم با آنا می جنگیم؟آمریکا نمی تواند سیاست دوگانه داشته باشد.ا یک سو به این افعی آموزش می دهد و مسلحشان می کند و بعد ادعای جنگ با سر دیگر این هیولارا دارد.دوستان غرق در هیمنه آمریکا چرا متوجه ریاکاری آمریکا نیستند؟
  • بی نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    2 3
    به بهانه دعوت به وحدت کلی هم بد و بیراه نثار سایر مسلمانان نمودید. تا این طبقه بندی و گروه بندی های افراطی بین مسلمانان وجود دارد و گروه های مختلف اعتقادی شیعیان، سنی ها حتی وهابی ها سایر مسلمانان را در برابر خود و دشمن خود می پندارند وضع همین است فقط اسم گروه های درگیر عوض می شود. وحدت مسلمانان مستلزم در پیش گرفتن مشیی شبیه به مشی ائمۀ بزرگوارمان است. مشیی مبتنی بر علم، حلم و دلسوزی برای عالم اسلام.
  • حسین A1 ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    0 1
    دوستان ما الان بیشتر از هرموقعی نیاز به اتحاد داریم. از خطر داعش و گروههای تکفیری بترسید اینا وحشیهای جنایتکار با حمایت عربستان اسرائیل و امریکا هدفی جزء ایران ندارند. فقط اتحاد ملی. اینقد تو گروههای مجازی این خبرایی که به وحدت ملی ضربه میزنه و اختلاف و تفرقه رو دامن میزنه باز نشر ندید. توروخدا... یه خرده فک کنید