رییس جمهوری در نشست مدیران غرب استان تهران با قدردانی از استقبال گرم و صمیمی مردم شهرستانهای شهریار، ملارد و قدس تصریح کرد که ۲۰ طرح و پروژه در بخش های صنعتی ، آب و فاضلاب ، بهداشت و راه ها، با ۶۴۲ میلیارد تومان در این منطقه در سال ۹۴ و ۹۵ اجرایی می شود.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این نشست که روز سه شنبه برگزار شد، به افتتاح پروژه تجاری - فرهنگی در شهرک اندیشه اشاره کرد و گفت: سبک و معماری این مجموعه با هویت اسلامی و ایرانی باید در دیگر شهرها، هنگام ساخت مجموعه های تجاری مورد توجه قرار گیرد.
دکتر روحانی با انتقاد از برخی از بازارهای ایران که به سبک غیر ایرانی و اسلامی درست شده‌اند، اظهارداشت: بنا و ساخت بازارهای ایرانی - اسلامی را در شهرهای مختلف باید تکرار کنیم.
رییس‌ جمهوری همچنین به بازدید خود از یک طرح کشاورزی با شیوه آبیاری نوین اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی بویژه در عرصه های آبیاری ، کشت و بسته بندی، باید به جای استفاده از شیوه های سنتی از شیوه های مدرن بهره بگیریم.
دکتر روحانی به صرفه‌جویی آب با استفاده از شیوه های آبیاری مدرن پرداخت و گفت: با استفاده از آبیاری مدرن در منابع زیرزمینی ذخیره ایجاد شده و می‌توان حتی بخش کشاورزی را توسعه داد.
رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه امسال طرح مدرنیزه شدن آبیاری ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان تهران اجرا و عملیاتی می‌شود، گفت: این حرکت ارزشمند در سال آتی و در اقصی نقاط کشور اجرا و عملیاتی می شود.
دکتر روحانی با بیان اینکه مردم ما همیشه در صحنه هستند و با تنگناهای مالی که داریم، با همت، حضور و فعالیت مردم مشکلات را پشت سر می‌گذاریم، گفت: دولت و مردم مسیر درستی را طی می کنند و تردیدی ندارم مسیر اعتدال، تلاش، کار، وحدت، برادری و هماهنگی، مسیر درستی است.
رییس‌ جمهوری به جذب سرمایه‌گذاران خارج کشور اشاره کرد و تصریح کرد: سرمایه‌گذار باید افق روشنی پیش روی خود مشاهده کند و امروزه می‌بینیم سرمایه‌گذاران خارجی در داخل کشور سرمایه‌گذاری‌های خود را با افق روشنی که می‌بینند، انجام می‌دهند.
دکتر روحانی با اشاره به گزارش و آمار وزیر جهاد کشاورزی، مبنی بر اینکه که کاری که تا پایان دولت یازدهم برای آبیاری قطره‌ای و آبیاری مدرن در کشور انجام می‌دهیم معادل کاری است که در ۵۰ سال گذشته انجام گرفته است،اظهارداشت: این آمار غرور‌آفرین است؛ باغداران و مزرعه‌داران می‌توانند با آورده ۱۵ درصد و هزینه ۸۵ درصدی دولت، سیستم آبیاری زمین خود را مدرن کنند.
رییس‌ جمهوری گفت: اگر آبیاری مدرن را در کشور توسعه دهیم، هم برای خودکفایی کشاورزی و هم برای صرفه‌جویی آب قدم‌های بزرگی برداشته‌ایم.
دکتر روحانی تصریح کرد: در این سفر تصمیم گرفتیم که برای سه شهرستان شهریار، ملارد و قدس در طول سال جاری و سال ۹۵ ، ۶۴۲ میلیارد تومان برای ۲۰ طرح و پروژه مهم اختصاص دهیم که این پروژه‌ها تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.
رییس‌ جمهوری با بیان اینکه عمده این طرح‌ها در زمینه آب و فاضلاب است که برای این سه شهرستان بسیار مهم است، گفت: این طرح‌ها هم برای زندگی و سلامت مردم و هم برای کمک به بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد از جمله شهرستان‌های تولیدی ما هستند، اظهار داشت: این سه شهرستان در صنعت، کشاورزی و دامپروری کار تولیدی انجام می‌دهند.
دکتر روحانی به توسعه بخش ریلی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه همه شهرستان‌های اطراف تهران باید از طریق ریل به تهران متصل شوند و رفت و آمدها باید سهل و آسان شود، گفت: وجود قطاری که در برنامه ای منظم بین منطقه شهریار، ملارد، قدس و تهران تردد کند، باعث می شود تا مردم در این مناطق با اطمینان و آسودگی رفت و آمد داشته باشند.
رییس‌ جمهوری به اهمیت رواج کتاب‌خوانی در عصر حاضر پرداخت و گفت: خیلی از مردم در دنیا هستند که مطالعاتشان را در مسیر سفر انجام می‌دهند.
دکتر روحانی در زمینه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در منطقه غرب استان تهران گفت: از لحاظ بهداشت و بیمارستان در سه شهرستان شهریار، قدس و ملارد ، وضع مناسبی وجود ندارد و در همین ارتباط تصمیم‌گیری شد که برای شهریار یک بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی و برای ملارد و قدس هر کدام بیمارستان ۶۰ تختخوابی هم احداث و تجهیز شود.
رییس‌ جمهوری افزود: ظرف سال‌های ۹۴ و ۹۵، احداث بیمارستان‌های شهریار، ملارد و قدس را سازمان مدیریت در اختیار می‌گیرد و این بیمارستانها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجهیز خواهند شد که این یک تحولی خوبی در منطقه خواهد بود.
دکتر روحانی به احداث و تجهیز سالن‌های ورزشی مورد نیاز در منطقه غرب استان تهران پرداخت و گفت: در این عرصه نیز طرح های گسترده ای داریم که تا پایان سال ۹۵ تکمیل می شود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =