وزیر امور خارجه از اتخاذ چارچوب های یکجانبه گرایانه در حل و فصل بحران یمن انتقاد کرد و گفت: در یافتن راه حل ها نمی توان جمعیت مورد توجهی از مردم ا نادیده گرفت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف امروز در دیدار با یوسف بن علوی گفت: اقدام امروز دو کشور در امضای موافقت نامه مرز دریایی فصل مهمی در روابط فی مابین گشود و ما از ارتقای مناسبات با عمان در تمامی زمینه ها استقبال می کنیم.

وزیر امور خارجه ضمن تقدیر از نقش مثبت عمان در منطقه و جهان اظهار داشت:این نقش در نزد ما از اهمیت بالایی برخوردار است. وضعیت جاری منطقه و تحولات فعلی بسیار خطیر است و سایر کشورهای منطقه باید تلاش کنند تا ثبات و امنیت به این منطقه بازگردد وعمان با توجه به سوابق مفیدی که در حل و فصل مناقشات داشته، می تواند در این زمینه کمک های شایسته ای داشته باشد.

وزیر امورخارجه کشورمان ضمن ابراز نگرانی از تداوم حملات هوایی عربستان به یمن گفت: این حملات خسارات جبران ناپذیری به این کشور وارد می کند.

وی ادامه داد: باید به دنبال راه حل های جدید و تلاش های موثرتر برای برقراری آتش بس دایمی و ارسال فوری کمک های انسانی به مردم مناطق مختلف باشیم.

ظریف ضمن تاکید بر انجام گفت و گوهای یمنی- یمنی ، از اتخاذ چارچوب های یکجانبه گرایانه برای حل و فصل بحران یمن انتقاد کرد و گفت: در یافتن راه حل ها نمی توان جمعیت مورد توجهی از یمن را نادیده گرفت.

وزیر امور خارجه از تلاشهای مقامات عمان برای نزدیک کردن دیدگاه ها میان طرف های مختلف یمنی و زمینه سازی برای گفت و گوهای یمنی - یمنی تقدیر و تشکر کرد.

همچنین در این دیدار یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان با بیان اینکه روابط صمیمانه میان دو کشور می تواند در همه ابعاد گسترش پیدا کند، گفت: امضای موافقت نامه مرزی دریایی میان دو کشور می تواند زمینه های مناسب را جهت ارتقای مناسبات اقتصادی فراهم کند.

وی ضمن تقدیر از نقش فعال جمهوری اسلامی ایران در منطقه تاکید کرد: این نقش همواره مثبت و در جهت حل وفصل مناقشات بوده است.

وزیر خارجه عمان با تاکید بر لزوم ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم یمن گفت: ما نیز دغدغه و نگرانی داریم و امیدواریم راه حل های مناسب تری برای امدادرسانی به مردم یمن فراهم شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =