نمایش «مِستر موش» در رشت به روی صحنه رفت

به گزارش خبر گزاری خبر آنلاین ، این نمایش به همت گروه تئاتر مارلیک، با مجوز رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت و موسسه فرهنگی پویندگان تدبیر و امید به روی صحنه رفت

«مِستر موش» داستان فردی است که کار ویرایش یک نمایش‌نامه به همین نام را در سفر خود به شمال بر عهده گرفته است: «اکرم» و «بکتاش» مدت 20 سال است که از هم جدا شده‌اند و حاصل زندگی‌شان دو فرزند به نام «بهزاد» و «الی» است. الی خارج از کشور زندگی می‌کند و صاحب یک فرزند است و بهزاد و همسرش «آتوسا» نیز در شمال زندگی می‌کنند. اکرم پس از متارکه با مردی در تبریز ازدواج کرده است و اکنون برای جلوگیری از تنها ماندن بکتاش دختری به نام «رویا» را برای ازدواج به او معرفی می‌کند و برای آشنایی بیش‌تر آنها به همراه خانواده رویا به ویلای بکتاش در شمال آمده است. در این میان اتفاقاتی به وقوع می‌پیوندد که ادامه داستان را شکل می‌دهد.
رضا میرمعنوی، هانیه هجرتی، الهه فرخی، هدیه میرمعنوی، اکبر محبوبی فر، افسون غمگسار، امیر میرحامد، علی میرزاد، ابراهیم حسن زاده و فرانک زعمات از بازیگران این نمایش هستند؛ همچنین، آهنگسازی این نمایش را یاسین فیض بخش و خوانندگی آن را آرمان رمضان انجام داده اند.
اجرای نمایش «مِستر موش» 5 و 6 خرداد، 9 الی 12 خرداد و روزهای 16 و 17 خرداد 94 ساعت 19 در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت ادامه دارد.


***
محمود طیاری ، نویسنده و شاعر گیلانی در 19 اسفند 1317 در رشت به دنیا آمد. دوره ی ابتدایی را در مدارس تمدن و دقیقی و متوسطه را در فرهنگیان رشت (خرداد 1341) به پایان می برد. در سال 1334 به شعر، در سال 36 به نوشتن داستان کوتاه و در سال 39 به نمایشنامه نویسی روی می آورد و اولین مجموعه داستان با دو نمایش تک پرده (خانه فلزی) را در پاییز 1341 منتشر می کند.
تعداد آثار طیاری به شعر، داستان و نمایش‌نامه، به بیش از پنجاه اثر و مجموعه آثار نمایشی وی به 22 عنوان می‌رسد، که در فاصله‌ی سال‌های 1339 تا 1387 نشر یافته و 12 عنوان از آن،نمایش تک‌ پرده است.
"کولی و ماه": مجموعه آخرین شعرهاِ، و "مستر موش" تازه‌ترین نمایشنامه بلند، بعد از "اپرای پیاز" اوست؛ که تاریخ بهمن ۱۳۸۵ را پای خود دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =