حجت‌الاسلام محمدعلی زم با اشاره به افتتاح موزه هنرهای معاصر آبادان گفت این موزه باید دارای سه پیوست آموزش، تولید و اقتصاد آثار هنری باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد که برای حضور در مراسم افتتاحیه این موزه به آبادان سفرکرده بود بابیان این‌که امیدوارم این موزه از آن موزه‌هایی نباشد که از یاد رفتگی، مرگ و گردوخاک را به ذهن تداعی می‌کند اظهار داشت: «در زمینه آموزش امیدوارم اینجا مرکز آموزش هنرهای تجسمی در سطح بالا باشد و در آن کارگاه‌هایی با حضور اساتید درجه‌یک هنری برگزار شود.»

 مراسم افتتاحیه موزه هنرهای معاصر آبادان

موزه هنرهای معاصر آبادان روز سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با برپایی یک نمایشگاه عکس افتتاح شد.

زم با اشاره به وضعیت بد این موزه طی سال‌های گذشته اظهار داشت: «هفت، هشت سال پیش که اینجا را دیدم ساختمانی تقریباً نیمه ویران و پر از خاک بود. همان موقع تصمیم گرفتیم که اینجا را احیا کنیم اما تا فراهم کردن شرایط مراحل دشواری را پشت سر گذاشتیم.»

او بابیان این‌که برای رونق و آبادانی خوزستان سی سال تأخیر داشته‌ایم گفت: «امیدواریم اینجا یک مرکز پویا برای بچه‌های آبادان و خرمشهر باشد. بچه‌هایی از همه بیشتر استحقاق استفاده از این امکانات را دارند.»

زم همچنین اظهار امیدواری کرد که موزه هنرهای معاصر آبادان به مرکزی بزرگ برای هنر و تولید و ارائه آثار هنری تبدیل شود که بتواند در منطقه حرف اول را بزند.

در مراسم افتتاحیه این موزه علاوه بر حجت‌الاسلام زم، علی مراد خانی معاون هنری وزیر ارشاد، ملانوروزی رئیس مرکز هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر تهران، خسرو نشان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز و ...حضور داشتند.

 مراسم افتتاحیه موزه هنرهای معاصر آبادان

فیلم‌نامه‌های تقوایی به آبادان می‌روند / موزه هنرهای معاصر به دبیرخانه مرکزی کشورهای اکو تبدیل می‌شود

مراسم افتتاحیه موزه هنرهای معاصر با حضور حجت‌الاسلام زم، علی مرادخانی معاون هنری، مجید ملانوروزی رییس مرکز هنرهای تجسمی و اسماعیل زمانی مدیرعامل منطقه ازاد اروند برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با افتتاح نمایشگاه عکسی از عکاسان سرشناس دفاع مقدس بود، آثاری از رسول ملاقلی‌پور، رسول صدرعاملی، جاویدالاثر کاظم اخوان، سعید صادقی، علی فریدونی و .... با موضوع آزادسازی خرمشهر به نمایش درآمد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام محمدعلی زم معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از ضرورت انجام فعالیت فرهنگی در استان خوزستان و شهرهای آبادان و خرمشهر سخن گفت و راه‌اندازی این موزه را نشان‌دهنده توجه ویژه سازمان مناطق آزاد به حوزه فرهنگ و هنر دانست.

احمد نشان مدیر این موزه در سخنانی پیرامون موزه هنرهای معاصر آبادان گفت:‌«این مجموعه به مدت ۷ سال زیر نظر مرکز هنرهای تجسمی مدیریت خواهد شد و فعالیت‌هایی در حوزه سینما، نقاشی، عکاسی و ... خواهد داشت.»

 مراسم افتتاحیه موزه هنرهای معاصر آبادان

او بابیان این‌که هدف‌های تعریف‌شده برای این موزه در دو حوزه داخلی و خارجی تبیین شده است اظهار داشت: «اولین هدف ما در حوزه بین‌الملل این است که موزه هنرهای معاصر به دبیرخانه مرکزی کشورهای اکو تبدیل شود و امیدوارم به‌زودی این هدف به نتیجه برسد. البته سه توافق‌نامه نیز با موزه‌های کشورهای ایتالیا، صربستان و مجارستان در حال بررسی است.»

نشان در خصوص سیاست‌های کاری این موزه در حوزه داخلی نیز گفت: «سیاست‌های کاری ما به‌صورت استانی، کشوری و منطقه‌ای خواهد بود تا بتوانیم این موزه را به یک مرکز فرهنگی در خوزستان و البته در بین کشورهای منطقه تبدیل کنیم تا حتی از فعالیت‌های کشورهای عربی نظیر امارات نیز پیشی بگیرد.»

او با اشاره به محبوبیت آبادان و خوزستان در بین هنرمندان بیان کرد: «همه ما آبادان را دوست داریم و برای را‌ه‌اندازی این موزه خیلی از هنرمندان به نام کشور ابراز تمایل کردند. از رضا کیانیان گرفته که گفت حتی برای رنگ زدن دیوارهای موزه روی او حساب کنیم تا ناصر تقوایی که قرار است فیلم‌نامه‌هایش را در اختیار موزه قرار دهد.»

 مراسم افتتاحیه موزه هنرهای معاصر آبادان

مدیر موزه هنرهای تجسمی آبادان همچنین گفت تابستان امسال قرار است ساختمان این موزه موردبازسازی قرار بگیرد اما این بدان معنا نخواهد بود که فعالیت‌های فرهنگی و هنری موزه متوقف شود.

رونمایی از کتاب «دفتر حماسه ۱» بخش دیگری از این مراسم بود. این کتاب دربرگیرنده عکس‌های مقاومت و آزادی خرمشهر در کنار اشعاری از شاعران معاصر همچون قیصر امین‌پور، سید حسن حسینی، سپیده کاشانی، سهیل محمودی، ساعد باقری، حسین اسرافیلی، علی معلم و ...با موضوع خرمشهر و دفاع مقدس است.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =