صدای اقتصاد نوشت:

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: ایران به عنوان یکی از اعضای سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری، ایکائو، و پذیرنده کنوانسیون‌های بین‌المللی، می‌تواند  بر اساس همین کنوانسیون‌ها هواپیما تهیه و نسبت به تامین نیازهای کشور اقدام کند و برای تامین نیازهای هواپیمایی خود به مجوز کشوری نیاز ندارد.

مقصود اسعدی سامانی با اشاره به اینکه آمریکا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را تحریم کرده است، افزود: اگر بنا بود با اجازه آنها حرکت کنیم هواپیمایی ما دیگر نمی‌توانست فعالیتی داشته باشد ولی خوشبختانه علی‌رغم تحریم‌های شدید آمریکا، با همت و تلاش توانسته‌ایم به فعالیت ادامه دهیم و حتی ناوگان هوایی خود را نیز توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: قطعا برای تامین ایمنی پروازها به دنبال تهیه هواپیماهای نو و مناسب هستیم و بازار تامین ناوگان نیز در دنیا وجود دارد. ایران نیز مانند دیگر کشورها از این بازار و از هر فرصت و امکانی برای ارتقا و توسعه و بهسازی صنعت هواپیمایی خود استفاده خواهد کرد.

اسعدی سامانی کمبود منابع مالی را نیز در بالا رفتن عمر ناوگان هواپیمایی کشور دخیل دانست و گفت: در این زمینه دولت باید مساعدت کند و صندوق توسعه ملی نیز باید اعتباراتی را در اختیار سازمان هواپیمایی کشوری قرار دهد.

به گفته او، در حال حاضر تلاش‌هایی در این زمینه انجام شده است و امیدواریم که با مساعدت و همکاری دولت، ناوگان تقویت شود و توسعه پیدا کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: در توافق ژنو، مبحثی مطرح شد و بر اساس آن فرصت‌هایی برای تامین قطعات، به وجود آمد و پس از آن ارتباطاتی با شرکت‌های تامین‌کننده هواپیما و قطعات برقرار شده که فعلا هم ادامه دارد و حالا در حد محدودی، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی با شرکت‌های سازنده هواپیما و قطعات مراوده دارند.

وی در مورد تعمیر هواپیماهای زمین‌گیر شده نیز گفت: حل این معضل بستگی به منابع مالی و گشایش‌هایی که در توافق که پیگیری می‌شود، دارد.

اسعدی سامانی با اشاره به مشکلات نقل و انتقال پول در مبحث تهیه هواپیما و قطعات، تصریح کرد: در مبحثی که در ژنو برای تامین قطعات توافق شد، زمینه برای نقل و انتقال پول نیز مهیا شده است و امیدواریم با هماهنگی و همکاری روزهای خوبی را برای صنعت هوایی کشور رقم بزنیم.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =