ایرنا نوشت:

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برای دفاع از حقوقمان و گذر از تحریم های ظالمانه با آمریکایی ها در عرصه هسته ای در حال مذاکره هستیم.
 علاء الدین بروجردی شامگاه دوشنبه در آیین چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در سالن همایش های مجموعه فرهنگی الغدیر تهران با بیان اینکه آمریکایی ها دشمن اصلی ملت ایران هستند افزود: طبق فرمایشات حضرت امام (ره) آمریکایی ها شیطان بزرگ هستند و تا زمانی که سیاست استکباری در این کشور وجود داشته باشد بزرگترین دشمن است.

بروجردی تاکید کرد: صحنه مذاکره همانند دفاع مقدس یک صحنه رزم است، در دوران دفاع مقدس هشت سال برابر رژِیم صدام ایستادیم، مقاومت کردیم و پیروز شدیم و از منافع ملی دفاع کردیم و امروز در صحنه مذاکره نیز تا دستیابی به پیروزی در این عرصه از حقوقمان دفاع خواهیم کرد.

وی گفت: نرمش قهرمانانه در این عرصه یعنی اینکه خودمان را دست کم نگیریم و برای گذر از تحریم های ظالمانه که ستمی بزرگ بر ملت است باید موفق عمل کنیم و طبق فرمایشات حضرت امام (ره) ما می توانیم در این عرصه مقابل دشمن پیروز شویم.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: در عرصه مذاکرات هسته ای اگر به توافق خوبی دست یافتیم و منافعمان تامین شد توافقات قابل اجرا خواهد بود.

وی گفت: در عرصه مذاکرات هسته ای با آمریکا که دشمن اصلی ما است طرف هستیم، دوستی وجود ندارد و من این اطمینان را به ملت ایران می دهم در این عرصه مبارزه با دشمن از حق و حقوق ملت ایران دفاع خواهیم کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که در دوران سخت تحریم های دشمن ما به دستاوردهای بزرگ هسته ای دست یافتیم و در این دوران سخت بسیاری از استعدادهای درخشان جوانان کشور شکوفا شد.

وی در ادامه به مقاومت ملت ایران و به ویژه مردم دزفول در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: مقاومت و ایستادگی ملت ایران در دوران سخت جنگ تحمیلی این ملت را جاودانه کرد و برگ زرین دیگری به تاریخ پر افتخار کشورهای جهان اسلام افزود.

بروجردی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای جهان اسلام درس مقاومت و ایستادگی را از ملت ما آموختند افزود: مردم مظلوم کشورهای لبنان، سوریه و یمن مردم ایران را الگوی ایستادگی و مقاومت خود می دانند، این مردم دانش آموختگان مکتب حضرت امام (ره) و رهبری هستند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در سال 2006 در جنوب لبنان پنج جنگ انجام داد امام مردم مظلوم لبنان مقاومت کردند که این خود اثرات ایستادگی و مقاومت مردم ایران و شهر دزفول در دوران دفاع مقدس را در کشورهای جهان اسلام به خوبی نشان می دهد.

بروجردی در ادامه با بیان اینکه به فضل الهی و زیر سایه ولایت فقیه امروز مستقل هستیم و ما باید شکرگذار خداوند متعال باشیم افزود: فراموش نکنیم در قبل دوران پهلوی 60 هزار مستشار آمریکایی در کشورمان حکومت می کردند که مایه ذلت ملت ایران بود.

وی گفت: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مشکلات کشور بیگانه نیستیم بلکه درگیر هستیم، سال هاست دشمن در جنگ های مختلف درعرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و غیره با ما پیکار می کند اما به فضل الهی ما به اقتداری بی نظیر در سطح بین المللی دست یافتیم.

بروجردی تاکید کرد: تردیدی نیست ما در این عرصه هم پیروزی خواهیم شد و دوران مشکلات اقتصادی را سپری خواهیم کرد.

به مناسبت روز چهارم خردادماه که در تقویم ملی روز مقاومت و ایثار مردم دزفول نام گرفته همایشی با همین عنوان در تهران با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران دزفولی مقیم تهران در مجموعه فرهنگی، هنری الغدیر برگزار شد.

در این همایش از جمعی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد.

شهر دزفول در دوران هشت سال دفاع مقدس دوهزار و 600 شهید، چهارهزار جانباز و 500 نفر آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =