برگزاری دهمین جشنواره ی دانشجویی نمایشنامه خوانی در تبریز

دهمین دوره ی جشنواره ی دانشجویی نمایشنامه خوانی در دانشگاه نبی اکرم (ص) تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبر آنلاین، دبیر اجرایی جشنواره نمایش نامه خوانی دانشگاه نبی اکرم(ص) گفت: تعداد 32 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از خوانش هیئت بازبینی شامل رامین ریاضی، سجاد راثی و نرجس ابراهیم زاده، تعداد 10 اثر به بخش رقابت راه یافتند.

میلاد مهدی زاده افزود: این آثار در این دو روز با حضور سه داور، حسین عبداللهی، رسول پیرمحمدی و مینا پناهی اجرا شده و در پایان جشنواره از آثار منتخب تجلیل به عمل می آید.

دبیر اجرایی جشنواره ی دانشجویی نمایشنامه خوانی، یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را آشنایی دانشجویان تئاتر با مقوله نمایشنامه خواند و اظهار داشت: برگزاری چنین رقابت هایی به دانشجویان این امکان را می دهد که در انتخاب متون برای اجرای صحنه ای تجربه کسب کنند و این رقابت و شرکت در این جشنواره همچنان در دوره های قبلی نیز مشاهده شده بسیار تاثیر گذار بوده است.

وی خاطرنشان کرد:  تأثیر این رقا به حدی است که امسال ما شاهد حضور آثار فاخری از بیضایی، لورکا و غیره بودیم و امیدواریم امسال از برگزاری جشنواره نتایج بهتری کسب کنیم.

فرزاد تقی لر، دبیر علمی جشنواره نمایش نامه خوانی دانشجویی نیز در خصوص اهداف برگزاری جشنواره گفت: هدف عمده از برگزاری این جشنواره آموزش است و قصد داریم تا با این کار آموزه های تئوری دانشجویان جنبه ی عملی به خود بگیرد.

وی افزود: از آنجایی که دورخوانی و خوانش نمایشنامه یکی از پایه های اصلی اجرای صحنه ای است برگزاری این نوع جشنواره ها می تواند به کسب تجربه ی دانشجویان منتهی شده و در آینده به هنر تئاتر کمک های شایانی بکند به علاوه اینکه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه مانع برگزاری جشنواره تئاتر صحنه ای بوده و هست.

تقی لر ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه این جشنواره ی اموزشی در نه سالی که برگزار شده فراتر از حد انتظار ما و داوران و اساتید بوده است، قصد داریم از سال آینده برگزاری آن را از حالت درون گروهی خارج کرده در سطح گسترده ای برگزار کنیم.

گفتنی است اختتامیه این جشنواره 12 خردادماه، ساعت 17 در تالار تربیت تئاتر شهر تبریز برگزار می شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419827

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =