۰ نفر
۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۱

آلزایمر یا فراموشی بیماری عجیبیست که بسیاری از سالمندان را مبتلا می کند حتی ستاره سالهای دور سینمای عرب و جهان نیز نمی تواند از چنگ آن بگریزد

عمر شریف، ستاره مصری سینمای هالیوود، و بازیگر فیلمهای معروفی همچون "دکتر ژیواگو"، و " لورنس عربستان" دچار بیماری الزایمر شده است.

العربیه می نویسد طارق شریف، پسر عمر شریف، به روزنامه اسپانیایی "الموندو" گفت پدرش سه سال است که از بیماری الزایمر رنج می برد. عمر شریف در سال 1962 با بازی در نقش شریف علی، در فیلم لورنس عربستان، به شهرت جهانی رسید.

عمرشریف

او به روزنامه اسپانیایی گفت: " پدرم الزایمر دارد، و مشکل است بگویم که این بیماری چقدر پیشرفت کرده. کاملا مشخص است که او دیگر بهبود نمی یابد، و حتی شرایط او بدتر می شود."

بازیگر 82 ساله- که بریج را هم بخوبی بازی می کند- خود را می شناسد، اما هنگامی که هوادارانش به او نزدیک می شوند، از رفتار آنها تعجب می کند و دلیل آنرا نمی داند.

طارق گفت: "او می داند که کیست، اما علت سلام کردن مردم به خود را نمی داند. وقتی کسی به او نزدیک می شود، گمان می کند که او را قبلا می شناخته و اکنون فراموش کرده، در حالیکه او فقط یک "طرفدار" است."

"او می داند که نقش دکتر ژیواگو را بازی کرده، اما تاریخ آنرا از خاطر برده است. ساعاتی از روز حالش بهتر است، اما در لحظاتی دیگر بکلی گیج و بهمریخته است."

بیماری حتی خاطره مادر طارق را هم از ذهن عمر شریف پاک کرده است. ستاره مصری، فتان حمامه، عشق اول شریف بود که برای ازدواج با او به دین اسلام گروید.

شریف فراموش کرده که همسر سابقش در ماه ژانویه از دنیا رفته است. این دو در سال 1974 از یکدیگر جدا شدند، اما حمامه عشق تمام زندگی شریف باقی ماند و بعد از او با زن دیگری ازدواج نکرد.

طارق می گوید که پدرش از بیماریش آگاه نیست، و به همین دلیل ورزشهایی را که برای کند کردن آهنگ این بیماری لازم است انجام نمی دهد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =