ایران نوشت:

از هشتم اردیبهشت ماه سال جاری وقتی ماجرای سرقتی خانوادگی از خانه پر از ظروف تاریخی یک زن سالخورده فاش شد، با دستور قضایی تجسس‌های ویژه‌ای پیش‌روی مأموران اداره 14 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
این زن به دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه 30 تهران گفت: «پسرم با وسوسه دوستش به خانه‌ام دستبرد زده‌اند و بیشتر اسباب و اثاثیه‌ام که تاریخی هستند را به سرقت برده‌اند.»
این زن وقتی در برابر کارآگاهان ایستاد، گفت: پسرم به نام «محمدرضا» از یک سال پیش با مردی به نام «افشین» که به خاطر تعمیر تلویزیون و گوشی تلفن همراه با وی آشنا شده بود، رفت و آمد کرد تا اینکه افشین به خانه ما راه پیدا کرد. این مرد از سادگی پسرم که مدت 40 سال در خارج از کشور زندگی کرده و نه تنها از لحاظ روحی و روانی بیمار است بلکه صرع هم دارد، سوء‌استفاده کرد و او را به وسوسه انداخت تا شبانه همه اجناس گرانبها و عتیقه داخل خانه‌ام که ظروف نفیس متعلق به دوران قاجار، کتاب‌های نفیس خطی، قرآن‌های دست‌نویس قدیمی، نقره‌جات، چند تخته قالیچه، سکه‌های طلای پهلوی و بیش از نیم کیلو طلا و جواهرات را از خانه به سرقت ببرند. وی افزود: بخشی از این گنج برای برادرم است که در زمان سرقت در مسافرت خارج از کشور بود و مشخص است سرقت در چند نوبت و در نیمه‌های شب انجام شده است که اتفاقی یکی از بستگانم در یکی از شب‌ها و هنگام سرقت، افشین را دیده است و با تعقیب وی پی برده که آنها وارد خانه‌ای در خیابان کریم‌خان شده‌اند. این زن همان شب در تماس تلفنی با برادرم که در مسافرت خارج بود، وی را در جریان قرار داد و وی در تماس تلفنی به افشین تذکر داد که اثاثیه را برگرداند اما افشین هیچ اعتنایی نکرد.
وقتی کارآگاهان دست به تحقیق زدند، پی بردند پسر این زن شریک جرم افشین است که از غیبت دایی‌اش استفاده کرده و مادرش را که سالخورده بوده و هشیاری پایینی دارد به دفترخانه اسناد رسمی برده و از وی برای انتقال اموال وکالت گرفته است.
مأموران بلافاصله خانه‌ای در کریم‌خان را زیر نظر گرفتند و خیلی زود دریافتند خواهر افشین در این خانه واقع در طبقه 6 ساختمان زندگی می‌کند.
خواهر افشین که خود را در برابر کارآگاهان می‌دید، وقتی شنید همه ظروف تاریخی و عتیقه‌جات سرقتی هستند، ادعا کرد که برادرش آنها را در خانه وی امانت گذاشته است.
بدین‌ترتیب کارآگاهان روز 23 اردیبهشت ماه، افشین 45 ساله را که یکی از مجرمان قدیمی بوده و از سال 76 تا 86 بارها به زندان افتاده است بازداشت کردند و این مرد اعتراف کرد بخشی از اشیای عتیقه را به ارزش 100 میلیون تومان در خیابان منوچهری فروخته است.
کارآگاهان بلافاصله خریدار اشیای عتیقه را در منوچهری شناسایی و این ظروف عتیقه را ردیابی کردند.
در شاخه دیگر با اعترافات افشین، خانه پسر خانواده در ورامین و قرچک شناسایی و محمدرضا نیز روز سوم خردادماه دستگیر شد.
محمدرضا در بازجویی‌ها گفت: قصد داشتم برای ادامه زندگی باز به امریکا برگردم و به همین خاطر می‌خواستم با فروش عتیقه‌های خانه پدری‌ام، هزینه خرید خانه در امریکا را به دست آورم.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =