رونمایی از روند تحولات شاخص‌های علم و فناوری کشور

کتاب روند تحولات شاخص‌های علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران به روش توصیفی و با استفاده و بهره‌گیری از آمارهای همه نهادها تدوین شده است.

ایسنا نوشت:

آیین رونمایی از کتاب «روند تحولات شاخص‌های علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران» با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزرای «علوم، تحقیقات و فناوری»، «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها»، «رئیس دانشگاه آزاد اسلامی» و تعداد دیگری از مسئولان حوزه علم و فناوری کشور در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دکتر مخبر دزفولی در این مراسم طی سخنانی در خصوص انتشار کتاب روند تحولات شاخص‌های علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران گفت: این کتاب به روش توصیفی و با استفاده و بهره‌گیری از آمارهای همه نهادها ازجمله وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، مرکز آمار ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و... تدوین شده است.

وی افزود: این روند به خواست خداوند متعال ادامه خواهد یافت و هرسال این کتاب با آمارهای جدید به‌روزرسانی خواهد شد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران ادامه داد: این کتاب یک سند متقن و قابل‌ارائه در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: ازاین‌پس مرجع ارائه آمار مستند بخش علم و فناوری در کشور، ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور خواهد بود.

وی افزود: در تدوین این کتاب تلاش شده است تا آمار مورد اتفاق همه نهادها جمع‌آوری، پردازش و ارائه شود.

مخبر دزفولی در تشریح بخش‌های مختلف کتاب «روند تحولات شاخص‌های علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران» اظهار کرد: در فصل اول این کتاب آمارهای متقن و قابل‌اتکای جمع‌آوری‌شده از همه نهادهای علمی و فناوری نظام پردازش و ارائه شده است.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت: در فصل دوم این کتاب تولیدات علمی، مقالات، اختراعات و... در آیینه آمار ارائه شده است.

وی افزود: فصل سوم این کتاب آمار «فناوری‌های دانش‌بنیان» را موردتوجه قرار داده است.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: از ابتدای روند اجرای نقشه جامع علمی کشور موضوع فناوری‌های مورد اولویت در نقشه جامع علمی، موردتوجه بود که خوشبختانه با تصویب اسناد ملی مربوطه، آمارهای پیشرفت در این عرصه‌ها را دسته‌بندی کرده‌ایم.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =