۰ نفر
۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

ایرنا نوشت:


سفیر پاکستان در ایران با بیان اینکه این کشور یکی از قربانیان تروریسم است، گفت: اهتمام پاکستان در کنار تسهیل برای فعالیت مذاهب و احزاب مختلف، برخورد قاطع با تندروها و تفکرات تکفیری است

نور محمد جادمانی در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد افزود : ما همواره در مبارزه با تروریسم همراه جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود و برای وحدت امت بزرگ اسلامی تلاش می کنیم.

جادمانی خراسان رضوی دارای ظرفیت های خوب و ارزشمندی برای توسعه مناسبات محلی است.

وی با مطلوب خواندن سطح روابط دو کشور، خواستار توسعه روابط و مناسبات محلی با این خراسان رضوی شد.

استاندار خراسان رضوی نیز با اشاره به سطح مطلوب روابط دو کشور گفت : این روابط همواره بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل استوار بوده و ما پاکستان را دوست نزدیک خود می دانیم.

علیرضا رشیدیان از جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان به عنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار در تحولات منطقه و جهان اسلام یاد کرد.

وی با اشاره به دیدار روسای جمهور دو کشور و تاکید بر افزایش سطح مناسبات ابراز امیدواری کرد : مسیر صلح و دوستی دو کشور روز به روز هموارتر و گسترده تر شود.

وی ادامه داد : با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و اهتمام دولت تدبیر و امید بر توسعه روابط در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با کشورهای مسلمان به ویژه همسایگان ،باید از این فرصت در راستای تحکیم و ارتقای روابط بین دو کشور استفاده کرد.

وی افزود : نیت خوب سران دو کشور و برنامه های اجرایی آن ها باید توسط کارگزاران با تجربه تبدیل به اقدام شود و زمانی این اهداف قابل لمس است که مسوولان اجرایی دو طرف ، برنامه و اقدام مناسبی در راستای آن داشته باشند.

رشیدیان با اشاره به مزیت های منحصر به فرد خراسان رضوی گفت : این استان به لحاظ جمعیت و وسعت جزو استان های مهم و پهناور کشور به شمار می رود و با اقتصادی قوی دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه های گردشگری، صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی است.

استاندار خراسان رضوی وجود بارگاه منور رضوی را عظیم ترین ظرفیت فرهنگی کشور دانست و افزود : مشهد خاستگاه شیعیان جهان و کانون توجه مشتاقان اهل بیت (ع) است و این فرصت مهم باعث شده که این شهر سالانه پذیرای 27 میلیون زائر از اقصی نقاط ایران و جهان باشد که دو میلیون نفر آن ها زائران خارجی هستند.

وی گفت : در این راستا توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی و احداث خطوط ریلی به مشهد باید در دستور کار قرار گیرد.

رشیدیان وجود نیروهای متخصص و توانمند را از دیگر مزیت های استان برشمرد و اعلام کرد : آماده صدور خدمات فنی و مهندسی و انتقال تجارب به کشور پاکستان هستیم.

وی با تاکید بر توسعه همه جانبه روابط تجاری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با کشور پاکستان، از آمادگی استان برای استقبال و حضور زائران، گردشگران و سرمایه گذاران در حوزه های مختلف خبر داد.

وی خواستار تبادل هیات های تجاری، برپایی نمایشگاه های تخصصی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دو طرف در راستای توسعه ی مناسبات اقتصادی دو کشور شد.

رشیدیان در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر در یمن گفت: جمهوری اسلامی همواره از عدم اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی رنج می برد.

استاندار خراسان رضوی، امنیت پایدار را حاصل همدلی و همکاری دولت ها و ملت ها دانست و تاکید کرد: در سایه تحقق این مهم، اخوت و برادری بین ملل اسلامی باز خواهد گشت.

وی افزود: تامین امنیت مرز مشترک و جلوگیری از تحرکات گروهک های تروریستی در مناطق مرزی نیز باید با جدیت دنبال شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =