توصیه های اقتصاددانان به فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار

اقتصاددانان برای فارغ التحصیلان رشته های مختلف در ابتدای ورود به بازار کار توصیه های تازه ای را مطرح کردند.

با فرا رسیدن فصل فارغ التحصیلی ، اقتصاددانان توصیه هایی برای نیروی کار جوان ارائه کرده اند. برای افزایش فرصت های شغلی خود  توصیه های زیر را جدی بگیرید.

1- از این که اکنون در حال فارغ التحصیل شدن هستید به خود افتخار کنید

اقتصاد جهان با پشت سر گذاشتن بحران اقتصادی جانی تازه به خود گرفته است و فرصت های شغلی پیش روی جوانان و افراد کم تجربه قرار داده است . نریمان به روش اقتصاد دان ارشد در موسسه آ اچ اس در لکسینگتون ماساچوست می گوید:« فارغ التحصیلان کالج ها در سال 2015 در حال وارد شدن به بهترین بازار شغلی طی یک دهه هستند.» او همچنین گفت:« روند ایجاد فرصت های شغلی در حال افزایش است و رقابت بر سر تصاحب بسیاری از مشاغل کاهش یافته است.»

در نمودار زیر می توانید نرخ بیکاری جوانان 20 تا 24 ساله را در آمریکا مشاهده کنید. نرخ بیکاری در آمریکا در آوریل سال 2010 به رقم بی سابقه 17 ممیز دو دهم درصد رسید اما اکنون این روند به نصف کاهش یافته است.

 

2- فرصت ها را از دست ندهید

مایک فراتانتونی اقتصاد دان ارشد در اتحادیه مورتگیج بنکرز در واشنگتن می گوید:« افرادی جویای کاری که تمایل به بهره برداری از فرصت ها دارند از شانس بیشتری در این محیط برخوردار می شوند.»
در جدول زیر می توانید نرخ بیکاری را در ایالت های مختلف در آمریکا تا مارس 2015 مشاهده کنید.

3-  خود را محکوم به بیکاری نکنید

قطع نظر از این که والدین شما چه توصیه هایی به شما می کنند، امید داشتن به یافتن یک شغل در سال های نخست فارغ التحصیلی تان امری کاملا عادی است.

دیاناسوونک اقتصاد دان ارشد در موسسه مالی مسیروف در شیکاگو می گوید:« ممکن است طی دوران شغلی خود برای کارفرمایانزیادی کار کنید.» او همچنین گفت:« این که وفادار و قابل اطمینان باشید ویژگی بسیار خوبی است . همچنین همواره باید در حال یادگیری و کسب تجربه باشید.»

این که در سال های نخست کاری خود کارفرمایان خود را تغییر دهید به سود شما می باشد اما در نظر داشته باشید که این اتفاق در سال های بعدی کارتان رخ ندهد زیرا شما با فعالیت های یک شرکت خو گرفته اید و تغییر کارفرما و عادت کردن به شرایط کاری جدید به مراتب  دشوارتر محسوب می شود. طی سال گذشته، جوانان 20 تا 24 ساله آمریکایی به طور متوسط هر یک ممیز سه سال کارفرمای خود را تغییر دادند و افراد 25 تا 34 ساله نیز هر سه سال یکبار چنین کاری انجام دادند. این رقم برای همه گروه های سنی کاری در آمریکا چهار ممیز شش سال بوده است.

در جدول زیر می توانید دوران شغلی-وفاداری- افراد را به یک شرکت در آمریکا مشاهده کنید.

1-    4- سطح تحصیلات خود را افزایش دهید

اگر توان مالی دارید یا اگر علاقه دارید تلاش کنید میزان تحصیلات خود را افزایش دهید زیرا چنین کاری سبب خواهد شد مالکان شرکت ها بیشتر بر روی شما سرمایه گذاری کنند.

اسوونک می گوید:«گرفتن مدارج بالاتر برای آنهایی که در پی یافتن شغلی مناسب برای خود هستند به یک باید تبدیل شده است.» افرادی که مدارج بالای تحصیلی را طی کرده اند تمایل دارند بیشتر از فارغ التحصیلان کالج کسب درآمد کنند و کارفرمایان نیز حقوق بیشتری به آنها پرداخت می کنند.

در جدول زیر می توانید به بررسی میزان تحصیلات با میزان حقوق دریافتی افراد بپردازید.

5-  کار با رایانه را یاد بگیرید

دانا ساپورتا مدیر بخش تحقیقات اقتصادی موسسه کردیت سوئیسه سکیوریتیز در نیویورک می گوید:« تلاش کنید با رایانه راحت کار کنید . اگر در کار با رایانه مهارت ندارید دست کم به مطالعه اصول اولیه برنامه نویسی رایانه بپردازید.»

فراتر از این اصول، اگر با رایانه راحت کار کنید مطمئنا منافع مالی نیز عایدتان خواهد شد. ارقام نشان می دهد دانشمندان حرفه ای فعال در بخش رایانه و تحقیقات اطلاعات در آمریکا در سال 2012 درآمدی معادل 102 هزار و 190 دلار داشتند . موسسه بی ال اس تخمین می زند این گونه مشاغل بین سال های 2012 تا 2022 با رشد 15 درصدی مواجه خواهند شد . درباره دیگر تخصص های فنی نیز همین چشم انداز مطرح شده است.

در جدول زیر می توانید روند افزایش مشاغل مرتبط با رایانه را مشاهده کنید.

6- به یادگیری همچنان ادامه دهید

ساپورتا می گوید:« منعطف باشید و در تمام طول زندگی در پی یادگیری باشید.»

کارفرمایان اغلب از ارائه کمک های مالی برای کارگران خود به منظور رفتن به کلاس های آموزشی خودداری می کنند. اگر شرکت شما کمک های مالی برای آموزش شما اختصاص می دهد ، فرصت یادگیری را از دست ندهید.

در جدول زیر می توانید میزان کمک های مالی شرکت ها را برای کارگران مشاهده کنید.

 

7- اجازه ندهید ماشین آلات جای شما را بگیرند

ماهیت برخی مشاغل به گونه ای است که ممکن است در آینده دیگر نیازی به وجود شما نباشد. این بدان معناست که ربوت ها ممکن است کار شما را سریع تر، با دقت بیشتر و ارزان تر انجام دهند.

اریک برینجولفسون استاد اقتصاد در موسسه فن آوری ماساچوست در کمبریج می گوید:« سه نوع شغل وجود دارد: آنهایی که ربوت ها به زودی انجام آنها را بر عهده می گیرند، آنهایی که ماشین آلات سبب ارزشمند شدن آنها می شوند و آنهایی که بعید به نظر می رسد ماشین آلات به این زودی ها بخواهند تأثیری بر آنها داشته باشند. تلاش کنید به گونه ای کار کنید که کارفرمایان شما را به ماشین آلات ترجیح دهند.»

اما این گونه مشاغل در حال کاهش هستند.

در جدول زیر می توانید روند کاهشی مشاغل را از سال 1982 مشاهده کنید.

 

8-  مبلغ پرداختی خود را مد نظر قرار دهید

به روش می گوید:« در برخی رشته ها از قبیل علوم، فن آوری، مهندسی و ریاضی، کمبود مهارت وجود دارد. » او همچنین گفت:« این بدان معناست که میران مبلغ پرداختی در این رشته ها دو یا سه برابر دیگر رشته هاست.»

بر اساس تحقیقات دانشگاه جورج تاون، کار کردن رشته هایی همانند علوم ، فن آوری ، مهندسی یا ریاضیات بیشترین حقوق را برایتان به ارمغان خواهد آورد .

در جدول زیر می توانید میزان دستمزدهای مرتبط با این گونه مشاغل را مشاهده کنید.

9- بر مهارت های خود بیفزایید

برینجولفسون می گوید فارغ التحصیلان برای حفظ مشاغلی که از سوی ربات ها در معرض تهدید قرار ندارند باید برای انتخاب شغلی که بر پایه تعامل انسانی است، مشاوره بگیرند . او همچنین گفت مشاغلی که « مستلزم هوش احساسی و عاطفی  بالا، مهارت های شخصی ، انگیزه یا استعدادهای هنری هستند » در زمره مشاغلی قرار دارند که ربوت ها آنها را تهدید نمی کنند. مشاغلی همانند پرستاری و معملی را نیز مد نظر قرار دهید.

در جدول زیر می توانید امکان جایگزین شدن انسان ها را با ماشین آلات در مشاغل مشاهده کنید.

 

10- در پی انتخاب شغلی باشید که مدتی را در آن آزمایشی کار کنید 

اتان هریس رئیس بخش تحقیقات اقتصاد جهانی در بنکآو امریکا در نیویورک می گوید افزایش دوره آموزشی روشی کم خطر برای کارفرمایان به منظور آزمودن کارگران مورد نظرشان محسوب می شود . او همچنین گفت:« این بدان معناست که افراد جویای کار باید در پی انتخاب شغلی باشند که می توانند مدتی را به عنوان انترن در آن کار کنند. »

مترجم: محبوبه حبیبی / منبع : بیزنساینسایدر

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    41 2
    اين توصيه ها براي اين مملكت ريالي ارزش نداره. اينجا تنها چيزي كه مهمه پارتي و داشتن رابطه هست و بس.
  • جوان بیکار A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    13 1
    این اقتصاددان ها زمان خودشون همچی راحت بوده از جمله انتخاب شغل و...بعد بازمان خودشون مقایسه می کنندوبه قول معروف توباغ نیستن انگارومی گن برید تحصیلات را بالابریدوفلان دیگه نمی دونند دانشجو توخرج رفت امد به داشنگاهش می مونه وخرج کتاب و دیگرخرج های دانشگاه به کناراخرش هم کارپیدانمیشه وافسرده میش پیدابشه هم یه شغل سختی پیدامیشه ماهی1میلیون تواین گرونی همون ادم ترجیح میده بیکاربمونه من که هیچ امیدی به اینده ندارم بنزین هم گرون بشه مسافرکشی هم نمیشه کرد.همچی هم داره گرون میشه سودبانکی راهم پیایین اوردن ادم سرمایه اش راهم بذاره باز زندگیش نمی چرخه.ازدواج هم که جوکه تواین گرونی
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    3 6
    بد نبود
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    28 0
    ما که تو ایران خیالمون راحته ماشاا.. سالی دو میلیون شغل ایجاد میکنن . خدایا این خوشی رو از ما نگیر.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    17 1
    اینا مال همون جاهاست ایران فقط پارتی ...
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    25 1
    دوست عزیز این نسخه واسه غربیاست اینجا هرچه بی سواد تر باشی حقوق و احترامت بیشتره
  • سام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    18 1
    این توصیه ها تو ایران هیچ کاربردی نداره، ایران فقط و فقط بند پ
  • ال A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    2 0
    چشم
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    9 0
    قبلش باید میگفتید که "قبل از انجام هر کاری آرامش خود را حفظ کنید." شما اشتغال ایجاد کن، نیازی به این توصیه ها نیست.
  • غلامعباس سوری IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    9 2
    سلام فکر کردم که گزارش شما واقعیه و راجع به فارغالتحصیلان این مملکت گزارش تهیه کردید و از اینکه گزارش شما از کشوری بود که ورود به انجا برای عموم مردم غیر ممکن است احساس میکنم که سر کارمون گذاشته اید واقعا دردمون کم نیست شما دیگه اذیتمون نکنید با تشکر
  • رضا A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    5 0
    برای ورود به بازار کار ایران هم بگید چکار باید بکنیم.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    2 5
    عالی.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    1 0
    با سلام ممنون از مطالب تون درسته که مطالبتون راجع به کار در آمریکاست اما واقعا ارزش خوندن داره .مرسی.
  • فرزانه A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    توی ایران هم اگر طبق همین روش اقتصاد دان عمل کنید می تونید موفق بشید ولی متاسفانه ارتباط آموزش وسطح مهارت در دانشگاهها نسبت به مرکز فنی حرفه ای پایین تره وبسیاری از دانشجویان فقط می خوان درسشون رو پاس کنند بدون اینکه از فعالیتشون مهارتی یاد بگیرند تعداد کمی هستند که واقعا هدفی دارند وتلاش می کنند وصبر دارند اون عده محدود با بکار گیری علم واموختن تجربه وصبر وبردباری در راه رسین به اهدافشون موفق میشن اگر فقط فکر کنید که توی ایران اکثرا با پارتی کار پیدا می کنند که یک اشتباه هست اشتیاق فعالیت مفید از بین میره واقعا اگر در کنار درس خواندن البته اگر رشته تحصیلی تون رو واقعا بر اساس استعداد ،توانمندی ونوع شخصیت وچشم انداز واقعی آینده انتخاب کنید ودر کنارش هم مدتی کار آموزی مفید برای یادگیری وبدس
  • مریم A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
    1 0
    میشه یک لطفی بکنید بگید کدام شرکت ها کارخانه ها و یا موسسات تو ایران شما رو به عنوان کارآموز قبول میکنن چون والا برا کار آموزی رشته دانشگاهیت صد تا جا میری و التماس میکنی آخر هن اگه پارتی نداشتی برت نمیدارن.مشکل اینجاست که ما فضای کسب و کارمون آماده برای ورود این همه نیروی کار نیست .اینقدر هم که دوره های فنی حرفه ای رو که میگین یک نگاه به دوروبرتون بکنین ببینین تو یک راسته چند تا شیرینی فروش چند تا رستوران و امثالهم پیدا میکنین اینها همه از اینه که جوان کار پیدا نمیکنه و به قول خیلی ها میره مهارت فنی حرفه ای یاد میگیره و میاد تو بازار و کار اونهاییم که قبلا تو این مشاغل بودن رو هم سکه میکنه. این واقعا فاجعه است که اینهمه پتانسیل و نیروی جوان داره به هدر میره.