تلویزیون دولتی سوریه روز یکشنبه در گزارشی به نقل از ساکنان شهر پالمیرا از کشته شدن چهارصد نفر به دست جنگجویان گروه تروریستی داعش در این شهر خبر داد.

 

 

 

به گزارش وب سایت شبکه خبری یورنیوز، در این گزارش تاکید شده که اغلب کشته شدگان را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

این خبر هنوز از سوی منابع مستقل تایید نشده است. با اینحال برخی از فعالان مخالف دولت سوریه بر روی شبکه های اجتماعی از دیده شدن صدها جنازه در خیابان های پالمیرا پس از تصرف این شهر باستانی در چهارشنبه خبر داده اند. به گفته این افراد کشته شدگان عمدتا از وفاداران به دولت مرکزی سوریه بوده اند.

این در حالی است که نیروهای دولتی سوریه به تازگی اعلام کرده اند دهها سرباز پناه گرفته در بیمارستان جسر الشغور واقع در استان ادلب را از محاصره نیروهای جبهه نصرت، گروه وابسته به القاعده آزاد کرده اند. عملیاتی که به گفته ارتش سوریه، طی آن سیصد تن از شورشیان کشته شده اند.

و اما در عراق خبرها از ادامه حملات هوایی ائتلاف بین المللی بر ضد مواضع داعش به خصوص در نزدیکی شهر رمادی حکایت دارد. یک هفته پس از تصرف کامل شهر رمادی به دست تروریستهای داعش یک سخنگوی پنتاگون روز یکشنبه از نبود عزم جدی در میان نیروهای ارتش عراق برای مقابله با نیروهای داعش در جریان نبردهای هفته گذشته در این شهر خبر داده است.

تکفیری های داعش در پی پیشروی های اخیر اکنون کنترل اراضی بزرگی را در دو کشور سوریه و عراق در اختیار دارد. منابع خبری روز یکشنبه همچنین از کنترل گذرگاه الولید واقع در مرز عراق با سوریه توسط این گروه خبر داده اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ای داد بیداد A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    18 1
    ما که جنازه ای ندیدیم
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    18 1
    در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کان جا. سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت. چشمت به غمزه ما را خون خورد و می‌پسندی. جانا روا نباشد خون ریز را حمایت تاریخ گواه است هرجا که باید حقی اشکار و ناحقی رسوا شود باید خون ریخته شود آنهم از بیگناهان... فقط میتونم بگم اونایی که با این جنایت ها کشته شدن از دست این دنیای کثیف و پر از آلودگی خلاص شدن و وای بحال اون پست تر از حیواناتی که فکر میکنند با کشتن دیگران می توانند به بهشت برین بروند نابود باد آن بهشت شما که با ریختن خون دیگران بشود به آن داخل شد
  • زاگرس نشین DE ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    54 31
    په این همه تلویزیون ایران میگه ارتش سوریه و عراق پیشروی میکنن همش دروغ بوده.واقعا متاسفم فقط دروغ به مردم تحویل میدن
  • ایران بزرگ US ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    36 3
    خداوندا آخه بچه های معصوم چه گناهی دارن ؟ چرا باید اینجوری کشته بشن ؟ به داد این طفل معصومها برس اگه ...
    • بی نام A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
      15 9
      خدا سرنوشت هیچ قومی رو عوض نمیکنه، مگر اینکه خودشون بخوان صریحا داخل قرآن گفته
  • خضیراوی A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    39 8
    لعنت خدا بر داعش و حامیان
  • بی نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    20 11
    برای فرار کردن خوب تخصصی دارند.
  • عباس IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    13 9
    داعشی ها همان جنود شیطان هستند گرچه ظاهری انسانی دارند.اگر جنگهایی را که همین داعشیهای صدر اسلام بر پیامبرمهربانی ورحمت محمد مصطفی صلوات الله علیه تحمیل می کردندمطالعه کنید با تمام اسرایی که اسیر می شدند با مهربانی وشفقت برخورد می شد با آنکه اسرا کسانی بودند که در جنگ دوستان یاران وخانواده پیامبر را کشته ومجروح کرده بودند اما این وحشی های قرن بیستم حتی به کودکان ،زنان ،افراد بیمار وسالخورده هم رحم نمی کنند.تاریخ کره زمین هیولاهای خونخواری مانند این وحشیهای جنایتکار را در خاطره خود ندارد.
    • باب لرد IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
      1 7
      اقا عباس شما بسیار احساساتی و بدون مطالعه هستید