چه اتفاقی برای ارزش سهام در آسیا می افتد؟/احتمال ورشکستگی یونان

بازارهای سهام روز دوشنبه در آغاز معاملات هفته در آسیا با افزایش همراه شدند.

در پي اعلام مقامات بانک مرکزي آمريکا در اين باره که نرخ بهره در اين کشور تا پايان سال افزايش خواهد يافت ، ارزش سهام بار ديگر روندي صودي به خود گرفت.

به گزارش خبرگزاري خبر آنلاين؛ اين در حالي است که ارزش يورو در مقابل ارزهاي ديگر کاهش يافت زيرا يونان هشدار داد پول کافي براي پرداخت بدهي هايش در اختيار ندارد و تنها راه پيش رويش دريافت ديگر مبالغ کمک هاي اقتصادي از تروئيکا است.

ارزش سهام در بازار توکيو 54 صدم درصد، در سيدني 73 صدم درصد و در بازار شانگهاي 50 صدم درصد افزايش يافت. ارزش سهام در بازار سنگاپور نيز با افزايش 30 صدم درصدي همراه شد. شاخص سهام شانگهاي کامپوزيت چين دو مميز 32 صدم درصد - يا 108 مميز نه واحد - افزايش يافت و به چهار هزار و 765 مميز 69 واحد رسيد. شاخص سهام شنژن نيز با 31 مميز 77 صدم واحد افزايش به دو هزار و 772 مميز 69 واحد رسيد.

بازار سهام هنگ کنگ و سئول امروز به سبب تعطيلات عمومي بسته بودند.

جانت يلن رئيس بانک مرکزي آمريکا از افزايش نرخ بهره تا پايان امسال خبر داد و گفت اگر اين روند به تأخير بيفتد بهبود اوضاع اقتصادي در معرض تهديد قرار خواهد گرفت. او همچنين گفت اقتصاد آمريکا همچنان با ضعف هايي مواجه است و با آن که نرخ بيکاري به پنج مميز چهار دهم درصد رسيده اما همچنان مشکلاتي وجود دارد.

وزارت بازرگاني آمريکا نيز اعلام کرد بهاي کالاهاي مصرفي طي ماه هاي آوريل تا مارس سه دهم درصد افزايش داشته است که بيشترين افزايش طي بيش از دو سال محسوب مي شود.

اين در حالي است که روز دوشنبه هر دلار در مقابل 121 مميز 57 ين داد و ستد شد. در بازار نيويورک هر دلار در مقابل 121 مميز 52 ين معامله شده بود.

شوجي هيراکاوا کارشناس ارشد در موسسه اوکاسان سکيوريتيز در توکيو اعلام کرد نرخ تورم در آمريکا در حال افزايش است و ما شاهد تشديد فشارها براي افزايش نرخ بهره در همين امسال هستيم. او همچنين گفت ما آمريکا را با ژاپن مقايسه مي کنيم و مي بينيم که تورم در آمريکا بسيار بالاتر است .

ژاپن طي دو سال گذشته برنامه کمک هاي اقتصادي را در پيش گرفت که سبب تزريق پول به بازارهاي مالي شد .

در همين حال هر يورو در مقابل يک مميز 983 دلار و 133 مميز 63 ين داد و ستد شدس زيرا نگراني سرمايه گذاران درباره شکست مذاکرات بر سر بدهي هاي يونان افزايش يافته است.

نيکوس ووتسيس وزير کشور يونان اعلام کرد آتن پولي براي پرداخت بدهي هاي صندوق بين المللي پول در آستانه فرا رسيدن ضرب الاجل پنجم ماه ژوئن ندارد.

او در عين حال گفت مذاکرات بين آتن و بستانکارانش « بر مبناي خوش بيني محتاطانه بر سر رسيدن به توافق » ادامه دارد.

چند ماه است که آتن با هدف آزاد شدن بسته بعدي کمک هاي اقتصادي در حال مذاکره با صندوق بين المللي پول و اتحاديه اروپاست.

اما دو طرف هنوز به توافق نرسيده اند و احتمال ورشکستگي يونان وجود دارد که مي تواند خارج شدن اين کشور را از منطقه يورو در پي داشته باشد.

در وال استريت، شاخص سهام داو جونز 29 صدم درصد، اس اند پي 500 ، 22 صدم درصد و شاخص سهام نزدک نيز سه صدم درصد کاهش يافت.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =