ایرنا نوشت:

 روزنامه تایمز روز دوشنبه نوشت: پلیس ضد تروریسم انگلیس تمرکزش را بر روی افزایش تهدیدات ناشی از حملات شیمیایی توسط افراط گرایانی که از سوریه و عراق به انگلستان بازگشته اند، تشدید بخشیده است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه افزود: کارشناسان امنیتی هشدار داده اند که بمب های شیمیایی حاوی کلر، ماده ای که به میزان زیاد در انگلیس قابل دسترس می باشد، به صورت یک سلاح شیمیایی انتخاب شده از سوی گروه تروریستی داعش درآمده است.

تایمز اضافه کرد: یک چهارم از بمب های کناره جاده ای در تکریت، شهری واقع در شمال بغداد که اخیر از نیروهای داعش پس گرفته شد، حاوی این ماده سمی بودند و همین امر نگرانی ها از اینکه افراطیون قصد دارند در زمان بازگشت به انگلیس این مهارت بدست آمده در ساخت بمب های شیمیایی را در این کشور به کار ببندند، افزایش داده است.

این روزنامه افزود: سرگرد 'هامیش دی برتون گوردون' ، یکی از متخصصان ارشد در زمینه جنگ های شیمیایی در انگلیس، از مقامات این کشور خواسته است که سیستم کنترلی بر روی فروش ماده کلر افزایش دهند.

تایمز اضافه کرد: 'برتون گوردون' می گوید که همانگونه که شمار بیشتری از افراط گرایان به انگلیس باز می گردند، احتمال حملات شیمیایی با استفاده از ماده سمی کلر افزایش می یابد.

این روزنامه نوشت: ماده شیمیایی کلر که برای موارد مختلفی از جمله تصفیه آب، ضد عفونی و تمیز کردن سطوح استفاده می شود در صورت استنشاق می تواند مرگبار باشد. در صورت استفاده از آن به صورت بمب و انفجارش در مترو، شبکه راه آهن و یا مراکز خرید می تواند سبب کشته شدن افراد زیادی شود.

پلیس اسکاتلند یارد انگلیس گفته است که براساس برآوردهای انجام شده بیش از 700 انگلیسی تاکنون برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی به سوریه رفته اند که احتمال می رود صدها نفر از آنها به انگلیس بازگشته باشند.

به گفته پلیس اسکاتلندیارد در سال گذشته میلادی، 338 نفر در ارتباط با مسایل تروریستی و درگیری های سوریه، در انگلیس دستگیر شده اند .

'مارک رولی ' یک مقام ارشد پلیس اسکاتلند یارد و رییس واحد ضد تروریسم انگلیس اخیر گفت: بخش زیادی از افرادی که به سوریه رفته اند و این باور وجود دارد که نیمی از آنها به انگلیس بازگشته اند، ایجاد نگرانی های مهمی برای سرویس های امنیتی کرده اند .

وی افزود: این افراد امدادرسان یا افرادی نبودند که برای دیدار وابستگان خود به سوریه رفته باشند. فعالیت این افراد برای ما نگرانی ایجاد کرده است. این افراد احتمالا در جنگ به همراه گروه های تروریستی در سوریه حضور داشته اند.

رولی درهمین حال افزود: شمار انگلیسی هایی که به گروه های افراطی خارج از انگلیس می پیوندند، رو به افزایش است.

روزنامه ساندی اکسپرس اخیرا در گزارشی با بیان اینکه حداقل یک هزار و 600 انگلیسی به گروه داعش پیوسته اند، نوشت: آمار واقعی افرادی که از انگلیس به گروه تروریستی داعش پیوسته اند، دست کم دو برابر بیشتر از آمارهای رسمی است.

گروه تروریستی داعش وسایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب وبرخی ازکشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =