بعضی ها در شهرداری 3 برابر حقوق خود مزایا می گیرند؟!

در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج در رابطه با پرداخت حق ایاب و ذهاب و تلاش به پست های مختلف اجرایی در شهرداری و همچنین تامین بودجه خرید چند دستگاه خودروی سمند برای نیروی انتظامی جهت ارتقای ایمنی ترافیکی و افزایش رضایت مندی شهروندان بحث کرد.

نیوشا فتحی زاده خبرگزاری خبرآنلاین - البرز: در این جلسه رضا شریفی رئیس کمیسیون و برنامه بودجه شهرداری کرج اظهار داشت: یکی از رسالت های مهم شورای شهر برنامه ریزی و خط مشی دادن به شهرداری است و بحث ایاب ذهاب کارشناس شهرداری یکی از این مباحث است.
وی ادامه داد: این بحث یکی از مشکلاتی است که برای شهرداری مطرح می شود. در این راستا خود شهرداری نیز پیگیر است و می خواهد یک ترتیب اثری برای پرداخت حقوق و مزایا به معاونین، مدیران منطقه، مدیران سازمان ها و باقی کارکنان داشته باشد. لذا نیاز است که به این کار نظم و انضباط خاصی بخشیده شود.
خسرو سرحدی عضو شورای شهر و کمیسیون برنامه و بودجه اشاره داشت: نیاز است تمامی مزایای افراد در شهرداری مانند ایاب و ذهاب را ساماندهی کنیم. در این راستا کمیته ای از سوی شورا تشکیل، تصمیماتی گرفته شد و مقرر گردید تا حوزه اداری شهرداری لیستی در اختیار ما قرار دهد که متاسفانه خواسته یا ناخواسته تا کنون این امر مقرر نشده است. لازم به ذکر است قرار بود که تنها در 6 ماهه نخست سال 93 این گونه حقوق توسط شهرداری پرداخت شود اما ما شهرداری بدون مجوز همچنان پرداخت ها را انجام داده است به همین دلیل جای گله مندی از شهرداری در این رابطه وجود دارد که چرا اطلاعات مربوطه در خصوص لیست افراد را در اختیار شورا قرار نمی دهد. چراکه با توجه به بررسی های کمیته مربوطه بعضی افراد در شهردار 3 برابر حقوق خود مزایا دریافت می کنند.
محمد احمدی مدیر مالی شهرداری مرکز در خصوص این موضوع پاسخ داد: شهرداری در سال 93 طبق مصوبه شورا عمل کرده و از ابتدای سال 94 نیز حتی یک مورد حق تلاش مخالف مصوبه شورا انجام نشده است.
غفور قاسم پور عضو دیگر شورا نیز بیان داشت: اقداماتی مانند حق ایاب و ذهاب و یا حق تلاش به نوعی کمک به کارندان است.در این خصوص پیشنهاد می شود که شهرداری آن جایگاه هایی را که می خواهد چنین حقوقی به آنها تعلق گیرد،با ذکر مبلغ و ساعات مورد نظر برای کمیته و سپیس کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرده و اگر نیاز بود در صحن علنی شورا و با حضور تمامی اوضاع بررسی ها لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد:همچنین نیاز است این لیست شامل تمامی جایگاه ها از شخص شهردار گرفته تا مدیر مناطق و سازمان ها و دیگر کرکنان باشد.
به دنبال نظرات اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با شریفی رییس این کمیسیون اظهار داشت: در این خصوص تصمیم بر آن شد تا لایحه ای را به کمیته فرستاده و این کمیسیون تمامی اسناد و مدارک را از شهرداری گرفته و تا آخر خرداد ماه نتیجه را به صورت مکتوب به اطلاع کمیسیون برساند.
در ادامه جلسه نیز لایحه ای مربوط به مساعدت شورا برای درخواست نیروی انتظامی جهت تامین بودجه خرید چند دستگاه خودروی سمند جهت ارتقای ایمنی ترافیکی و افزایش رضایتمندی شهروندان و پرداخت آن از محل ماده 16 مطرح شد.
در این درخواست مطرح شد که این مبلغ برابر 150 میلیون تومان و جهت خرید 5 دستگاه خودروی سمند باشد که از این 5 دستگاه سه دستگاه برای نیروی انتظامی کرج و 2 دستگاه برای شهرستان فردیس خریداری شود.
روح اله کیان عضو دیگر شورای شهر کرج در این زمینه توضیح داد: گاهی اوقات در برخی مناطق شهر مثل کوچه پس کوچه ها که مشکل ترافیکی ندارد و یا شلوغی جمعیت موجود نیست پر از نیروهای امنیتی می باشد یا در مسیرهایی مانند چهار راه طالقانی تا میدان کرج و از آن طرف دانشگاه تربیت معلم و فردیس، نیروهای زیادی از سوی این ارگان مستقر شده اند که نیازی به قرارگیری این همه نیرو نمی باشد همچنین در جاهایی که سد معبر شهرداری می خواهد کاری انجام دهد، می گوید بدون اعلام موافقت نیروی انتظامی نمی تواند کاری انجام دهد.
قاسم پور نیز اشاره داشت: از سوی شهرداری هیچ وقت از پلیس راهور شکایاتی مبنی بر اینکه همکاری های لازم با این ارگان را نداشته، مطرح نشده است. نیروی انتظامی در رابطه با تامین امنیت شهر که موضوع بسیار مهم است کار می کند و به همین دلیل باید هر کمکی که از دست شوراها بر می آید در پرداخت به نیروی انتظامی دریغ نکند.
وی ادامه داد: این نهاد در کنترل سد معبرها، مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز و کنترل فضای اطراف پروژه های عمرانی همیشه نقش بسزایی داشته است اما از بودجه بسیار ناچیزی برخوردار می باشد.
سعید سیرایی عضو دیگر کمیسیون برنامه و بودجه نیز اشاره داشت: مشخص نیست که تا آخر سال بودجه شهرداری به طور کامل محقق می شود یا خیر. در ضمن ماده ی 16 و 17 دو درصد بودجه جاری است و تا به امروز طبق گزارش شهرداری پنجاه درصد از بودجه ای که باید تا کنون محقق می شده، عقب هستیم.
وی افزود: لذا چطور می توانیم از این محل مجدد بودجه ای برای نیروی انتظامی کنار گذاشت. همچنین در صورت تصویب این لایحه پیشنهاد می شود که 6 دستگاه خودرو تنها برای مناطق 12 گانه کرج خریداری شود، به عبارتی برای هر دو منطقه یک دستگاه خودرو تعلق یابد.
شریفی باتوجه به نظرات اعضای شورا در خصوص این لایحه بیان داشت: طبق توافقات اعضای کمیسیون پیش بینی می شود که درآمد شهرداری آنقدر زیاد نیست که افزایش درآمد در ماده 16 داشته باشد و در حال حاضر از محل اختصاصی ماده 16 پرداخت هزینه ها به نیروی انتظامی انجام می شود و اگر در پایان سال شهرداری افزایش درآمد داشت این مبلغ از آن محل پرداخت خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =