رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، با اشاره به حضور خود در جلسه کمیسیون خاص مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز کمیسیون فرعی کلان شهرها، گزارشی از تصمیمات این جلسات را ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر تهران؛ دنیا مالی در ابتدای سخنان خود در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: اگر صدام و بعثی ها جلوی رزمندگان ما مقاومت می کردند به خاطر آمریکایی ها و اروپایی ها بود که اطلاعات تحرکات نظامی ما را به آنها می دادند و یا سلاح های شیمیایی در اختیارشان می گذاشتند و یادمان نرود عرب ها آن روزها چه کردند.

وی ادامه داد: این پیروزی‌ها باعث شده که امروز ما از نقطه قوت با غربی‌ها مذاکره کنیم و آنان می دانند اگر تفکری در مورد ایران داشته باشند که ایران از نقطه ضعف مذاکره می کند مشت محکمی بر دهانشان فرود خواهد آمد.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران، سپس به جلسه ای که در کمیسیون خاص مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: در این جلسه یکی از اعضا دو پیشنهاد داد که یکی از آنها حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: در این پیشنهاد آمده است که هر گونه درآمد که از محل فروش تراکم و تغییر کاربری و یا از محل جرایم واصله از کمیسیون ماده 100 که توسط شهرداری اخذ می گردد باید به حساب در آمدهای عمومی واریز شود.

دنیا مالی ادامه داد: در آن جلسه گفتیم دوستان فکر می کنند در کمیسیون ماده 100 درآمد فراوانی وجود دارد و وزیر راه و شهرسازی عنوان کرده بود که درآمدهای شهرداری از محل اخذ جرایم کمیسیون ماده 100 نباید بیش از یک درصد از در آمدهای کلان باشد، این در حالی است که در سال گذشته در آمد کمیسیون ماده 100 که زیر 30 میلیارد تومان هم می شده کمتر از 3 دهم درصد نسبت به درآمدهای کلان بوده است. بنابراین این پیشنهاد محلی از اعراب نداشت.

وی افزود: این پیشنهاد در کمیسیون های فرعی رأی آورد؛ اما در کمیسیون اصلی رأی نیاورد.

دنیا مالی همچنین گفت: در کمیسیون فرعی کلان شهرها نیز بحث لایحه درآمدهای پایدار شهری از سوی وزارت کشور و نیز اصلاح قانون انتخابات شورا ها و عزل واستیضاح شهردار مطرح شده بود.

وی افزود: یکی از موضوعات مطرح شده این بود که به واسطه حضور شوراها ثبات مدیریت در شهرها وجود ندارد از اینرو استیضاح شهردار توسط استانداران و یا وزارت کشور صورت گیرد.

دنیا مالی اضافه کرد: در این طرح آمده بود که شهرهای کمتر از 200 هزار نفر توسط استانداران و در شهرهای بیش از 200 هزار نفر وزارت کشور مسئول استیضاح شهردار باشد.

وی اظهار داشت: در تبصره این طرح آمده بود که حتی اگر شوراها در مورد شهردار مسئله ای نداشتند، ولی استاندار یا وزارت کشور شهردار را قبول نداشت می توانند استیضاح شهردار را به شورا بدهند که خوشبختانه این طرح نیز رأی نیاورد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =