ایسنا نوشت:

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: عده‌ای در کشور حاکمیت را برای خود می خواهند اما باید در فضای مجازی ظرفیت های مردم هم مورد استفاده قرار گیرد.

 حجت‌ الاسلام سالک امروز در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه محصولات سایبری بومی اظهار کرد: قرآن و اسلام به ما اجازه نمی دهد در عرصه فضای مجازی تحت سیطره کفر قرار گیریم، بر همین اساس باید در این فضا آماده باشیم و اشراف کامل داشته باشیم.

وی در عین حال عنوان کرد: همه کشورهای دنیا دراین عرصه حرکت و رشد دارند وفاوا در آینده زندگی ما را وارد فضای جدیدی خواهد کرد بر همین اساس لازم است دست اندکاران این حوزه هرچه سریعتر این فضا را فراهم کنند و البته فرهنگ سازی دراین زمینه را نیز مورد توجه قرار دهند.

سالک در ادامه به بحث پیوست فرهنگی اشاره کرد و متذکر شد: ما انتظار داریم این پیوست در اختیار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین اظهار کرد:امروز تلاش برای بومی کردن اطلاعات در کشورهای مختلف در جریان است و کشورهایی مانند آلمان و برزیل تلاش دارند اطلاعات را بومی کنند؛ ما نیز در کشور چنین ظرفیتی را داریم و می توانیم به تولید محتوای داخلی همت بگماریم تا محتوای مطابق با دین و فرهنگ و ارزش های خود را تولید کنیم.

وی در ادامه با اشاره به شبکه ملی اطلاعات گفت:این شبکه باید بتواند تا در خانه مردم رفته و به آنها خدمات ارائه کند بر همین اساس لازم است مشکلات مدیریتی این شبکه برطرف شود.

سالک همچنین اظهار کرد:امروز ما باید آماده جنگ نرم باشیم، ما می توانیم در بحث سایبری حرف اول دنیا را بزنیم و بر همین اساس نیازمند تشکیل یک جبهه فرهنگی دراین فضا هستیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =