معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی بر لزوم تحدید حدود مناطق ویژه اجتماعی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربايجان غربي، عليرضا رادفر در جلسه مشترك اعضاي ستاد توانمندسازي سكونتگاههاي غيررسمي و كميته ساماندهي امور اجتماعي، فرهنگي و امنيتي مناطق ويژه اجتماعي استان بر تحديد حدود مناطق ويژه اجتماعي استان تاكيد كرد و گفت: عدم تحديد حدود اين مناطق در استان بويژه در اروميه، مانع از برنامه ريزي هاي هدفمند و انجام اقدامات اساسي براي آن شده است.

وي با بيان اينكه ساماندهي سكونتگاههاي غيررسمي و مناطق ويژه اجتماعي در استان يك ضرورت انكارناپذير است، افزود: عدم ساماندهي اين مناطق، مي تواند تبعات و آسيب هاي مختلف اجتماعي و سياسي را به دنبال داشته باشد؛ لذا بر اساس تاكيد وزير محترم كشور و مقام عالي استان و با كمك فرمانداران و دستگاههاي اجرايي، برنامه هاي مختلفي براي ساماندهي مناطق مذكور در دست اجرا قرار گرفته است.

معاون سياسي استاندار همچنين به موضوع ساخت و سازها در بافت قديمي و فرسوده شهرها اشاره كرد و گفت: ساخت و سازهاي غيراصولي و ارتفاع‌سازي در بافت فرسوده و قديمي شهرها بدون در نظر گرفتن الزامات فرهنگي،آموزشي و ...، باعث مي‌شود كه خود اين مناطق به مناطق ويژه اجتماعي در مركز شهرها تبديل شود كه بايد براي اين امر نيز بعنوان يك معضل، چاره انديشي شود.

مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري نيز در اين جلسه با ارائه گزارشي در خصوص مناطق ويژه اجتماعي استان گفت: به طور كلي در استان آذربايجان‌غربي، بيش از 72 محله و منطقه حاشيه‌نشين با 2500 هكتار مساحت و 300 هزار نفر جمعيت وجود دارد.

دكتر عطاپور اضافه كرد: بر اساس مطالعات انجام گرفته، از 17 شهرستان استان، 13 شهرستان داراي مناطق حاشيه نشين و شهرستان هاي پلدشت، تكاب، شوط و ماكو فاقد مناطق حاشيه نشين هستند.

وي همچنين در رابطه با مسائل و مشكلات مناطق ويژه اجتماعي استان گفت: آذربايجان غربي جزو 11 استان كشور است كه توجه به مسائل حاشيه نشيني در آنها اولويت دارد و از آنجا كه در اكثر مناطق ويژه اجتماعي، آمار جرائم بالاست و بين اين دو رابطه معناداري وجود دارد لازم است كه به مسائل و مشكلات اين مناطق بصورت جدي رسيدگي و توجه شود.

مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، خدمات شهري شامل مسيرگشايي، خيابان كشي، آسفالت معابر، خدمات بهداشتي و درماني، امكانات آموزشي، ورزشي و تفريحي و خدمات انتظامي و امنيتي را جزو نيازهاي اولويت دار و پايه مناطق ويژه اجتماعي استان برشمرد و گفت: در همين راستا با كمك فرمانداري ها و دستگاههاي اجرايي، برنامه هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي با هدف ساماندهي و جلوگيري از شيوع آسيب هاي اجتماعي در اين مناطق در حال اجرا است.

در ادامه اين جلسه، اعضاي ستاد توانمندسازي سكونتگاههاي غيررسمي و كميته ساماندهي امور اجتماعي، فرهنگي و امنيتي مناطق ويژه اجتماعي استان نيز به بيان ديدگاهها و اقدامات انجام گرفته در حوزه خود در رابطه با مسائل و مشكلات مناطق حاشيه نشين و مناطق ويژه اجتماعي پرداختند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =