بیش از 8 میلیارد ریال زکات در شهرستان جمع آوری شد

مدیر کمیته امداد پلدخترگفت: سال گذشته مبلغ هشت میلیارد و 108 میلیون و 231 هزارو 153 ریال زکات دراین شهرستان جمع آوری شده است.

 

 

مدیر کمیته امداد پلدخترگفت:

سال گذشته مبلغ هشت میلیارد و 108 میلیون و 231 هزارو 153 ریال زکات دراین شهرستان جمع آوری شده است.   

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین در پلدختر، "علی میرزا خدایی" در جلسه ستاد احیای زکات شهرستان پلدخترافزود: از این مبلغ 334 میلیون و 956 هزارو 604 ریال صرف کمک به افراد مسکین ، در راه مانده و کارهای عمرانی شده است.

امام جمعه پلدخترادای فریضه زکات را رمز شکوفایی اقتصاد جامعه دانست و گفت: زکات یکی از پنج ستون دین اسلام به شمار می رود و در منابع دینی در ردیف نماز و جهاد قرار گرفته و احیای آن یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام "علی محمد لروند" ترویج زکات را نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی دانست و افزود: پرداخت زکات باید جدی تر گرفته شود ،جامعه با پرداخت زکات برکت های زیادی در عرصه های مختلف نصیبش می شود .

وی به اعتمادسازی و فضا سازی مسوولان برای احیا و به موقع پرداخت شدن فرهنگ زکات در بین مردم تاکید کرد وتصریح کرد: جهت گیری مثبت مردم در پرداخت به موقع زکات در شهرستان نشان از ایمان درونی مردم و برخواسته از اعتقادات قلبی و خداباوری آنها دارد.

امام جمعه پلدخترگفت: نماز و زکات آثار فردی و اجتماعی زیادی را به همراه دارد اگر تبلیغات مناسب،جمع آوری ،مصرف و ترویج فرهنگ زکات به موقع انجام شود به طور قطع موفقیت چشمگیری در این عرصه حاصل خواهد شد .

وی بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ زکات در سطح جامعه تاکید کرد و افزود:اکثر برنامه های تبلیغی برای ترویج این فرهنگ صورت می گیرد ولی به دلیل هدایت و پشتیبانی نشدن ،هنوز زکات دربین مردم فرهنگ نشده است بنابر این باید دست به دست هم دهیم و فرهنگ پرداخت زکات را در جامعه نهادینه کنیم و با همراهی و هم‌افزایی وظیفه دینی را انجام دهیم.

فرماندار پلدختر گفت: توزیع زکات بین فقرا با مدیریت صحیح صورت گیرد تا مصارف دقیق آن مشخص شود و همه در اجرای این مهم مسوول هستیم و در این راستا روحانیون وظیفه سنگینی به عهده دارند .

ترابی نژاد، ترویج فرهنگ زکات را وظیفه ای همگانی دانست و افزود: همه در اجرای این امر و فریضه الهی مسوول هستیم و در این میان روحانیون دارای وظیفه سنگین تری هستند که آن را به خوبی انجام می دهند.

وی بر لزوم شناسایی و استفاده از تمام ظرفیت های موجود در شهرستان برای احیای فریضه زکات و افزایش وصول آن در شهرستان تاکید کرد و گفت: تبلیغات بیشتری در زمینه زکات در روستاها انجام شود و در راستای تعمیق و ترویج فریضه مهم زکات باید مبلغان با برنامه ریزی و راهکار وارد کار شوند.

فرماندار پلدختر گفت: اقدامات خوبی سال گذشته برای ترویج فرهنگ زکات در شهرستان انجام شده است و امسال نیز باید بیشتر به این فریضه الهی توجه شود.

مسوول اجرایی زکات پلدخترگفت :پنج میلیارد و 300 میلیون ریال امسال سهم زکات این شهرستان تعیین شده است که با توجه به خشکسالی و وضعیت بحرانی که در کشاورزی منطقه حاکم است جمع آوری این مبلغ کار مشکلی است .

حجت الاسلام "حسین علی عالی پور" از احیای زکات به عنوان یک فرهنگ عمومی یاد کرد و افزود: ضایع‌ شدن برکات از آثار عدم پرداخت زکات است زیرا آیات و روایات فراوانی وجود دارد که کسانی که زکات نمی‌دهند در زندگی دچار مشکل می‌شوند .

وی رکن مهم احیا فرهنگ زکات در جامعه را اعتمادسازی دانست و گفت: پرداخت زکات سبب کم‌شدن مال و ثروت نمی‌شود، بلکه به مال انسان برکت می‌دهد .

اعضای ستاد احیای زکات شهرستان پلدختر در این جلسه با معرفی آسیب ها و ارایه راهکار ها به تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.

 

اسما اسماعیل پور

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =