مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان گفت: اعتباری برای بررسی پتانسیل خطر لرزه ای در شهر خرم آباد اختصاص داده شود

 

 

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان گفت: اعتباری برای بررسی پتانسیل خطر لرزه ای در شهر خرم آباد اختصاص داده شود.

به گزارش  خبرنگار مهر، سید علی موسوی عصر شنبه در دیدار استاندار لرستان با امدادگران جمعیت هلال احمر استان اظهار داشت: یکی از گسل هایی که در منطقه استان لرستان شناسایی شده است گسل جوان و بزرگ زاگرس است که از شهرستان بروجرد عبور می کند.

وی به شناسایی موقعیت و جهت گسل زاگرس اشاره کرد و افزود: با استفاده از پیامدها و مخاطراتی که این گسل در ۸۰ سال گذشته به همراه داشته است موقعیت، جهت، نوع گسل و سایر پارامتر های آن شناسایی شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان با اشاره به اینکه مطابق اطلاعات به دست آمده یک گسل فعال و خفته در منطقه خرم آباد وجود دارد که هر لحظه ممکن است فعال شود بیان داشت: از استاندار لرستان تقاضامندیم اعتباری برای بررسی پتانسیل خطر لرزه ای در شهر خرم آباد اختصاص دهند.

موسوی عنوان کرد: با توجه به اینکه مرکز ستاد بحران در شهر خرم آباد واقع شده لذا بایستی راهکاری برای بررسی پتانسیل لرزه خیزی این شهر اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: ستاد بحران هر استان بایستی در استانداری آن محل شکل گیرد و این در حالی است که استانداری لرستان فاقد یک ساختمان منسجم و پایدار در برابر زلزله است و اهمیت و ضرورت ساخت یک ساختمان منسجم برای ستاد بحران باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان یادآور شد: بایستی مطالعه ای روی گسل خرم آباد صورت گرفته و نتایج به دست آمده از آن به دبیرخانه "آیین نامه ۲۸۰۰" که مربوط به طراحی ساختمان ها در برابر زلزله است ارسال شود.

موسوی ادامه داد: ممکن است بر اساس نتایج بدست آمده از این تحقیق طراحی ساختمان های استان که اکنون در رده خطر نسبی زیاد است به رده خطر نسبی خیلی زیاد تغییر یابد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =