تسنیم نوشت:

دبیر انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی از ارسال درخواست افزایش ۵ درصدی قیمت لبنیات به ستاد تنظیم بازار خبر داد.
رضا باکری با اشاره به اینکه هزینه های تولید فرآورده های لبنی در سال 94 نسبت به سال 93 فقط 5 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: بر همین اساس انجمن فراورده‌های لبنی به استناد قیمت‌های تمام شده محصولات، درخواست افزایش 5 درصدی قیمت لبنیات را به ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارسال کرده است.

وی با اعلام اینکه نرخ تورم و افزایش هزینه های تولید در سال 93 باعث شده بود تا کارخانجات لبنی مجوز افزایش 15 درصدی قیمت ها را دریافت کنند، افزود: امسال خوشبختانه نرخ تورم کاهش یافته و در کنار آن هزینه های تولید واحدها هم کاهش پیدا کرده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی در رابطه با افزایش قیمت برخی از محصولات لبنی که بدون مجوز صورت گرفته است هم گفت: تعدادی از کارخانجات لبنی در سال گذشته 15 درصد افزایش قیمت را در محصولات خود لحاظ نکرده بودند که امسال با توجه به عرضه و تقاضا این افزایش قیمت ها را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی و نظارت بازار را رصد می کند، اظهار داشت: هر واحدی که خارج از ضوابط و مجوزها اقدام به افزایش قیمت کرده باشد متخلف شناخته شده و برخوردهای لازم با آنها انجام خواهد شد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =