۰ نفر
۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶

حاشیه های بازی تراکتورسازی مقابل نفت تهران و اخراج آندو از زمین این مسابقه هنوز هم تمامی ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛پس از رازگشایی از اخطار اول آندرانیک تیموریان در آن بازی جنجالی علی خسروی یکی از کارشناسان داوری توضیحاتی را در این مورد می دهد.اینکه آیا اخطار اولی که بازیکن تراکتورسازان گرفت درست بوده یا نه.با گذشت بیش از یک هفته از بازی تراکتورسازی و نفت تهران در تبریز هنوز هم حاشیه های آن مسابقه جنجالی فروکش نکرده است.جدا از بحث  درباره انتشار خبر تساوی بازی سپاهان و سایپا عده ای هم پیگیری آندرانیک تیموریان و اخراج این بازیکن از زمین مسابقه هستند.بازیکنی که با آگاهی از این که یک کارت زرد را از داور گرفته است می توانست به عنوان یک بازیکن حرفه ای و با تجربه جلوی این اتفاق را بگیرد.در هر صورت علی خسروی توضیحات دیگری در مورد نحوه دریافت کارت زرد آندو و اخراج این بازیکن از زمین مسابقه می دهد و می گوید:«ما در قانون 12 یک بخشی به نام موارد اخطار و موارد اخراج داریم که هر کدام هفت مورد است. در یکی از این بندهای اخطار نوشته بازیکنی که آغاز مجدد بازی را به تاخیر انداخته است. یعنی دقیقا قانون صراحتا قید کرده که شامل اخطار است. همان جایی که نوشته رفتار غیر ورزشی یا به داور به وسیله گفتار و کردار به داور اعتراض کند، یکی از بندهایش هم به تاخیر انداختن آغاز مجدد بازی است. بنابراین آندو تیموریان که یک بازیکن بین المللی است می داند که در آن شرایط و لحظات حساس که بازی 2-1 می شود، ایشان باید مجددا برگردد. حالا این تاخیر در شروع مجدد بازی می تواند به وسیله خودش باشد، یعنی ضربه آزاد را دیر بزند یا ضربه اوت را دیر پرتاب کند یا مثلا دیوار دفاعی درست است، ایشان ضربه را نمی زند یا توپ در محوطه جریمه کاشته است، ولی دروازه بان آن را نمی زند. »

خسروی این را گفت و ادامه داد:«یک موقع هم به صورت تجمعی یا گروهی آغاز مجدد بازی را چند نفر به تاخیر می اندازند. پس بنابراین اینجا داور رعایت کرده و اجازه داده که آنها شادی بعد از گل را انجام بدهند و شرایط بازی آماده بوده در دقیقه 45؛ به هر صورت برای تیم نفت هم خیلی سخت بود که دقیقه 45 گل خورده و بازی 2-1 شده. اینجا اگر داور اخطار بدهد کار غیرقانونی و سخت گیرانه ای نکرده، آن هم از یک بازیکن سطح ملی که کاپیتان تیم ملی است. قطعا اینها را آندو خودش قبول دارد چون بازیکن بزرگی است و حتی دیدیم در زمان گرفتن اخطار دوم هم خیلی اعتراض نکرد فقط تعجب کرد چون فکر نمی کرد اخراج شود. پس تصمیم فغانی سختگیرانه نبوده و داور قانون را اجرا کرده است.»

خسروی در پایان گفت:« به هر صورت فغانی در این دو سالی که در مسابقات مختلفی حضور داشته است به خصوص در کلاس های جام جهانی که شرکت کرده یک سری آموزش هایی دیده که همان ها را اجرا می کند.او اولین نفری است که بهترین کلاس ها را در سوئیس، مالزی، امارات، جزایر قناری و ... شرکت کرده است، پس قانون را اجرا کرده و ای کاش آندو تیموریان شادی گلش را عادی انجام می داد و اجازه می داد بازی شروع شود. پس اخطار آندو به این دلیل بوده که آغاز مجدد بازی را با وضعیتی که گفتیم به تاخیر انداخته است.»

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =