گلایه رئیس کمیسیون فرهنگی شهر کرج از عدم تحول چهره شهر در اعیاد ماه شعبان

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به قرارگیری در ماه شعبان و ورود به ماهی که اعیاد متعددی از جمله میلاد امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع) در آن واقع شده و یکی از پربرکت ترین ماه های سال به شمار می آید، از عدم زیباسازی شهر متناسب با این اعیاد گلایه کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج: سعید فیروزگاه در گفتگویی از برجسته ترین عواملی که موجب تقویت روحیه شهروندان و بهبود محیط و فضای اجتماعی آنان می شود را کیفیت بکارگیری عناصر زیبایی همچون نورپردازی ها و تزئینات مناسب برشمرد.
فیروزگاه بیان داشت: بنابراین یکی از ضرورت ها و نیازهای محیط اجتماعی ما تقویت فضاهایی است که به زیبایی بصری شهر کمک کرده و سبب خروج شهروندان از فضای رخوت و خمودگی ناشی از وجود مشکلات متعدد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نظایر آن شود؛ بهترین بهانه برای انجام چنین اقداماتی، قرار گرفتن در روزها و اعیاد مبارکی است که به ولادت ائمه گرانقدر اسلام و مناسبت های مرتبط با آنها اختصاص دارد و نشاط و شادی توامان در ظاهر و معنا در وجود شیعیان و دوستداران آن امامان بزرگوار در جوش و غلیان است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: غفلت از این ایام و عدم اندیشه ورزی و برنامه ریزی برای نزدیک شدن چنین اعیاد و ایامی به هیچ روی شایسته مدیریتی که مبنای آن تقویت دین اسلام و دستورات آن می باشد، نیست.
وی اذعان داشت: شهرداری کرج از متولیان اصلی این امر است که باید با دوراندیشی و اتخاذ تدابیر به موقع و شایسته در ضمن همکاری با بخش هایی چون سازمان زیباسازی، روابط عمومی، معاونت و سازمان فرهنگی چهره شهر را بخصوص در این روزها متحول کرده و شور معنوی را در همه ابعاد شهری تقویت نماید.
این عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: شایسته است شهروندانی که صبح زود از خانه خارج می شوند، تمام ابعاد و عناصر تفاوت این روزها و اعیاد را با دیگر روزهای سال درک کنند؛ نه اینکه چهره شهر بی تغییر نسبت به تمامی روزهای سال، فضایی مشابه گذشته را برای مردم تداعی کند. این نه شایسته جامعه ای اسلامی و نه درخور مردمی است که متاسفانه به دلیل برخی بی توجهی ها و کم کاری ها، از روحیه شادابی کمتری نسبت به دیگر مردم جهان برخوردارند.
وی با یادآوری اینکه البته اقداماتی انجام گرفته اما فعالیت های صورت گرفته کافی و در خور شأن و جایگاه ائمه (ع) و اعیاد مرتبط با آنان نیست، اذعان داشت: کم کاری در این حوزه قابل اغماض نیست و متولیان نباید از این اصل مهم و ضروری که همان روحیه بخشی به فضای اجتماعی است، غفلت کنند؛ چنان که یکی از بهترین بهانه ها برای اجرای طرح های مرتبط، اعیاد و ایام ملی و مذهبی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =