انتخاب نوشت:


این روزنامه مدعی شد: ایران در هیچ مرحله ای بخشی از راه حل مسائل منطقه نبوده بلکه بخش اصلی و جدایی ناپذیر ایجاد مشکل بوده است.
عکاظ نوشت ایران در کنفرانس های آتی پیرامون یمن جایگاهی ندارد.

به گزارش «انتخاب»، روزنامه عکاظ چاپ عربستان در گزارشی با عنوان «ایران، اساس مشکل است» مدعی شد: ایران در هیچ مرحله ای بخشی از راه حل مسائل منطقه نبوده بلکه بخش اصلی و جدایی ناپذیر ایجاد مشکل بوده است.

زمانی که از بحران یمن سخن به میان می آوریم، ایران ویرانگر اصلی این کشور است و از طریق سرسپردگان خود به نام حوثی ها آن را ربوده است!

در ادامه این گزارش ادعا شده است: حال که ایران عنصر اصلی ایجاد مشکلات است و ویرانگری را صادر می کند، به هیچ وجه نمی توان ادعا کرد که می تواند به ایجاد صلح کمک کند. ایران که پایه و اساس همه کانون های تنش و عامل اصلی همه آتش های شعله ور شده در عراق، سوریه، لبنان و یمن است، نمی تواند ادعای صلح کند.

در پایان این گزارش آمده است: بر این اساس، ایران در هیچ یک از کنفرانس هایی که در آینده در ژنو یا هر مکان دیگری برای حل بحران یمن برگزار می شود، جایگاهی ندارد و اگر تمایل به حضور در این کنفرانس ها داشته باشد، باید به قطعنامه های مشروع بین المللی، بیانیه ریاض ، پایان دادن به کودتای حوثی ها و حمایت از مشروعیت در یمن اذعان کند!

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    7 3
    گویا اعراب تن پرور و بی عرضه و مزدور خلیج فارس یادشون رفته شکست جنگ 6 روزه مقاب اسرائیل و حزب الله برای اولین توسنت مقاب اسرئیل پیروز بشه با کمک ایران و بعد جنگهای 22 روزه و. ، ایران عزت جهان اسلامه
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    4 6
    ما وسطِ دعوای اعراب چیکار می کنیم؟ کاش درگیرِ ملت خودمون بودیم
    • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
      1 0
      امثال تو با این حرفا یه روزی میاد که بگن هرچی غربی ها میخوان بهشون بدیم حتی... خودت بدون دیگه
  • علی IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    7 2
    ازاین روزنامه وهابی باید پرسید ایران به یمن حمله کرده است تا تروریستهای تحت آموزش و دلارهای نفتی و سلاحهای ایرانی دنیای اسلام را از شمال افریقا جنوب غرب آسیاسوریه، عراق ،لبنان ،یمن ، بحرین به آتش کشند با پرویی اقدامات تروریستی و نظامی بر ضد کشورها انجام می دهید و آنوقت ایجاد بحران آفرینی خویش را به دیگران نسبت می دهید وبا دلارهای نفتی باد آورده مسلمانان سلاح تهیه و روند دمکراسی در دنیای اسلام را منحرف و با افکار پلید وهابی گری تان به لجن می کشید ناراحت نیستیم چون این روش دیکتاتورها و قرون وسطائی ها برای شکست به ظاهر خواسته مردنی است در حالی که در باطن شکست خورده اند که اینگونه اقدام می کنند
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    4 7
    پر بیراه نگفته. البته اگه منصف باشیم باید بگیم ایران یکی از عاملین اصلی است
  • بی نام RO ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    6 1
    دلار های نفتی که عربستان و سایر شیوخ به صدام دادن رو به یاد بیارید متوجه میشید که این مشکل از کجا ریشه گرفته
  • هادی A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    4 2
    بدبخت از عصبانیت داره میترکه...
  • بدون نام ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 1
    دلواپسا ايا در باره اينجور اظهار نظرها شما يه وقت ناراحتي، نگراني چيزي ندارين يا همچنان بايد شاهد تناقضات باشيم
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    4 5
    دقیقا
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    3 2
    این بنده خدا جای صورت مساله و حل مساله رو اشتباه گرفته
  • عباس IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    6 2
    عربستان هم حتما عامل اتحاد کشور های اسلامی وصدور دوستی ،محبت برادری مهربانی و عشق بین مسلمانان است؟؟؟؟اینها یا واقعا نفهمند یا خودشان را به نفهمی زده اند.نکته اینجاست که سران این کشورهای عربی همه فرماندار کل هستندوشیخ نشینهای آنها فرمانداری کل است ودستورات را از کاخ باکینگهام از ملکه الیزابت و یا از کاخ سفید دریافت می کنند. طبعا این بیچاره ها از خود اختیاری ندارند که مستقلا تصمیم بگیرند واجبارا مجبور به اطاعت اوامر وفرامین صادر شده از بالا هستندپس انتظاری بیشتر از این بدبخت ها نداشته باشید.این روزنامه هم بلند گوی این جیره خواران ومزدوران امریکا وانگلیس است وطبیعی است که در توجیه عملکرد این نوکران وبرده های اجیر شده غرب سخن بگوید....
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    5 1
    باشه پس بچرخ تا بچرخیم
  • بی نام A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    3 2
    اخه ایران اززمان اسلام تابحال ازشماعربهای بی عرضه چی دیده.که اساس تنش تومنطقه باشه