۱ نفر
۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۳

ایسنا نوشت:

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه شمار مدارس شاهد کاهش پیدا نمی‌کند، گفت: کارکرد مدارس شاهد ارائه صرف خدمات آموزشی نیست.

اسفندیار چهاربند درباره مدارس دولتی شاهد توضیح داد: این مدارس از سال 65 به فرمان امام خمینی (ره) به هدف خدمت به خانواده فرزندان شهدا و جانبازان تاسیس شدند و کماکان این ماموریت را دنبال می‌کنند، هرچند با توجه به افزایش تعداد این مدارس، ترکیب این دانش‌آموزان تغییر یافته است.

او افزود: در دهه 70 و 60 بیش از نیمی از دانش‌آموزان یک مدرسه شاهد را فرزندان شاهد و ایثارگر تشکیل می‌دادند اما پس از پایان دفاع مقدس وجه غالب، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و وابستگان به خانواده شهدا بویژه نوه‌های شهدا و رزمندگان دانش آموز این مدارس هستند و درصورت وجود ظرفیت خالی از سایرین نیز ثبت‌نام به عمل می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرتهران در پاسخ به اینکه آیا با توجه به تغییر الگوی جمعیتی مدارس شاهد، برنامه‌ای برای تجمیع و یا کاهش شمار این مدارس وجود دارد،گفت: به اعتقاد ما مدارس شاهد سمبل ترویج فرهنگ ایثار ، شهادت و مقاومت هستند و آنها راحفظ می‌کنیم تا الهام‌بخش برای سایر مدارس باشند. اکنون کارکرد مدارس شاهد ارائه صرف خدمات آموزشی نیست بلکه کارکرد دیگرشان صیانت و ارتقای فرهنگ ایثار و مقاومت است.

چهاربند با بیان اینکه پذیرش در مدارس شاهد آزمون ندارد، گفت: براساس امتیازات و اولویت‌ها متقاضیان رتبه‌بندی و متناسب با ظرفیت موجود پذیرش می‌شوند. اکنون 81 مدرسه شاهد درسطح شهر تهران داریم.

محدوده جغرافیایی تنها شرط پذیرش در مدارس هیات امنایی
وی در ادامه به نحوه فعالیت مدارس هیات امنایی نیز اشاره و اظهارکرد: مدارس هیات امنایی مدارسی هستند که وجه تمایز آنها با سایر مدارس دولتی روش مدیرتی آنهاست. پذیرش همانند دانش‌آموزان مدارس عادی است و با توجه به محدوده جغرافیایی معین می‌شود. اما فرض بر این بوده است که اگر ساختار مدیریت را اصلاح کنیم در کارکرد مدرس تاثیر مثبت دارد و به جای آنکه مدرسه متکی به یک نفر به نام مدیر شود، به هیات امنا اتکا می‌کند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: مسوولیت و ماموریت هیات امنا این است که یک خرد جمعی برای برنامه‌ریزی‌های آموزشی و پرورشی ایجاد شود و بتواند منابع لازم برای بهبود کیفیت را از بیرون مدرسه تامین کند و نه از اولیای مدرسه. تصور اشتباهی درسال‌های اولیه تاسیس این مدارس شکل گرفت مبنی بر اینکه هیات امناها برای تعیین شهریه ایجاد شده‌اند و همانند غیرانتفاعی هستند.

چهاربند با بیان اینکه شرط معدل و آزمون نباید در پذیرش لحاظ شود،گفت: غیر از محدوده جغرافیایی هیچ‌گونه شرطی برای ثبت نام در این مدارس وجود ندارد.

 

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    1 0
    کارتون عالیه ممنون