تسنیم نوشت:

رئیس سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در کنگره سراسري جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي، خواستار جهانی شدن حرکت جانبازان ایرانی شد. او گفت:آیا ما نمی‌توانیم با جانبازان لبنان و سوریه و عراق و یمن و بوسنی تشکلی جهانی ایجاد کنیم و حرکت جهانی شکل دهیم؟
حجت الاسلام تقوی افزود: هر انقلابی به سند نیاز دارد هر ملتی باید سند هویت داشته باشد هویت خودش را به وسیله آن اسناد معرفی کند یکی از گویاترین اسناد انقلاب ما جانبازان ما هستند ما عاشورایی و کربلایی هستیم دنیا بداند و اگر یک روز را به عنوان روز جانباز بخواهیم انتخاب کنیم, سمبل و الگوی جانبازی را از لشکریان کربلا و قمر بنی هاشم انتخاب می کنیم. پس جانبازان ما در جامعه ما سند انقلاب ما هستند. انقلاب ما دارای هویت است و اسناد گویایی برای معرفی هویت خود دارد که می تواند یکی از اسناد مهم و گویای انقلاب باشد.
وی تصریح کرد: هرجانبازی که در جامعه حرکت می کند یک برنامه والا را در ذهن ما نقش می زند و آن واژه ارزشمند جهاد است هر جانبازی مجاهد هم هست. جانبازان ما نماد مجاهدت و جهاد در راه خدا هستند. یکی از درهای بهشت در جهاد است و مختص جانبازان است. ایثارگران ما افرادی هستند که اعضای خود را برای شکوه یک ملت فدا کردند. چه بسا جانبازانی هستند که در هر شبانه روزی که بر آن ها می گذرد از 24 ساعته شبانه روز 24 بار شهید می شوند و زنده می شوند و درد و رنجهای آنها در طول سالیان متمادی جاری است.

حجت الاسلام تقوی در پایان سخنانش پیشنهادی اراده کرد و گفت: از دست اندر کاران این محفل تشکر می کنم این حرکت جانبازی را جهانی کنیم آیا با جانبازان لبنان و سوریه و عراق و یمن بوسنی نمی توانیم تشکل جهانی ایجاد کنیم؟ و حرکت جهانی شکل دهیم؟ مقدماتش را فراهم کنیم همین روز را روز جانباز اعلام کنیم و همه جانبازان را بر محور شخصیت قمر بنی هاشم گرد آوریم از این طریق دیگران را با انقلاب عاشورا در سطح جهان با این قیام آشنا کنیم و همه نیروهای متعهد جهان را گرد آوریم. روی این کار فکر کنیم. اگر فکری شده که مبارک باشد اگر نه می توان روی آن مطالعه کرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =