تسنیم نوشت:

  دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه دبه کردن‌های آمریکا در حال زیاد شدن است گفت: قبول داریم که دولتی‌ها از رکود خارج شدند، اما ملت را هم از رکود خارج کنند.
محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه این جامعه که با حضور بیژن زنگنه در دفتر این جامعه برگزار شد، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: به نظر می‌رسد که دبه کردن‌های 1+5 و در راس آن آمریکا زیاد شده و آنها 4 تا 5 مورد را دبه کرده‌اند و حتی زیر برخی تفاهمات لوزان زده‌اند و گفته‌اند که می‌خواهند از 29 کارشناس هسته‌ای ما مصاحبه کنند.
وی با بیان اینکه مصاحبه مقامات بین‌المللی یعنی بازجویی است، گفت: ما اجازه مصاحبه مقامات بین‌المللی با کارشناسان هسته‌ای خود را نمی‌دهیم. همان‌طور که دیدید دشمنان ما با همدستی رژیم‌صهیونیستی تعدادی از دانشمندان هسته‌ای ما را به شهادت رسانده‌اند و این چیزی نیست که از حافظه تاریخی ما پاک شود، لذا طبیعی است که ما اجازه مصاحبه با کارشناسان هسته‌ای خود را نمی‌دهیم.
باهنر اظهار داشت: در گذشته قرار بود هزار سانتریفیوژ در فردو باقی بماند و 150 سانتریفیوژ کار کند، اما آنها به دنبال این هستند که هزار سانتریفیوژ را به 300 تا 400 سانتریفیوژ تقلیل دهند. ما باید مواظب باشیم که اگر آمریکا و 1+5 زیر همه چیز زد، گزینه‌هایی روی میز داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه ما فعلا قصد ترک میز مذاکرات را نداریم، خاطرنشان کرد: سرداران دیپلمات ما و نظام بر رعایت خطوط قرمز جدی هستند. ما در خصوص مسائل هسته‌ای در کشور اختلاف سیاسی نداریم و مسئله مذاکرات سیاسی نیست که بین جناح‌های مختلف تقسیم شود.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: مسئله فناوری هسته‌ای مسئله‌ای است که اگر قرار باشد زمانی اتفاق جدیدی بیفتد دشمن بداند که همه مسئولان کشور اعم از مجلس، دولت، مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوه قضائیه و سایر دستگاه‌ها هم‌رای، همدل و همزبان پشت سر هم ایستاده‌اند.
باهنر با بیان اینکه ما به دیپلمات‌های خود اعتماد داریم، گفت: ولی همه باید مراقب باشند. ما همه گزینه‌ها را روی میز داریم و مجلس ما مانند کنگره آمریکا نیست که واقعی یا صوری با دولتش بجنگند و برای خود کلاهی درست کند. ما اهل فیلم‌بازی کردن نیستیم و هر حرفی قرار باشد تبدیل به عمل شود با همدلی و همزبانی اتفاق می‌افتد.
وی با تاکید بر اینکه سیاست ما پیگیری بازی برد - برد است، خاطرنشان کرد: اگر دشمن بخواهد جهت را به سمت بازی برد - باخت ببرد، باید بداند که 50 سال تجربه بازی برد - باخت را دارد و اگر این اتفاق بیفتد، آمادگی مقابله با آن را داریم، چرا که 50 سال است که ما با آمریکا بازی برد - باخت می‌کنیم و آمادگی داریم که این بازی را ادامه دهیم ولی سیاست ما برد - برد است.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسی با اشاره در پیش بودن انتخابات مجلس، اظهار داشت: دولت روزگار پرمشقتی را می‌گذراند و قرار است که از رکود خارج شویم. ما قبول داریم که دولتی‌ها از رکود خارج شده‌اند، ولی ملت را هم از رکود خارج کنند.
باهنر با بیان اینکه دولت اقداماتی را برای حل مشکلات اقتصادی انجام داده است، یادآور شد: مردم از بیکاری و رکود در صنعت و کشاورزی رنج می‌برند. ضمن اینکه فشار آوردن به دولت مشکلی را حل نمی‌کند و ممکن است دلخوری‌ها را اضافه کند.
وی در پایان با تاکید بر اینکه باید برای بعد از تحریم برنامه جدی داشته باشیم، گفت: اگر 6 سال هم این تحریم‌ها ادامه یابد باید نشان دهیم که اهل اقتصاد مقاومتی و مرد جنگ هستیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =