دستور استاندار اصفهان برای آزادسازی تپه‌های باستانی سیلک

با دستور موکد استاندار اصفهان به زودی تصمیمات مقرر شده برای آزادسازی حریم تپه‌های سیلک کاشان اجرایی می‌‌شود تا قولهای کاغذی در این زمینه به واقع عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان به نقل از مهر، نقض حریم تاریخی تپه‌های سیلک با بیش از ۷ هزار سال قدمت تاریخی و کشف چندین دوره مختلف از زندگی بشر موضوعی است که از سالهای پیش درباره این محوطه باستانی مطرح بوده است اما تا کنون اقدامی جدی و اساسی در این ارتباط انجام نشده بود.

در طول ماه‌های گذشته مسئولان استانی بارها و بارها از رفع مشکلات نقض حریم این تپه‌ های باستانی خبر دادند اما هفته پیش جاوری مدیر محوطه باستانی سیلک کاشان با اشاره به اینکه هنوز هیچ اقدام عملی توسط مسئولان برای تپه های سیلک انجام نشده است از عملی نشدن وعده های مسئولان مربوطه برای آزادسازی تپه های سیلک انتقاد کرد و گفت: توجه به محوطه باستانی سیلک نیازمند یک اراده ملی است و توجهات شهرستانی و استانی در این ارتباط کفایت نمی کند.

وی با توجه به صحبت های مسئولان در ارتباط با آزادسازی حریم این تپه‌ها بیان داشت: فعلا تنها در این ارتباط صحبت هایی انجام شده که تا عملی شدن فاصله بسیار دارد و زمانی که به راستی این اقدامات انجام شود، می توان گفت اقدام اساسی در این ارتباط انجام شده است.

جاوری با بیان اینکه هنوز هیچ اقدام عملی توسط مسئولان برای تپه های سیلک انجام نشده است، تاکید کرد: حل کردن مشکلات تپه های سیلک روی نقشه و کاغذ از عهده هر کسی بر می‌آید.

فریدون الهیاری در پاسخ به این سوال که چرا هیچ‌کدام از مصوبات برای آزادسازی حریم تپه‌های سیلک اجرایی نشده است به مهر، اظهار داشت: قرار بر این بود که برای آزادسازی عرصه و حریم تپه‌های سیلک که ۱۰۰ هکتار وسعت و پهنه دارد فعالیت‌هایی توسط وزارت راه و شهرسازی با همکاری شهرداری کاشان انجام شود.

وی افزود: سال ۹۳ در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در شهرستان کاشان این امر مصوب شد که با پیگیری از وزارت راه وشهرسازی، از ۲۰۰ هکتار شهرک فجر ایثارگران کاشان ۱۰۰ هکتار آن برای آزادسازی اراضی و حریم درجه یک سیلک هزینه شود و با پیگیری‌های انجام شده با وزارت راه و شهرسازی توافق در این زمینه حاصل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان در ارتباط با اینکه پس از گذشت ماه ها چرا تاکنون این امر اجرایی نشده است، بیان داشت: استاندار اصفهان در جلسه توسعه بنای استان دستور موکد صادر کرد که توافقات لازم این طرح ظرف یک هفته به جریان افتاده و معوض کردن زمین‌های نقض حریم تپه‌های تاریخی سیلک و خریداری آنها از مالکان انجام شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =