افزایش ورود گردشگران نوش آباد در فصل گلابگیری

همزمان با ورود گردشگران داخلی و خارجی به کاشان در فصل گلابگیری بازدید از شهر زیرزمینی نوش آباد را نیز افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان، نوش آباد یکی از شهرهای دستکند در دل زمین است که مدتی است سامان داده شده و به عنوان یکی از اثار شاخص شهرستان آران و بیدگل مورد بازدید گردشگران قرار گرفته است.

آران و بیدگل در مجاورت شهرستان کاشان قرار دارد، شهرستانی که هم اکنون آثار متعدد گردشگری آن از جمله باغ فین و تپه‌های 7 هزار ساله سیلک و سنت‌هایی همچون گلاب گیری آن زبانزد کشور است و همین امر موجب شده تا با توجه به آغاز فصل گلابگیری در کاشان تا اواسط خردادماه میزان گردشگران نوش آباد نیز افزایش پیدا کند.

در این ارتباط علی اصغر شقایقی به ایسنا گفت: شهر نوش آباد به عنوان شهری تاریخی همواره مورد توجه خاص گردشگران بوده و نزدیکی این شهر به کاشان موجب شده از اوایل اردیبهشت ماه و همزمان با فصل گلابگیری و ورود گردشگران داخلی و خارجی به این شهرستان آمار بازدیدکنندگان از شهر تاریخی نوش آباد و شهر زیرزمینی افزایش یابد.

وی افزود: از ابتدای اردیبهشت تاکنون روزانه بیش از هزار نفر تنها از شهر زیر زمینی اویی بازدید کردند که با توجه به گرما و کویری بودن شهر در نوع خود کم نظیر بوده است.

شقایقی افزود: شهر زیر زمینی نوش آباد به عنوان اثری نادر در حوزه معماری دستکن جهان همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =