عضو شورای شهر کرج:نگران  تغییر محل ورودی متروی کرج از ایستگاه شهید سلطانی به خط هشتگرد هستیم

زمان بهره برداری از قطار شهری کرج هنوز به درستی مشخص نشده و اکنون با تغییر محل ورودی متروی شهر از شهید سلطانی به خط هشتگرد، اعضای شورای شهر را نگران کرده است، چرا که سازمان قطار شهری می گوید با این کار کاهش هزینه انجام می گیرد اما شورا معتقد است این اقدام به نوعی سوخت هزینه هاست.

نیوشا فتحی زاده خبرگزاری خبرآنلاین - البرز: در این خصوص داود وحیدی از اعضای شورای شهر کرج توضیح داد: طبق صحبت های چند سال گذشته و زمان آغاز به کار قطار شهری کرج مقرر شد تا ایستگاه شهید سلطانی ریل فردیس جهت بارگزاری و همچنین به عنوان ورودی متروی شهر در نظر گرفته شده و از این ایستگاه به سایر خطوط ارتباط داده شود.
وحیدی افزود: چون در سالهای گذشته هنوز بحث قطار شهری هشتگرد مطرح نبود، پایانه شهید سلطانی ملاک پروژه قطار شهری کرج بود، اما اکنون و با وجود خط هشتگرد، از سوی سازمان قطار شهری مطرح شده است که از این خط یک مسیر انحرافی گرفته شده و نقطه ورودی قطار کرج شود و این سازمان در توضیحات خود پیرامون تصمیم جدیدش می گوید که هزینه کمتری نسبت به ورود خط از سمت شهید سلطانی و متروی تهران - کرج دارد.
وی ادامه داد: حال باتوجه به اینکه طبق جلسات قبلی شورا، هر سه ماه یکبار مدیرسازمان قطار شهری و همچنین پیمانکار پروژه، جهت ارائه توضیح اقدامات خود به صحن شورا می آیند که هفته آینده زمان مراجعه آنهاست و به طور قطع در خصوص این اقدام توضیح خواهند داد.
عضو شورای شهر اشاره داشت: پرونده های زیادی در خصوص املاکی که در طرح قرار گرفته است وجود دارد و اگر در این میان پرونده ای باید به کمیسیون ماده 5 ارجاع داده میشده، اما هنوز در دست کمیته یا کارگروه باقی مانده است، نیا زبه ارائه شماره پرونده است تا بررسی های لازم در خصوص آن انجام شود.
وی اضافه کرد: زیرا این پرونده ها در مسیر قانونی خود، بعد از اعلام یکسری توافقات با شهرداری، از سوی این ارگان و جهت تصویب به صحن شورا می آید. سپس بعد از تصویب شورا، توسط شهرداری که دبیر کارگروه است به کمیته مربوطه ارجاع داده شده و بعد از اعلام نتایج کمیته به کمیسیون ماده 5 سپرده می شود.
وی در خاتمه بیان داشت: نمی شود گفت که در معطل ماندن این پرونده معاونت شهرسازی شهرداری کرج مسئول است یا مسئولان راه و شهرسازی و جهت روشن شدن موضوع نیاز است تا براساس پلاک پرونده، در مورد آن بررسی های لازم به عمل آورده و اگر گره کار در بخش وظایف شهرداری باشد، از سوی شورا در جلساتی که با شهرداری داریم، این مسائل در میان گذاشته می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =