استاندار گیلان : برای حضور فرهنگ های ایرانی در عرصه جهانی نیاز به خودباوری ملی ، محلی و بومی داریم

استاندار گیلان صبح امروز در همایش ملی تالش شناسی که در رضوانشهر برگزار شد ، گفت برای حضور فرهنگ های ایرانی در عرصه جهانی نیاز به خودباوری ملی ، محلی و بومی داریم.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین ، دکتر محمدعلی نجفی شناخت فرهنگ های بومی را به عنوان ارزش برای توسعه جامعه ضروری دانست و افزود : برای حضور فرهنگ های ایرانی در عرصه جهانی نیاز به خودباوری ملی، محلی و بومی داریم.
وی همچنین اصالت فرهنگی ایران را منوط به توجه به همه فرهنگ ها و ارزش های بومی دانست و خاطر نشان کرد : به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی باید آداب ، رسوم و فرهنگ های بومی و محلی را تقویت و گسترش دهیم تا با فرهنگی پویا در محافل جهانی حضور یابیم.
نماینده عالی دولت در گیلان برگزاری چنین همایش هایی را ضروری دانست و افزود : توجه به فرهنگ های بومی و محلی در کشور عزیز ما که در مسیر توسعه پایدار و همه جانبه علی الخصوص توسعه فرهنگی گام بر می دارد بسیار حائز اهمیت است.
وی قوم تالش را قومیتی با تمدن بسیار طولانی دانست و تالشان را انسانهایی مهربان، مهمان نواز و اصیل برشمرد و خاطر نشان کرد:  اگر این ویژگی ها در سطح ملی به درستی منعکس شود کسب درآمد ، گردشگری و ایجاد اشتغال بیشتر را برای این منطقه فراهم خواهد ساخت.
وی با اشاره به برگزاری همایش ملی تالش شناسی با هدف شناسایی تاریخ و فرهنگ تالش و معرفی پتانسیل های آن در سطح ملی گفت : این امر باعث رشد فرهنگ و معنویت در جامعه خواهد شد.
دکتر نجفی با اشاره به اینکه جمعیتی بالغ بر یک میلیون و سیصد هزار نفردر شمال کشور و بخش هایی از جمهوری آذربایجان با گویش تالشی صحبت می کنند گفت : این نشان از وسعت حوزه فرهنگ و تمدن تالش است.
وی افزود : در اردیبهشت سال 95 طرح مطالعاتی گویش های خزری با مشارکت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،‌ فرهنگستان زبان و ادب فارسی، استانداری گیلان و دانشگاه گیلان به نتیجه خواهد رسید.
در حاشیه این همایش استاندار از نمایشگاه دستاوردها و موزه همایش تالش شناسی نیز بازدید و لباس تالشي نيز به وي اهداء شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =