مشاور رئیس مجلس با بیان اینکه دکتر ولایتی دیپلماتی تأثیرگذار در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی است گفت: تخریب آقای دکتر ولایتی موجب تضعیف موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای می‌شود.

حسن زمانی در گفت‌وگو با تسنیم، سفر علی‌اکبر ولایتی به کشورهای سوریه و لبنان را در راستای همگرایی بیشتر ملت‌ها و دولت‌های منطقه مثبت ارزیابی کرد و گفت: بنده معتقدم که سفر آقای ولایتی به این کشورها تأثیر به سزایی در راستای تعامل بیشتر بین جمهوری اسلامی ایران و با کشورهای منطقه دارد و می‌تواند موجب گسترش همکاری‌های دیپلماتیک شود.

وی با بیان اینکه سابقه 8 ساله آقای ولایتی در تصدی وزارت امور خارجه از وی دیپلماتی تأثیرگذار در منطقه و سطح بین‌الملل ساخته است، افزود: گواه این ادعا، دیدارهای وی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است، به گونه‌ای که ما شاهدیم که اکثر قریب به اتفاق هیئت‌هایی که به ایران می‌آیند، چه پارلمانی و چه در سطح وزیر امور خارجه و یا در سطوح دیگر، درخواست ملاقات با وی را دارند که این نشان‌دهنده عمق تأثیرگذاری وی در عرصه دیپلماسی کشور است.

مشاور رئیس مجلس با تأکید بر اینکه سفر دکتر ولایتی به کشورهای سوریه و لبنان و نیز دیدار با مقامات سیاسی این کشورها موجب تقویت جبهه مقاومت در منطقه شده است، گفت: این سفر با هوشمندی و درایت کامل و در شرایطی انجام شد که کشورهای منطقه به کمک همپ‌یامانان غربی‌شان مشغول وارد کردن هجمه‌هایی به جمهوری اسلامی ایران هستند.

زمانی ضمن حمایت از مواضع دکتر ولایتی در موضوع هسته‌ای، تأکید کرد: مواضع خوب، به جا و مناسب آقای ولایتی درباره موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران با اعضای 1+5 که اخیرا در گفت‌وگویی انجام شد، می‌تواند پشتوانه‌ای برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان برای دفاع از حقوق هسته‌ای ملت ایران باشد.

وی با بیان اینکه مواضع هسته‌ای آقای ولایتی باعث شد طرف‌های مذاکره‌کننده با ایران مواضع جمهوری اسلامی ایران را دقیق‌تر و شفاف‌تر دریابند، گفت: این‌گونه موضع‌گیری‌ها از پیشینه فنی و دیپلماتیک آقای ولایتی نشأت می‌گیرد.

مشاور رئیس مجلس در واکنش به تخریب دکتر ولایتی از سوی برخی جریانات که به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم اختصاص دارد، افزود: این‌گونه تخریب‌‌ها در شرایطی که ما در مرحله حساس مذاکرات هسته‌ای با 1+5 هستیم، باعث ضربه زدن به منافع ملی شده و موضع جمهوری اسلامی را در این مذاکرات تضعیف می‌کند.

زمانی در پایان خاطرنشان کرد: آقای ولایتی دیپلماتی تأثیرگذار در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و در داخل نیز شخصیتی است که گروه‌های سیاسی و جناح‌های مختلف نیز به وی اقبال دارند.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیری IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 1
    دکتر ولا یتی 16 سال وزیر بودند