روز آزادی خرمشهر یادآور فتح فاتحان بر ناممکن‌ترین فرازهاست

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که بازخوانی و ترسیم فتح خرمشهر برای نسل‌های امروز انقلاب،الهام بخش رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: سوم خرداد سالروز فرا رسیدن طنین گلبانگ "انا فتحنا لک فتحا مبینا" بر فراز گنبد مسجد جامع خرمشهر و سر برآوردن آزادی و آزادگی از خون جوانان می باشد. این روز یادآور دلاور مردی و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران، شجاعت و شهامت فرماندهان و از خودگذشتگی رزمندگان ارتش اسلام و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان، خمینی کبیر (ره) است که فرمودند: "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

روز آزادی خرمشهر، روز یادآور فتح فاتحان بر بلندترین و ناممکن ترین فرازها و روزی است که سپاه دشمن در مقابل ایمان زمینیان آسمانی تبار به زانو درآمد و دست خدا قفل گشای درهای بسته شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: سوم خردادماه یادآور خون های پاکی است که برای نشاندن نهال آزادی در خرمشهر بر زمین این دیار ریخته شد و ما هرگز از یاد نمی بریم که استقلال و آزادی امروز ایران، حاصل جانفشانی شهیدان و ایثارگرانی است که درس آزادگی را در مکتب حسین بن علی علیه السلام فرا گرفتند و این روز یادگاری است از حماسه های آنان.

بازخوانی و ترسیم رخداد سرنوشت‌ساز و سترگ فتح خرمشهر برای نسل‌های امروز انقلاب و آینده سازان واقعی این سرزمین، حماسه‌آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولایت در آن قطعه درخشان تاریخی را برای همیشه، جاودانه و الهام بخش رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی خواهد کرد.

در پایان این بیانیه آمده است: ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، حماسه سوم خرداد را به رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و آحاد مردم تبریک گفته و به روح بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و همه شهدایی که در این راه خون خود را نثار کردند درود می فرستد.

23220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =