۰ نفر
۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
نبرد اِدلب؛ خطر از دو سو

بیمارستانی در شهر «جسر الشغور»، واقع در استان اِدلب در سوریه، روز جمعه به تصرف شاخه گروه القاعده در سوریه موسوم به جبهه نصرت در آمد.

 

 

 




وب سایت شبکه خبری یورنیوز گزارش داد: به گفته منابع خبری از ۱۵۰سرباز زخمی ارتش سوریه که در این بیمارستان بستری بوده اند، دهها تن توانسته اند پیش از تصرف این بیمارستان، از آن فرار کنند و مابقی به دست این پیکارجویان در داخل و یا خارج از محوطه این بیمارستان کشته شده اند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه، پیشتر در هنگام اولین محاصره این شهر توسط جبهه نصرت، قول داده بود که این بیمارستان را بازپس خواهد گرفت.

کنترل بیشتر استان ادلب اکنون در اختیار مخالفان دولت بشار اسد قرار دارد و این پیکارجویان از روز سه شنبه بزرگترین پایگاه نظامی ارتش سوریه را به محاصره خود درآورده اند.

شهر «جسر الشغور» در شمال غربی سوریه نزدیک به مرز ترکیه واقع شده است. این منطقه مرزی از کنترل دولت سوریه خارج شده و در اختیار گروه موسوم به دولت اسلامی قرار دارد. به این ترتیب این منطقه از سوریه، اینک از شمال به وسیله داعش و از جنوب، توسط  تروریست های القاعده و متحدان آنان تهدید می شود.

از سوی دیگر تصرف پالمیرا توسط گروه تروریستی داعش، جاده اصلی به سوی دمشق پایتخت سوریه را به روی آنان گشوده است. شهر تاریخی پالمیرا آخرین منطقه باستانی است که بتازگی به تصرف نیروهای داعش درآمده است. گزارشها حاکی از بمباران این شهر توسط این نیروها هستند.

 

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    50 1
    خداوندا خودت آرامش را در سراسر سوریه و عراق برقرار فرماو دوستداران جنگ و خونریزی را نابود
    • بی نام A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      16 14
      ایران نمیذاره
  • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    رسم امانت داری اینه که جاهایی را که در متن تغییر می دهید مشخص کنید