واحدمرکزی خبر نوشت:

جرج سوروس George Soros، سرمایه گذار بازار سهام، تاجر و فعال سیاسی آمریکایی وقوع یک جنگ جهانی جدید را پیش بینی کرد.
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سوروس؛ رئیس بنیادی به نام خود و بنیاد جامعه باز و نیز عضو سابق هیئت مدیره شورای روابط خارجی آمریکا گفت پیش بینی می کند مناقشه بین چین و آمریکا سرانجام به جنگ خواهد انجامید.
این سرمایه دار آمریکایی که بر اساس اعلام مجله «فوربز»، ثروت خالصش یازده میلیارد دلار برآورد می‌شود می گوید اگر چین اقتصاد خود را بر مصرف داخلی استوار کند و در واقع اقتصاد صادرات محور را از اولویت های خود حذف کند، وقوع چنین سناریویی امکان پذیر خواهد بود. چون در این حالت، مقامات این کشور برای آنکه همچنان در قدرت باقی بمانند مجبورند مناقشه ای خارجی را به راه اندازند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از واشنگتن،جرج سوروس افزود اگر مناقشه ای بین چین و یک متحد نظامی آمریکا مانند ژاپن روی دهد اغراق آمیز نیست که بگویم جنگ جهانی سوم در راه خواهد بود.
این سرمایه دار آمریکایی می گوید برای جلوگیری از چنین سناریویی،آمریکا باید به چین امتیازاتی بدهد. مثلا با گنجانده شدن یوان در سبد ارزی صندوق بین المللی پول موافقت کند. در این حالت، واحد پول چین می تواند با دلار آمریکا به طور جدی رقابت کند.
جرج سوروس در بخش دیگر از سخنان خود تاکید کرد هنگامی که آمریکا با گنجانده شدن یوان در سبد ارزی صندوق بین المللی پول موافقت کند از آن طرف هم چین مجبور می شود از اصلاح ساختار اقتصادی خود صرف نظر کند.
چین برای آنکه به رشد اقتصادی پایدارتری دست یابد اصلاحات مهمی را در ساختار اقتصاد خود به اجرا گذاشته است که بر اساس آن ، رشد اقتصادی کشور از این به بعد به جای آنکه بیشتر مبتنی بر صادرات و سرمایه گذاری های خارجی و داخلی باشد یا به اصطلاح صادرات محور باشد؛ باید بر اساس خدمات دهی، نوآوری و افزایش مصرف داخلی یا مصرف گرایی باشد. همین امر باعث شده است روند رشد اقتصادی کشور کند شود.
به گفته سوروس چین و آمریکا برای رسیدن به راه کاری برای حل اختلافات اقتصادی خود با مشکل مواجه خواهند شد اما هر جایگزین دیگری به جز راه حل گفتگو شده، برای دو کشور نتایج بسیار سنگینی خواهد داشت.
اگر آمریکا و چین نتوانند اختلافات خود را حل کنند آنگاه پکن به مسکو روی خواهد آورد و ائتلاف سیاسی و نظامی بین چین و روسیه شکل خواهد گرفت و بدین گونه تهدید وقوع جنگ جهانی سوم بیشتر به واقعیت نزدیک خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    ایشالا ی جنگ بزرگ بشه بینشون.....همدیگه رو نفله کنن....ما هم این وسط کلی پیشرفت میکنیم.....چه حالی میده.
    • امیر US ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
      اگر جنگی بشه،مثل جنگ ویتنام جنگ نیابتی خواهد بود و به احتمال خیلی بالا تو منطقه خاورمیانه،پس طبعا بازم بیشترین ضرر متوجه ماست
    • بی نام A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
      254 8
      آخه عزیزم هر وقت اینا جنگیدن ما این وسط به فنا رفتیم. برو تاریخ دوتا جنگ قبلی رو بخون.
    • بیژن A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
      186 5
      نه خدا نکنه هیچ وقت آرزوی جنگ و نابودی برای دیگران نکن.قطعا جنگ جهانی نه تنها برای بشریت بلکه برای خود ما هم زیان بار خواهد بود.جنگ جهانی دوم رو یادتون نرفته که ما دچار چه بلایی شدیم و به دلیل قحطی آذوقه ای که از کشور ما برای متفقین می رفت چند میلیون مردم کشته شدند در واقع هولوکاست واقعی در ایران بود بدون اینکه کسی باخبر شود.
    • ناشناس A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
      1 1
      کاملا درست میگید، بعضیها وقتی نظر مخالف میبینن به فحش دادن روی میارن. آخه یه کم فکر کنید توی یه جهان تک قطبی که همه چیش دست آمریکاست چطور ایران میتونه تا حد یه ابرقدرت پیشرفت کنه؟ اصلا جنگ جهانی نه ولی حداقل لازمه جهان چندقطبی بشه و یه نیروی مخالف ناتو بوجود بیاد. چین و روسیه از قبل قوی بودن بولی بقیه کشورها تا وقتی آمریکا تنها قطب جهان باشه یا باید تنها به حرف آمریکا گوش کنند یا تحریم میشند و یا درنهایت آمریکا بهشون حمله میکنه، حتی کشورهایی که متحد آمریکا هستند هم از یه حدی نمیتونن فراتر برن چون رقیب آمریکا میشن و آمریکا خودش اونا رو از اتحاد خارج میکنه. قضیه با جنگ جهانی اول و دوم فرق میکنه، بین دو جنگ جهانی قبلی تنها بیست سال اختلافه اما الان هفتاد سال از جنگ جهانی دوم میگذره. منطقی باشید
  • بی نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    18 32
    دشمنان چون کشورهای تازه استقلال یافته یا کشف شده اند و رهبر و تصمیمگیرانش هم جوان اند از اینرو با روشهای جامعه شناسی و قومیت شناسی و جغرافیای انسانی و روانشناسی نکات ضعف اقوام را پیدا کرده اند و مسلمانان را که دارای شبهات زیادی در تفکر و نظرات اند را هدف قرار داده اند و توسط یکدیگر نابود و متلاشی میکنند.
  • دوست IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    3 6
    چرند گفته. زمان وقوع این پیش بینی مربوط به گذشته است نه آینده
  • مرتضی جعفری پور A1 ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    5 2
    همین الانش هم تو کل جهان جنکه احتیاج به پیشبینی نداره سوریه عراق یمن بحرین عربستان لفغانستان پاکستان اوکراین روسیه سومالی مصر لیبی و.........
    • علي ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      21 8
      همه اين جنگ ها تو خاورميانه است. چرا يه جنگ تو قاره اروپا نداريم چرا تو قاره امريكا و استراليا جنگ نداريم!؟ همه اينا واسه براندازي شيعه و ايران طراحي شده است.
  • مسعود IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    7 1
    تاریخ بشرآکنده ازجنگ است مطمئن باشید باوضع اسف باری که دنیای امروزباآن مواجه است جنگ جهانی سوم وشایداخرین جنگ بشر به وقوع بپیوندد
  • بی نام FI ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    6 2
    میگن ادما فقط خودشونو ودورو برشونو میبینند . خوب جنگ جهانی هست دیگه .از نیجریه تا برمه جهان نیست ؟ نیجریه با بوکوحرام . تونس ولیبی درگیری داخلی وافراط گرائی مصر کودتا واعدام سوریه وعراق درگیر داعش غزه ولبنان درگیر اسرائیل بحرین درگیر داخل عربستان ویمن درجنگ رسمی افغانستان درگیر طالبان پاکستان درگیر انواع جیش نفهمی اون طرف برمه درگیر مسلمون کشی ..... بالاتر هم اوکراین . اون دورتر هم کره شمالی با همه دنیا دندون بهم نشون دادن . پس جنگ جهانی چه جوری باید باشه ؟ عاقل ها که جنگ نمیکنند احمق ها افتادند به جون هم وتولیدات امریکا وچین وروسیه را توی سر هم میکوبند واون طرف دنیا هم به حماقت اینا میخندند .
  • رضا A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    6 1
    ایران آمریکا نیست که بتونه توی جنگ جهانی پیشرفت بکنه.احتمالش کمه.
  • پیشگو A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    7 6
    سال 1396 جنگ جهانی شروع میشه
  • علي A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    1 0
    پيش بيني نابودي جهانشون فراموشم نشده هنوز يه بچه هم ميتونه بفهمه طرف چون تاجره ميخواد فضارو متشنج کنه
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    1 0
    آقایان دقت کنید. به خاطر داشته باشید که روسیه، چین و آمریکا بمب های اتمی و هیدروژنی با قدرت تخریب بالایی دارند. بیایید دعا کنیم خداوند ما را از این بلاها در امان بدارد و هرگز این جنگ خانمان سوز رسماً شروع نشود. و الّا کل کره زمین قلوه کن خواهد شد و شدت کشتار به حدی خواهد بود که جنگ جهانی دوم پیش آن جنگ کره شمالی و کره جنوبی تلقی می شود.
  • بی نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 1
    سال ۲۰۱۸ جنگ جهانی به صورت رسمی بوقوع میپیونده
  • اكبر جوجه IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
    0 0
    خيالتون راحت دنيا نابود نميشه . پس منجي اين وسط چه كاره س . پس دليل آفرينش عيسي مسيح چي بوده . خدا تو قرآن گفته عيسي مسيح در پيري با مردم سخن ميگويد همان گونه كه در كودكي با مردم سخن گفت . هنوز كه ما پيري مسيح را نديده ايم . اين اتفاقات و جنگ ها همه قبلا پيش بيني شده در مسيحيت و دراسلام . در مسيحيت گفته شده همه ي ارتش هاي دنيا در سوريه جمع خواهند شد وسپس توسط عيسي مسيح از آسمان نابود خواهند شد .سوريه به خرابه مبدل خواهد شد و پس از آن دنيا به صالحان ميرسد . صالحان يعني اهل صلح . يعني كساني كه جنگي با كسي ندارند . دنيا صاحب دارد و تصميم بزرگي مثل جنگ جهاني دست بشر نيست . مگه نديديد داشت راه ميفتاد جنگ حتي پوتين دستور داد هواپيماي موسوم به روز قيامت هم آماده كردن ولي خدا نخواست و جنگ اتمي نشد