معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران با بیان اینکه باید زیباسازی مدارس در اولویت قرار گیرد، گفت: برخی از مدارس به علت نبود امکانات و تجهیزات و نیاز به تعمیرات قابل استفاده نیست و با اینکه مدارس با هزینه‌های بالا احداث می‌شوند اما از داشتن ابتدایی‌ترین تجهیزات محروم هستند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین  منطقه مازندران، حسن خیریان‌پور، امروز 30 اردیبهشت ماه 94 در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران گفت: مسئولان آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس در یک اقدام کارشناسی شده با دلایل متقن و تحلیل‌های صحیح سهم اعتبارات آموزش و پرورش را از منابع عمرانی استان افزایش دهند.

وی افزود: باید در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به صورت دقیق بازنگری درباره سهم آموزش پرورش از اعتبارات ملی انجام شود تا این سازمان از یک سهم واقعی و متناسب با نیاز روز برخوردار شود.

معاون توسعه مديريت و منابع انسانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه در سال 94 از محل تملک دارایی اعتباراتی به آموزش و پرورش اختصاص داده شد، تصریح کرد: بحث سرویس‌های بهداشتی مدارس اعم از نوسازی و تعمیرات، هوشمندسازی مدارس یه عنوان یکی از برنامه‌های هشت‌گانه شورای عالی برنامه‌ریزی کشور مورد تاکید است.

خیریان‌پور با بیان اینکه بخشی از مسائل و روح روان جامعه به زیباسازی اماکن عمومی باز می‌گردد، اظهار کرد: نمای ساختمان به مراتب مهم‌تر از داخل ساختمان است و تاکید می‌کنم در دادن پایان کار باید به اتمام نمای بیرونی ساختمان اهمیت بیشتری دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مازندران استانی مسافرپذیر است باید زیباسازی مدارس از اولویت‌های آموزش و پرورش قرار گیرد.

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري مازندران گفت: باید در انسداد مبادی بیسوادی گام بلندی برداشته شود و در این راستا پوشش 100 درصد تحصیلی ضروری به نظر می‌رسد.

وی درباره موضوع سوادآموزی گفت: مسئولان آموزش و پرورش با یک پالایش تعداد بیسوادان استان را مشخص کنند و عوامل ریزش دانش‌آموزان را ریشه‌یابی شود.

خیریان‌پور با تاکید به اینکه همه دستگاه برای ریشه‌کنی بیسوادی و جهل که یکی از آفت‌های تهدید‌کننده جامعه است هم‌افزایی داشته باشد، گفت: نقش آموزش و پرورش در پرورش انسان‌های سالم و توانمند قابل انکار نیست و برای تحقق این امر همه فرمانداران بخشداران باید در رسیدن به ریشه‌کن کردن بی‌سوادی همکاری ویژه داشته باشند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =