۰ نفر
۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
بالاک :کلوپ به فوتبال انگلستان می رود

میشاییل بالاک کاپیتان پیشین تیم ملی آلمان به شکل عجیبی از ترکیب تیم در جام جهانی 2010 کنار گذاشته شد و پس از آن هم با حضور لام به عنوان کاپیتان جدید آلمان ، هرگز شانس بازی مجدد در تیم ملی را پیدا نکرد.

به گزارش خبر آنلاین ،او در گفتگویی با شبکه اسپورت 1 آلمان ، به تحلیل نتایج بایرن و آینده کلوپ در فوتبال اروپا پرداخته است:

از اینکه دو تیم بارسا و یووه به فینال لیگ قهرمانان رسیدند ، تعجب نکردید؟

بارسا در طول فصل چندان خوب کار نکرد اما در دو ماه اخیر و بالاخص بعد از پیروزی در ال کلاسیکو همان بارسای سابق شده و مشخص بود که می تواند از سد بایرن عبور کند  و به فینال برسد. اما رسیدن یووه به فینال مرا متعجب کرد و بعد از سالها یک تیم ایتالیایی به فینال رسید. یووه در سالهای اخیر در ایتالیا رقیبی نداشت ولی در اروپا نمی توانست به موفقیتی دست یابد و فکر می کنم همین رسیدن به فینال هم برای آنها یک پیروزی بزرگ باشد.

بایرن این فصل فقط در بوندس لیگا قهرمان شد. به نظر شما انتقادات از این تیم بیش از اندازه نیست ؟

خب شما باید در نظر داشته باشید بایرن یکی از بهترین تیمهای اروپاست و همه انتظارات خیلی زیادی از این تیم دارند. آنها در حالی از لیگ قهرمانان حذف شدند که شانس اول قهرمانی به حساب می آمدند .فکر می کنم تیم گذشته از مصدومانی که داشت ، از نظر روانی هم دچار مشکلاتی شده بود و این مسئله با باختهای پی در پی اخیر تشدید شده است. شاید آنها باید بیشتر به فکر آمادگی روحی بازیکنان بودند ولی در ماه های قبل شرایط بایرن عالی بود.

به این ترتیب شما عملکرد پپ گواردیولا را تایید می کنید!

بایرن برای مدت زیادی در این فصل در بالاترین سطح فوتبال بازی می کرد. آنها بعد از رسیدن به قهرمانی ناگهان مثل فصل قبل کمی انگیزه هایشان را از دست دادند و این خطر همیشه برای تیمهای بزرگ وجود دارد. پیدا کردن توازن روحی در تیم برای هر مربی دشوار است . تجربه گواردیولا واقعا زیاد است و او یک مربی عالی در اروپا و جهان است . به نظرم بایرن انتخاب درستی داشته و همانطور که گفتم اگر نتایج دلخواهش را در این فصل نگرفته ، باید به مسائل دیگر توجه داشته باشد.

....درست مثل تیم ملی که در سال 2014 قهرمان جهان شد.....

فکر می کنم در سالی که تیم ملی با ترکیب اصلی بایرن قهرمان دنیا شد ، چنین نمایشی در آخر فصل قابل پیش بینی باشد. در کنار این برخی از بازیکنان موثر تیم مصدوم شدند و جایگزینی نداشتند. شاید زمان آن رسیده که بازیکنان جدیدی جذب تیم شوند و البته حضور آنها در ترکیب تیم مشکلات خاص خودش را خواهد داشت. شاید با حضور این بازیکنان جدید بایرن قاطعیت همیشگی اش را در فصل بعد نداشته باشد ولی کیفیت تیم تنها از این راه حفظ می شود و هدف اصلی کادر فنی باشگاه باید در فصل بعد همین باشد.

جدایی یورگن کلوپ از دورتموند هم شوک بزرگی بود.مقصد بعدی او را کجا پیش بینی می کنید؟

او مربی بزرگی است و در هر کشوری که مربی گری کند می تواند موفق باشد اما تصور می کنم او در انگلستان به مربی گری ادامه دهد. او در یکی از بهترین تیمهای آلمان مربی گری کرده و همه شیوه کارش را دوست دارند و البته به زبان انگلیسی هم کاملا مسلط است . بنابراین حضورش در انگلستان می تواند از همه نظر موفق باشد.

خود شما چطور ؟ تصمیم ندارید کار مربی گری را شروع کنید ؟

اگر بخواهم این کار را شروع کنم ، باید باز هم به فوتبال برگردم . این اتفاق ممکن است در آینده نزدیک رخ دهد اما در حال حاضر هیچ تصمیمی در موردش نگرفته ام و وقتم را به امور دیگر اختصاص داده ام. 

 

41252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =