واحدمرکزی خبر نوشت:

روزنامه هافینگتون پست در تحلیلی نوشت:آیا تد کروز ، ریگان را مسئول ناکامی در بحران گروگانگیری آمریکایی ها در ایران می داند؟
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، جان تورس در تحلیلی برای این روزنامه آمریکایی نوشت:‌من کاملا مطمئن هستم که شما به این تیتر نگاه کرده اید و با شگفتی از خود پرسیده اید، اینجا چه خبر است.
ریگان، در این ناکامی دهه هشتاد نقشی نداشت. او تا سال 1981، رئیس جمهور آمریکا نبود و سناتور تد کروز ، سناتور جمهوری خواه ایالت تگزاس، هیچ وقت چنین حرفی را نخواهد زد ولی به نظر می رسد برخی از نامزدهای ریاست جمهوری فکر می کنند ، روسای جمهور مسئول حوادثی هستند که در سالی که آنها به پیروزی رسیدند ، رخ داده است، حتی اگر آنها سال بعد از آن سوگند ریاست جمهوری خورده باشند.
سناتور کروز ، وقتی ادعا کرد که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا مسئول رکود اقتصادی سال 2008 بود ، چنین اشتباهی را مرتکب شد.
فیلیپ بامپ در تحلیلی برای روزنامه واشنگتن پست نوشت: تد کروز ، روز چهارشنبه در مراسمی به میزبانی اتاق بازرگانی هیسپانیک، سیاست های اقتصادی اوباما را با اقدامات دارای تبعات وخیم جیمی کارتر مقایسه کرد.
او گفت، از نظر تاریخی، اقتصاد از زمان جنگ جهانی دوم ، هر سال حدود سه ممیز سه دهم درصد در سال رشد داشته است.
تنها دو دوره چهار ساله بوده است که رشد اقتصادی کمتر از یک درصد بوده است: از 1978 تا 1982 در دوره ریاست جمهوری جیمی کارتر و از 2008 تا 2012. هر دوی اینها نتیجه سیاست های شکست خورده اقتصادی بوده است. اگر شما حواستان نباشد، کروز با زبردستی وعمدا یک اشتباه تاریخی در این جا انجام داده است.
در واقع نباید جیمی کارتر را با باراک اوباما، مقایسه می کرد.
بلکه این مقایسه باید میان جیمی کارتر و جورج بوش باشد.
بامپ در این تحلیل تلاش کرده است تا به لطف دفتر تحلیل های اقتصادی، یک مدرک واقعی در این زمینه ارائه دهد.
بحران اقتصادی که در سال 2008 و 2009 به وجود آمد، یک دلیل ساده داشت.
در سه ماهه چهارم سال 2008، رشد تولید ناخالص داخلی، هشت ممیز دو دهم درصد سقوط کرد.
در سه ماهه اول سال 2009، پنج ممیز چهار دهم درصد سقوط کرد و در سه ماهه دوم که دولت کاملا تحت کنترل اوباما بود، رشد ناخالص داخلی، فقط نیم درصد سقوط کرد و در نیمه دوم همان سال، اقتصاد نیم درصد کاهش یافت.
نمی توان گفت که سناتور کروز، تنها کسی است که مرتکب چنین اشتباهی شده است.
میچله باکمن، نماینده سابق مجلس نمایندگان و جمهوری خواه از مینه سوتا از اوباما انتقاد کرد که از ورود آنفولانزای خوکی به این کشور جلوگیری نکرده است.
او در ادامه افزود آخرین باری که مردم به آنفولانزای خوکی مبتلا شدند سال 1976 و در دوران ریاست جمهوری جیمی کارتر بوده است. راش وینر در سال 2009 در مقاله ای در هافینگتن پست به نقل از باکمن نوشت: برای من جالب بود که‌ ابتلا به آنفولانزای خوکی به دهه هفتاد می رسد و زمانی که یک رئیس جمهوری دموکرات دیگر یعنی جیمی کارتر در قدرت بود.
من اوباما را در این زمینه مقصر نمی دانم و فکر می کنم این فقط یک همزمانی جالب بوده است.
ولی براساس گزارش اداره بهداشت آمریکا، آنفولانزای خوکی برای اولین بار در پنجم فوریه 1976 در فورت دیکس ایالت نیوجرسی شایع شد که مدت ها قبل از نوامبر 1976 بود که کارتر در انتخابات پیروز شد و یا ژانویه سال بعد که به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =