واحدمرکزی خبر نوشت:

سی ان ان اعلام کرد : ماشین تبلیغاتی نظام کره شمالی درحال شخصیت سازی از عظمت رهبر این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، ویل ریپلی خبرنگار شبکه در گزارشی از توکیو گفت:« در تبلیغات دولتی کره شمالی، نفرت از آمریکا و عشق ابدی به رهبر معظم این کشور تبلیغ می شود. به گفته کارشناسان، در کره شمالی نوع نظام پادشاهی است که فعلا رهبری آن را کیم جونگ اون برعهده دارد. از او همانند پدر و پدربزرگش با عنوان شاه سوسیالیست یاد می شود. او بر کشوری حکومت می کند که بشدت نظامی شده است .
به گفته پروفسور هان پارک، استاد دانشگاه جورجیا و رئیس گروه روابط بین الملل این دانشگاه، رهبر در کره شمالی انتخاب نمی شود بلکه معرفی می شود. وی که چینی الاصل است در چند سال اخیر بیش از پنجاه مرتبه به کره شمالی سفر کرده است.
به گفته هان پارک، برای درک کره شمالی باید نظام حکومتی حاکم بر این کشور را درک کرد. او تاکید دارد که حزب کمونیست بر کره شمالی حکومت می کند و نه شخص کیم جونگ اون. سه سال از زمان آغاز حکومت کیم جونگ اون سپری می شود. او فرماندهی بیست و پنج میلیون کره ای را برعهده دارد که هیچگونه آزادی شخصی ندارند. به گفته هان پارک، سران مجرب و آگاه حزب کمونیست حاکم بر اکثر تصمیم گیری ها در کره شمالی تاثیرگذار هستند و رهبری کره شمالی از این افراد درباره مسائل مختلف ازجمله اوضاع بین المللی سوال می پرسد. البته باید توجه داشت که ورود به حلقه حاکمیتی در کره شمالی می تواند خونین بار شود. سازمان جاسوسی کره جنوبی اعلام کرده است در سالهای اخیر شماری از مقامات بلندپایه کره شمالی اعدام شده اند. علت این مسئله آن بوده است که آنها با کیم جونگ اون مشکل داشته اند. حتی اعضای خانواده کیم جونگ اون نیز در معرض خطر قراردارند. اینکه او شوهر عمه خودش را اعدام می کند نشان دهنده عمق این مشکل است. گفته می شود فقط در سال جاری، کیم جونگ اون دستور اعدام پنجاه نفر را صادر کرده است. این درحالی است که کیم جونگ اون خودش را رهبر مردمی نشان می دهد و به اقداماتی ازقبیل ساخت پارکهای آبی تفریحی، بیمارستان و یتیم خانه مبادرت می کند. او پروژه های مختلف دیگری را نیز در شهر پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی اجرا می کند و این شهر را نمادی برای نمایش دستاوردهای کشورش تبدیل کرده است. اکثر طبقه بالای جامعه کره شمالی و شهروندان وفادار به حکومت در این شهر زندگی می کنند. اما حتی در این شهر، زیرساختهای شهری ضعیف است و امکانات رفاهی پیونگ یانگ در دیگر بخشهای کره شمالی یافت نمی شود. مردم در دیگر مناطق کره شمالی برای زندگی روزانه خود به سختی تقلا می کنند. باوجود همه تمجیدهایی که از رهبر کره شمالی در تبلیغات حکومتی این کشور دیده می شود، درواقع، جزییات بسیار اندکی درباره زندگی کیم جونگ اون مشخص است. مردم کره شمالی نمی دانند که او سالها در خارج از کشور درس خوانده است و نام برادران و خواهران او را نمی دانند یا اینکه او فرزند دارد. حتی سن کیم جونگ اون نیز رمز و رازی در کره شمالی است. اما باید دانست مردم کره شمالی سوال نمی پرسند. سلسله کیم جونگ اون تصویری از قدرت مطلق را نشان می دهد و فرمانبرداری مطلق مردم را مطالبه می کند. تصاویر کیم جونگ ایل و کیم جونگ سون پدر و پدبزرگ رهبر کنونی کره شمالی در خانه همه مردم این کشور دیده می شود. مجسمه ها و تصاویر آنها در همه جای کره شمالی به چشم می خورد. در بسیاری از ساختمانهای دولتی، اتاقهای ویژه ای در نظر گرفته شده است تا درباره دو رهبر فوت شده کره شمالی به مردم اطلاع رسانی شود. حتی در یتیم خانه های کره شمالی، اتاقی ویژه برای آموزش دادن به کودکان درباره بنیانگذار این کشور و همچنین کیم جونگ ایل درنظر گرفته شده است. هنوز چنین اتفاقی درباره کیم جونگ اون رخ نداده است. در کره شمالی، جریانی وجود دارد که در حال شکل دادن به داستانها درباره رهبر جوان این کشور است. حتی وقتی کیم جونگ اون رهبر شد مردم این کشور اطلاع چندانی درباره او نداشتند و او که کمتر از سی سال سن داشتند به قدرت وارد شد. او فردی شناخته شده و آزمایش شده نبود و مردم کره شمالی با او ارتباطی نداشتند. اما در سه سال گذشته تصاویر او در صفحه نخست همه روزنامه ها و در صدر خبرها بوده است. با انتشار خبرهای مربوط به پروژه هایی که کیم جونگ اون افتتاح می کند تلاش می شود تصویر او در ذهن مردم کره شمالی تقویت شود.»

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    47 0
    بله...خب...البته...
  • مجيد ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    35 1
    خدا نجاتشون بده