مهر نوشت:

آخرین سهمیه بنزین بهار در حالی بامداد امروز جمعه در کارت‌های هوشمند سوخت واریز شده که سناریوهای مختلف افزایش قیمت یا تغییر سهمیه های بنزین خودروهای شخصی و عمومی فعلا از دستور کار دولت خارج شده است.

آخرین سهمیه بنزین ۶۰ لیتری بهار مربوط به خرداد ماه سال جاری بامداد امروز جمعه با قیمت ۷۰۰ تومانی به کارت‌های هوشمند سوخت خودروهای شخصی و عمومی واریز شده است.

مطابق با برنامه زمان بندی اعلام شده از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، بامداد امروز جمعه ۶۰ لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه ای با قیمت ۷۰۰ تومانی به کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی واریز شده است که در صورت اتمام سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی خودروسوان می‌توانند با استفاده از کارت هوشمند سوخت خود اقدام به خرید بنزین آزاد کنند. علاوه بر این، سهمیه گازوئیل خودروهای عمومی بامداد امروز شارژ و قابل برداشت شده است.

از سوی دیگر، همزمان با واریز آخرین سهمیه بهار سال ۹۴، موضوع افزایش ۵ درصدی قیمت هر لیتر بنزین و سایر سناریوهای افزایش قیمت و یا تغییر سهمیه ها فعلا از دستور کار دولت خارج شده است.

محسن روحانی مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم هفته جاری با رد ابلاغ برنامه جدید تغییر در سهمیه بنزین خودروهای شخصی و عمومی، گفته است: تاکنون هیچ گونه مصوبه یا بخشنامه‌ای از سوی وزارت نفت و دولت به منظور تغییر سهمیه‌ها و قیمت فروش بنزین به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ابلاغ نشده است.

در همین حال، سید ناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران هم در واکنش به احتمال تغییرات جدید بهاری در سهمیه و قیمت بنزین نیمه یارانه ای و آزاد عرضه شده به مردم، گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تغییری در سهمیه‌های بنزین خودروها اعمال نشود.

این در حالی است که ستاد سوخت هم با تاکید بر اینکه تاکنون صحبتی مبنی بر تغییر در میزان سهمیه بنزین برای سال ۹۴ نشده، اعلام کرده است: هیچ نظر رسمی درباره تغییر در میزان سهمیه بنزین انواع خودروها اعلام نشده است و برنامه‌ای هم برای این تغییر نداریم.

از این رو فعلا قیمت بنزین با همان قیمت‌های تعیین شده پس از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها شامل بنزین ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ تومانی برای بنزین نیمه یارانه‌ای و آزاد عرضه می شود.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =