مهمترین تصویر بزرگترین اجلاس بین المللی ورزشی در ایران/شیخ در کنار نقشه خلیج تا ابد فارس

شیخ در دفتر وزیر ورزش نشست ، جایی که پشتش نقشه بزرگ ایران به دیوار نقش بسته بود. لنز دوربین روی او زوم شد و نام خلیج زیبای فارس دقیقا تصویر غالب عکس شد. عکس :آرش عبدالحسینی

 

داریوش سعیدی -  خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی ترین مقام ورزش آسیا در سفری تقریبا 12 ساعته به تهران آمد. حضور کوتاه او اما پر بود از جلسات متعدد ، بازدیدهای مهم و البته حرفهای ثمربخش . یکی از مهمترین دیدارهای شیخ در تهران ، ملاقاتش با وزیر ورزش ایران بود. شیخ که در 6 سال گذشته انرژی زیادی را صرف آشتی دادن روسای کمیته ملی المپیک ، فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش یا رئیس سازمان تربیت بدنی ایران کرده بود ، در این ملاقات فرصت داشت تا به دور از دعواهای رایج در دوره جدید ورزش ایران 4 کلمه حرف حساب درباره آتیه ورزش مان بزند.

یک ملاقات رسمی و اثربخش و در نهایت یک دیده بوسی. در دل این نشست اما تصویری شکار شد که شیخ را درکنار نقشه ایران نشان می دهد. او در امتداد نقشه خلیج زیبای فارس. شیخ کویتی البه همیشه سعی کرده به دور از دعواهای سیاسی منطقه ای باشد. او تنها یکبار اسیر این حاشیه ها بود ، آن هم وقتی در بازی های آسیایی گوانگژو ، گروه برگزار کننده بازی های افتتاحیه از نقشه ای جعلی در کلیپ مراسم افتتاحیه استفاده کردند. همان زمان اعلام شد او و کشور برگزار کننده برای این اشتباه از مقامات ایرانی عذر خواستند و شیخ احمد هم بعد از آن اتفاق در کنفرانس خبری از چنین رفتارهای سیاسی در مسابقات مهم ورزشی گلایه کرد و گفت جای این کارها در ورزش نیست. حالا این تصویر زیبا و اجلاس سخت و هزینه بر تهران که درهای ورود بزرگان ورزش دنیا را به ایران باز می کند می تواند امیدبخش باشد. حداقل این امید را زنده نگه دارد که نیمی از وعده های اجلاس تهران اگر محقق شوند ، ورزش مان گامی بزرگ رو به جلو بر می دارد و البته باید امید داشت بعد از این طوری در تعامل با نهادهای ورزشی بین المللی رفتار نکنیم که تمام آورده ورزش مان از اجلاس تهران همین تک عکس زیبا باشد.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امين US ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    8 3
    خوب، كه چى؟
  • ایرانی A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    15 2
    خیلی مساله رو بزرگ جلوه دادین. این آقا باید خیلی افتخار کنه که با اسم خلیج فارس عکس بگیره. ایشون و خیلی خیلی بزرگتر از اینها جلو تمدن و تاریخ ما بسیار کوچک هستند.
  • یک دوست قدیمی IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    11 1
    خلیج فارس خودمان هم داریم خرابش میکنیم خلیج همیشه فارس یا تا ابد فارس خلیج فارس نه پسونداره نه پیشبند
  • بی نام A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    7 2
    عااااااالی دریای همیشه پارس
  • حسین IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    6 2
    like
  • حسین IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    5 2
    لایک
  • بی نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    5 1
    اصلا توجه به این موضوعات کار اشتباهیه چون افرادی که میخوان نام جعلی خلیج رو بزارن فکر میکنن خبریه
  • rmz A1 ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    7 0
    خبر آنلاین اون جمله ی اول چه نیازی بود که نوشتی؟ مگه داری خبر سیاسی مینویسی.؟.
  • rmz A1 ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    6 2
    مشکل ایران اینه که همه چیزو سیاسی میکنید.. آخه ورزش چه ربطی به مسائل سیاسی داره..
  • بی نام GB ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    3 9
    با اين عكس ها و جملاتى مثل خليج هميشه فارس فقط خودمان را فريب مى دهيم و متاسفانه به خاطر تسلط زر و زور و فسادى كه در جهان حاكم است نمى توان نام خليج فارس را اينگونه حفظ كرد. در حال حاضر به جز تاريخ دانها و ايرانى ها هيچكس اين نام را به كار نمى برد و ما هم عملآ هيچ كارى در مورد آن نكرده ايم.