واحدمرکزی خبر نوشت:

رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه با هشدار درباره اینکه کشورش درگیر « جنگ واقعی علیه متجاوزان روس »
شده است و ممکن است این رویارویی هر لحظه تشدید شود خشم کرملین را برانگیخت.
پترو پوروشنکو گفت بازداشت دو تن از نیروهای ویژه روسیه ثابت کرد شورش جدایی طلبان در شرق اوکراین عملیاتی سازمان یافته از جانب مسکو بود که با هدف فروپاشی اوکراین طراحی شده بود.
وی افزود این جنگ با جدایی طلبان طرفدار روسیه نیست بلکه جنگ واقعی با روسیه است و بازداشت دو تن از اعضای نیروهای ویژه روسیه مدرکی مستدلی دال بر این مسئله است.
اوکراین روز سه شنبه از بازداشت دو نظامی روس در درگیری های لوگانسک خبر داد. این دو نظامی اعلام کردند دو ماه پیش به عنوان بخشی از یگان شناسایی دستگاه اطلاعاتی ارتش روسیه وارد این منطقه جنگی شدند.
سخنگوی سرویس امنیتی اوکراین اعلام کرد این دو مظنون به دست داشتن در فعالیت تروریستی متهم شده اند.
مسکو حضور نیروهای داوطلب روس را در اوکراین تایید اما اتهامات درباره اینکه آنها از مقامات نظامی روسیه دستور می گیرند رد کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کیف ، اقدام کیف در انتشار تصاویر مربوط به بازداشت دو نظامی روس در لوگانسگ خشم کرملین را برانگیخت و دیمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور اعلام کرد کرملین با اظهارات پوروشنکو مخالف است.
رسانه های روسیه به نقل از وی اعلام کردند متاسفانه کیف علیه شهروندان خود وارد جنگ شده است و این مسئله باید در اولویت قرار گیرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =