۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۶

واحدمرکزی خبر نوشت:

رئیس جمهور کره جنوبی وزیر دادگستری را بعنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی کرد.
این در حالی است که انتصاب نخست وزیر جدید کره جنوبی ضربه ای به پارک گیون های رییس جمهور توصیف می شود.
هوانگ کیو اهن 58 ساله جانشین لی وان کو نخست وزیر سابق کره جنوبی شد. لی وان کو پس از گذشت دو ماه از انتصابش در پی اتهامات فساد مالی در آوریل گذشته ناگزیر به کناره گیری از مقام خود شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، کیم سونگ وو سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی با توجه به تجربیات هوانگ دادستان و وزیر دادگستری سابق این کشور وی را فردی مناسب برای نخست وزیری ودر راستای تصمیمات رئیس جمهور این کشور برای مقابله با فسادهای مالی خواند.
وی نخست وزیر جدید کره جنوبی را فردی شایسته برای مبارزه با فساد مالی موجود در جامعه و همچنین اجرای اصلاحات سیاسی جهت ساختن کره ای جدید توصیف کرد.
مقام نخست وزیری در کره جنوبی نمادین است و قدرت بطور کلی در ریاست جمهوری متمرکز شده است.
تحلیلگران معتقدند نخست وزیر با چالش هایی از سوی رئیس جمهور این کشور روبرو خواهد بود.
پس از مخالفت با اولین نامزد معرفی شده از سوی رئیس جمهور کره جنوبی برای پست نخست وزیری به دلیل اتهامات مالی وی در گذشته، چانگ هونگ وون بعنوان نخست وزیر این کشور منصوب شد که وی نیز در حادثه فاجعه واژگونی کشتی در آوریل 2014 ناگزیر به استعفا شد.
براساس گزارش گروه شفافیت بین الملل در سال گذشته میلادی در 175 کشور که در فهرست کشورهای درگیر فساد مالی قرار دارند کره جنوبی پیش از تایوان و پس از چین، چهل و سومین کشوری است که در آن فساد مالی رواج دارد .

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =