ایرنا نوشت:

نماینده ارشد دمکرات کنگره آمریکا تاکید کرد که با وجود تصویب طرح کورکر-کاردن، دست اوباما برای توافق احتمالی با ایران باز است.

دیوید پرایس در مصاحبه با رادیو رژیم صهیونیستی در رابطه با علت شکست تلاش های نمایندگان تندرو برای الحاق تبصره های سختگیرانه به طرح پیشنهادی موسوم به 'کورکر -کاردن' گفت: تصور می کنم که تصویب این طرح ضروری نبود. اکنون نیز تاکید می کنم که رییس جمهور اوباما از اختیارات کافی برای مذاکره، امضا و اجرای این توافق برخوردار است و تصویب این طرح نمی تواند خللی در تصمیم وی ایجاد کند.

وی یادآورشد که نمایندگان زیادی در کنگره تلاش می کنند تا نقشی برای کنگره در نظارت بر توافق احتمالی میان ایران و آمریکا ایجاد کنند که مصوبه اخیر نظر آنها را تامین می کند. بار دیگر تاکید می کنم که شیوه تامین این خواست به نحوی است که مانع توافق هسته ای نمی شود و این تنها دلیلی بود که من به آن رای مثبت دادم. این مصوبه به کنگره حق اعلام نظر می دهد اما به هیچ وجه توافق را تهدید نمی کند.

وی که یکی از نمایندگان حامی حل و فصل پرونده هسته ای ایران از طریق گفت وگو است، افزود: در طول مذاکرات کنگره، از رویکرد برخی از همکاران جمهوریخواه آزرده هستم، مخصوصا سناتور تام کاتن با نامه ای که به رهبری ایران فرستاد، نامه ای که اکثریت جهوریخواهان سنا آن را امضا کرده بودند.

پرایس ادامه داد: این اقدام نادرست و تهدیدی بزرگ برای اعتبار مذاکرات جاری هسته ای بود. متاسفانه دوستان جمهوریخواه کارشکنی های زیادی در این رابطه می کنند و اما ما خوشبختانه بر سر اصل طرح به توافق رسیدیم و امیدوارم توافق جامع به دست آید.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =