خادم می گوید به نظرات پیشکسوتان فوتبال احترام می گذارد. آنها منتقد وزارت ورزش هستند و می گویند با تصمیمات خادم اوضاع بدی پیش آمد اما خادم می گوید نقدی به عملکردشان وارد نیست.

 

سعید اکبری - خبرآنلاین :امیر خادم یک روز پس از انتقادات علی فتح الله زاده به حرف های این مدیر سرشناس فوتبال استقلال پاسخ داد.

آقای خادم علی فتح الله زاده در گفت و گویی که با خبرآنلاین داشت به انتقاد شدید از شما پرداخت. به هر حال عملکرد شما در قبال تصمیمات مدیریتی استقلال، قابل نقد است. شما چرا درباره پرسپولیس و استقلال امسال شفاف سازی نمی کنید؟

انشالله برنده مزایده ها مشخص می شود و پس از آن بنده در کنفرانسی مطبوعاتی، توضیحات لازم را در این باره خواهم داد. ولی من می خواهم یک نکته دیگر بگویم. کسانی که تصورات مختلفی دارند و به قول معروف می خواهند از فضای احساسی که به وجود آمده، سوء استفاده کنند، بهتر است رودرو حرف هایشان را مطرح کنند. اگر فرمایشی هست رودرو بیایند و این حرف ها را مطرح کنند. من 30 سال و اندی است که در ورزش هستم. 20 سال در جاهای مختلف ورزش بوده ام و با رسانه ها هم ارتباط دارم. دوست ندارم آدمی باشم که در فضای مطبوعاتی جنجال ساز باشم. در این سال ها همیشه با رسانه ها تعامل داشتم و مطلع هستید که همیشه پاسخگو بوده ام. هیچوقت وارد فضایی نشده ام که در مطبوعات بخواهم پاسخ یک نفر را بدهم. این کار فایده ای جز متشنج کردن فضا ندارد و بین هوادران اضطراب ایجاد می کند. ما نمی خواهیم فضای بی اخلاقی را در ورزش کشور توسعه بدهیم چون نتیجه ای ندراد. ولی زمان تا الان خیلی چیزها را ثابت کرده و بعد از این هم ثابت خواهد کرد.

در حال حاضر انتقادهای زیادی از انتخاب های شما می شود. شما این انتقادها را می پذیرید؟

به هر حال درباره کاری که ما انجام داده ایم، حتما انتقاداتی وارد است ولی من تاکید می کنم در آینده نتایج فعالیت ها بیشتر مشخص می شود. دوستانی که در این دو باشگاه فعالیت کرده اند و انتقاد دارند، هر زمانی که لازم باشد، من آمادگی این را دارم که رودرو با هم درباره اتفاقات این باشگاهها صحبت کنیم و حتی مذاکره داشته باشیم. نیازی نیست که در فضای مطبوعاتی یکی من بگویم و یکی آنها.

الان پاسخ شما به انتقادها چیست؟

ببیند من انتقادهای پیشکسوتانی را که در این باشگاه استخوان خرد کردهه اند و خاکش را خورده اند، با جان و دل گوش می کنم. حرف ها و عقایدشان برای من قابل احترام است. اگر آنها حرفی دارند از سر دلسوزی است. حتی اگر بعضی از این حرف ها به خاطر یکسری درگیری ها باشد، دوباره قابل احترام است و ما تمکین می کنیم. ولی اگر فردی هست که در گذشته حضور داشته و کار کرده، بهتر بود حرف هایی را که می زند ابتدا در دوره خودش انجام می داد و به آنها عمل می کرد. طبیعتا کارنامه آدم ها نشان دهنده میزان کارایی آنهاست. به نظر من حرف زدن و اظهار نظر غیر اخلاقی منطقی نیست.

فرهاد مجیدی از مقداد نجف نژاد انتقاد کرده؛ به هر حال شما هم باید پاسخگو باشید. آیا حضور ایشان در استقلال، به انتخابات آتی مجلس مربوط می شود؟ چون فتح الله زاده هم گفته که هیات مدیره این دو باشگاه تبدیل به بنگاه احزاب شده است.

اینکه نجف نژاد با چه نیتی وارد فضای فوتبال شده، سوالی است که شما باید از خودش بپرسید. من در جایگاهی حقوقی هستم و نمی توانم درباره ذهنیت دیگر افراد اظهار نظر کنم. منطقی این است که سراغ خودشان بروید. در فضای کارشناسی، کسانی که تجربه دارند، می توانند هر تحلیلی از رفتارها یا عملکرد آدم ها بکنند. ولی ما به عنوان فردی که در ورزارت ورزش جایگاه حقوقی داریم، باید ارتباط برقرار کنیم. ما برای اینکه چرخ ها را به حرکت در بیاوریم و در مسایل مختلف به تصمیم برسم، طبعا با انتقادهای روبرو می شویم. بعید نیست اگر ما همین الان در جایگاه منتقدان باشیم، همین انتقادها را مطرح کنیم ولی ما در پازل قطعات مختلفی داریم و این قطعات باید در کنار هم چیده شود تا به یک تصمیم برسیم. قطعا این تصمیم می تواند جای نقد داشته باشد ولی من می خواهم شما جزئی نگاه نکنید، باید کل مجموعه مورد بررسی قرار گیرد. من تصورم این است اگر کلی نگاه شود، مسیری را که ما رفته ایم، قابل نقد نیست. همانطور که عرض کردم این نیازمند آن است که در یک محیط آرام و در جایگاه کارشناسی، مناظره کنیم و صحبت های رودرو انجام دهیم. ما اگر از یک زاویه نگاه کنیم و فقط به یک نقطه توجه داشته باشیم، قطعا حاشیه ها و ایرادهایی می بینیم. می خواهم بگویم ما مثل یک پازل هیات مدیره استقل لو پرسپولیس را کنار هم قرار دادیم. این هم متاثر از شرایط موجود بود. من از عملکرد خودم و وزارتخانه ام در استقلال و پرسپولیس دفاع می کنم. اگر همین کارها را نمی کردیم استقلال و پرسپولیس نمی توانستند در لیگ برتر حاضر شوند.

چرا؟

این دو تیم به خاطر مشکلات مالی و حقوقی که داشتند، نمی توانستند در لیگ برتر شرکت کنند. خیلی از بازیکنان این دو تیم اگر بدهی فصل قبل شان پرداخت نمی شد، با استقلال و پرسپولیس قرارداد نمی بستند. همین کادر فنی ها هم حاضر نبودند کار کنند. استقلال و پرسپولیس به هتل ها، اداره مالیات، فبلان فروشگاه، شرکت هواپیمایی و.. بدهکار بود. یک سری طلبکار بودند و پول شان را می خواستند.

ولی بازیکنان استقلال که می گویند هنوز طلب فصل قبل شان را نگرفته اند و باشگاه به آنها بدهکار است.

اگر طلب فصل قبل را نداده اند، شک نکنید امسال پول شان را کامل گرفته اند.

پس چرا هنوز اعتراض می کنند؟

ببینید من را مقابل شخص یا اشخاص قرار ندهید. اگر بازیکنی پول فصل قبلش را نگرفته بود، برای امسال قرار داد می بست؟ ازسویی آقایانی بودند که طلب فصل قبل شان را کامل گرفتند ولی آخر نماندندن و رفتند. تا همین امروز هم به خاطر آنها داریم پاسخ می دهیم. باشگاهها با مشکلات حقوقی هم روبرو بودند. من در بخشی از مناظره ای که در تلویزیون داشتم این ها را گفتم. خیلی از پرونده های این دو باشگاه در دادگاه باز است. بخشی از پرونده های استقلال و پرسپولیس به زودی در فیفا و afc رو می شود. این مشکلات از گذشته باق مانده است. الان وزارت ورزش به عنوان مالک باید جوابگو باشد. همین که تحت چنین شرایطی تیم ها را بستیم و توانستند در لیگ برتر حاضر شوند، موفق بودیم. ولی باید بگویم ما هم هیچ رضایتی از نتایج استقلال و پرسپولیس نداریم. یکی ششم شده و دیگری هشتم. مسایلی که گفتم باعث شد تا دو تیم از نظر اخلاقی هم مشکل داشته باشند. ببیند من از بازیکنان شنیده ام که گفته اند اگر فردی بخواهد تیم را در زمین یکدست کند، از او حرف شنوی نخواهیم داشت! متاسفانه این مشکلات ایجد شد. حالا در چنین شرایطی که فضا احساسی است، افرادی که دستشان کوتاه مانده و عملکرد خودشان به شدت زیر سوال بوده است، نسبت به شرایط الان منتقد هستند و آتش دعوا را بیشتر می کنند. خیلی ها از ما ایراد گرفتند ولی کسی نبود که یک پیشنهاد به ما بدهد که مثلا این کار را انجام بدهید. امثال آقایان گذشته و آینده شان را بالاخره همه می دانند. من دوست ندارم بیایم و مثل آنها همینطوری حرف بزنم. حتما این آقایان بهتر از من هستند و بنده نمی خواهم به خوبی شان باشم. در کل ما غیر از مسئله دایی که به نظرم کار نامناسبی انجام شد و اتفاقات خوبی نیفتاد، در سایر موارد عملکرد خوبی داشتیم. دایی به شکل خوبی از پرسپولیس نرفت.

ولی به عملکرد شما انتقاد زیاد است. الان خیلی از پیشکسوت ها به شما انتقاد دارند. در استقلال همه می گویند شما هیات مدیره ای انتخاب کردید که پول نیاورد و به اندازه کافی هم شهامت نداشت.

 ببینید یک روز هم می گفتند اعضای هیات مدیره پرسپولیس بی کفایت ترین ها هستند. اما الان که برده این حرف ها نیست. وقتی افت استقلال در جدول شروع شد، این بحث ها مطرح شد. تا قبل از آن می گفتند موجه ترین هیات مدیره است. طبیعی است که وقتی تیم نتیجه نمی گیرد ایراد می گیرند. من به نظر پیشکسوت ها احترام می گذارم و آنها را می پذیرم ولی جلوی آنهایی را که قبلا کار کرده اند و عملکردشان متاثر از خرابکاری و مشکلات بوده، از عملکردمان دفاع می کنم.

شما چرا به جریان آقای دایی ورود کردید ولی درباره قلعه نویی نه؟ آیا این به خاطر مشکلات و انتقاداتی بود که بعد از برکناری دایی به وجود آمد؟

درباره قلعه نویی باید بگویم که این تصمیم را خود هیات مدیره گرفت و خواستند که او را حفظ کنند. خیلی در جریان نوع تعامل آنها و علت حفظش نیستم. ولی مدیرعامل قبلی پرسپولیس حاشیه درست نمی کرد، برکناری دایی هم به آن شکل صورت نمی گرفت. او(رحیمی) با هیات مدیره و اسپانصر به مشکل خورد. اگر اینطور نبود ما اصلا ورود نمی کردیم. ما اول فصل 14 میلیارد به پرسپولیس پول دادیم ولی بد مدیریت کردند. اسپانسر ناراضی بود و هیات مدیره هم به مشکل خورد. سوء تفاه مهایی هم با کادر فنی ایجاد شد و بازیکنان نتوانستند تمرکزشان را حفظ کنند. من تاکید می کنم که ما درباره مدیریت پرسپولیس اشتباه کردیم. البته با کارشناسان مختلف مشورت کردیم ولی ایشان با ما تعامل خوبی نداشت. درباره سوال تان هم باید بگویم واقعا شرایطی پیش نیامد که ما بخواهیم درباره ماجرای قلعه نویی ورود کنیم.

ولی ظاهرا قلعه نویی به خاطر انتقادی که در رسانه ها از او کردید، گلایه داشت.

بله، او با من تماس گرفت و گله داشت. گفت که باید از من شرایط استقلال را می پرسیدی. البته گله به آن معنا نبود. اصرار داشت کاش از من می پرسیدید بعد حرف می زدید. بنده هم گفتم با هیات مدیره و مدیرعامل در ارتباطم و از آنها سوال کرده بودم.

مشکل واقعا چه بود؟

من اگر اظهار نظری کنم اشتباه است. این یک بحث تخصصی است. امثال مجیدی، پورحیدری و روشن باید درباره استقلال اظهار نظر کنند نه بنده.

پس شما در نهایت منتقدان را به مناظره دعوت می کنید؟

بحث مناظره نیست. من می گویم هر حرفی که می زنیم در چارچوب اخلاق باشد. با سند و مدرک هم حرف بزنیم. اظهار نظرهای بعضی دوستان سوء استفاده از احساسات هوادارانی است که در جریان یک سری مسایل نیستند. گذشته این افراد خواسته یا ناخواسته فراموش شده ولی ما که فراموش نکرده ایم.

4141

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سبز A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    آقا فرهاد یک دونس
  • محمد 4444 A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    اين پاسخ حرفهاي فتح اله زاده بود. اين فرد عوام فريب است و براي تباه كردن استقلال و پرسپوليس آمده بود.
  • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    77 7
    اقای خادم مسبب وضعیت مبهم و بحرانی دو تیم استقلال و پرسپولیس شخص شما هستید 30 سال در ورزش بودید ولی فوتبال یه مقوله جدا هست چند سال در فوتبال بودید آقای دکتر یه سوال دیگه شما که احیانا قصد ندارید نماینده مجلس بشید؟؟؟؟ بعید میدونم الله اعلم
  • مهدی جنجال IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    77 3
    خود این آقای خادم چطور؟حقی داره درباره این دو تا تیم صحبت کنه؟این چیکاره این فوتبال بوده؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    91 8
    خادم حیا کن این فوتبال رو رها کن
  • سورج IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    91 6
    اقای خادم شما در این مدت چه کار مثبتی برای پرسپولیس واستقلال کرده اید که ما نمیدانیم ؟ شما که اینقدر مدیریت دارید و همش از پازل صحبت میکنید چرا به رشته نخصصی خو د کشتی نمیروید؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    54 5
    اين کشتى گيرا کى دست از سر فوتبال برميدارن
  • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    58 8
    یکی نیست جلوی ایشون رو بگیره..... کشتی رو آباد کرده حالا سراغ فوتباله
  • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    45 5
    تو کی هستی که بگی کی نظر بده؟
  • جاوید IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    70 8
    گودرزی و جناب خادم پدر فوتبال رو در آوردند
  • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    43 4
    خادم محبوبیت خود را از دست داد. او در کاری وارد شد که تجربه و تخصص آن را نداشت.
  • ذوالعلی IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    37 3
    اصلا مگر خودروسازان واقعا خصوصی هستند که حالا بخواهند برای خصوصی کردن این دو تیم انها را به خودروسازان واگذار کنند از اول هم معلوم بود تیمها را به شبه دولتی ها واگذار میکنند و به بخش خصوصی واقعی نمیدهند خودروسازان اگر خصوصی بلودند الان وضع خودرو این نبود و مگر دولت میگذاشت اینگونه با این محصولات گران و بی کیفیت مردم را مورد ستم قرار دهند
  • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    34 2
    وامثال شما هم باید کمی حیا داشته باشد،هنوز باور نداره تیشه به ریشه فوتبال زده،شما که اهل فن هستی و آپ تودیت، چرا از یک نظر سنجی ساده در برنامه مردمی هراس داری.
  • آرش A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    22 1
    فتح ا.. زاده چه سمتی داره؟
  • بی نام RO ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    43 3
    امیر خادم زمان ریاست فدارسیون کشتی عملکرد خوبی نداشت و الان هم در معاون وزارت ورزش استقلال و پرپسپولیس رو نابود کرده
  • بی نام US ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    41 5
    فتح اله زاده ک سالها مدیر عامل اس بوده و چندین قهرمانی آورده نظر نده ولی خادم بیاد واسه فوتبالیها تصمیم بگیره؟؟؟//// واقعا با این بلایی که شما سر استقلال و پرسپولیس آوردین روتون میشه نظر بدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • یاسر A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    27 2
    با این حرفها فقط داره فرافکنی میکنه تازه خود مجیدی هم گفته این ضعیفترین هیات مدیره بوده یعنی انتخاب آقایون وزارت نشین
  • بهلول IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    22 2
    آقای خادم شما استقلال وپرسپولیس را به خاک سیاه نشاندی حالا هم با کمال بی انصافی از حاج فتل ایرادمیگیری؟رفقا وفامیل هایت را کردی هیئت مدیره استقلال.قلعه نوئی هم که همشهریته درپشت پرده حمایت شما را به همراه داشت.بچاره هواداران.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    11 6
    خادم خیلی خوب بلده یه چیزی بگه که محبوب شه. امیدوارم ته دلشم مجیدیو دوست داشته باشه
  • سعيد A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    4 25
    درود بر آقاي خادم كه حرف دل مردم و زد فقط امثال مجيدي بايد نظر بدهند و بس فرهاااااااااد مجيييييديييي
  • آس A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    39 33
    حالا قدر آقاي فتح الله زاده رو بيشتر مي دونيد،كسي كه قبل از هر دربي با كري هاش مثل شير پشت تيم بود كسي كه امير قلعه نويي با اون شد ژنرال تمام تلاشش اين بود كاري كه طرفدارا مي خوان انجام شه مثل ايستادن پاي فرهاد هيچ ستاره اي در برابرش كج رفتاري نكرد،يادمون نره حجازي با حاجي شد ناصر خان و اسطوره ما ،كدام دفعه آقاي افشار زاده بين ما داخل كمپ نشست وتمرين تيم رو از نزديك تماشا كرد مثل يك نوجوان عاشق ،يادمون نره تمام قهرماني ها و فيناليست شدن در اسيا در بيست سال اخير فقط با او بوده.
  • امیر A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    41 6
    امسال خیلی خوب نشون داد چرا تو کشتی راهش نمیدن چند سال طول کشید تا خراب کاری اش تو کشتی رو درست کنن، الانم با چسبیدن به آدمای سیاسی پست گرفت آخرش
  • حبیب IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    37 14
    جناب خادم با احترام به شما قهرمان ارزنده کشورمان باید بگم آقای فتح الله زاده امتحان پس دادن زمانی که ریالی پول نبوده با چک شخصی خودشان بازیکن خریده تا دل هواداران نشکنه و از رقیب عقب نمانیم قهرمانی آورده واسمون حالا شما میگی بدهکار بوده بدهی گذاشته واسه باشگاه آیا کسی دیگری بود بدهی نبود با این اوضاع باشگاه که هیچیش مشخص نبودبازم فتح الله زاده بود که میتوانست تیمو جم کنه..ما هواداران بسیار بسیار دوستش داریم و امیدواریم امسال برگرده بالا سر تیم باشه اگه به محبوبیت حاجی شک داشتین میتونید از طرفدارهای استقلال نظرخواهی کنی تا متوجه شوید که چقدر محبوب هستن..مردم بهترین قاضی هستن و شما هم برای همین مردم کار میکنید پس به خواسته شان احترام بزارید.
  • محسن A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    18 1
    این جواب بود که تو دادی
  • ابوالفضل IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    3 1
    واقعا خجالت داره این کشتی گیرا کی میخوان دست از سر مملکت بر دارن فوتبال کشتی گیر شورا شهر کشتی گیر شهرداری کشتی گیر هر جا میری هستن بابا بی خیال این فوتبال شید در ضمن شما در حدی نیستید که بخواهید در مورد اسطوره تکرار نشدنی مثل فرهاد مجیدی صحبت کنید آقای مثلا کشتی گیر