روحانی چه طرح هایی را در آذربایجان شرقی افتتاح کرد؟

رئیس جمهوری عصر روز چهارشنبه، در سفر استانی دولت به آذربایجان شرقی، تعدادی از طرح ها و پروژه های بزرگ عمرانی، فرهنگی و آموزشی را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرده و یا دستور آغاز عملیات اجرایی آنها را صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان؛ دیتا سنتر استان؛ مرکز خدمات آموزشی و رفاهی فرهنگیان؛ ساختمان آموزشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی از جمله طرح هایی بودند که توسط دکتر حسن روحانی در این سفر افتتاح شدند.

همچنین رئیس جمهوری فرمان آغاز عملیات اجرایی آزادراه تبریز - مرند - بازرگان؛ آزادراه مراغه - هشترود و شهر جدید شهریار(غیردولتی) را صادر کرد.
مشخصات این طرح ها را در ادامه می خوانید:
الف) طرح هایی که توسط رئیس جمهوری افتتاح شدند:
1. بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان
بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در راستای تحقق وعده رئیس جمهور به مردم نجیب استان در ساختمان میراثی متعلق به خانواده پروین اعتصامی شهر تبریز افتتاح شد.
عمده ترین ویژگی فرهنگ مردم این منطقه، تکوین فرهنگ، زبان و ویژگی های فولکوریک و ... آداب و سنن برجسته قومی در این مکان تجلی خواهد یافت.
ساختمان میراثی قدیمی در دو طبقه و در حدود 1300 متر مربع ساخته شده است.
2. دیتا سنتر استان
این طرح، یکی از زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات بوده و سبب می شود تعادل و ترافیک داده ها در داخل استان اتفاق بیفتد. با ایجاد IX در این مرکز نسبت به یکپارچه سازی داده های سازمان های دولتی اقدام خواهد شد.
این طرح دارای 15 سرور پردازشی، 15 سرور ذخیره سازی و 15 سرور مجازی، سیستم Power، تابلوها و ژنراتور برق و ups، سرورها در 14 راک و اتاق NOC(کنترل) قرار گرفته اند.
ساختمان این طرح حدود 300 مترمربع با رعایت کامل مسائل امنیتی و پدافند غیرعامل ساخته شده و عملیات اجرایی آن از سال 90 شروع شده بود.
50 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح صرف شده است.
3. مرکز خدمات آموزشی و رفاهی فرهنگیان
اهمیت این طرح، به دلیل اهداف آموزشی، برگزاری کارگاهها و اسکان فرهنگیان بوده و مساحت آن 10000 مترمربع و اعیان آن 6864 متر مربع است.
محل اجرای این طرح، شهر تبریز و میزان اعتبار هزینه شده، 110 میلیارد ریال(از محل منابع ملی و استانی) بوده است.
این مرکز دارای دو باب سالن چند منظوره، دو باب سالن غذاخوری، هر کدام به ظرفیت 450 نفر، 22 باب سوئیت مهمان و سالنهای همایش و جلسات، نمازخانه و آشپزخانه است.
اجرای این طرح از سال 87 شروع شده بود.
4. ساختمان آموزشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی
موضوع فعالیت این ساختمان، سلولهای بنیادی، ناباروری، فناوری انرژی های نو، آموزشهای علمی و کاربردی بوده و این ساختمان در 4500 مترمربع و 9 طبقه شامل مرکز علمی و کاربردی، مرکز ناباروری پژوهشگاه توسعه و برنامه ریزی، سالنها، آزمایشگاه و سازمان اداری ساخته شده است.
محل اجرای این طرح، شهر تبریز بوده و عملیات اجرایی آن از سال 91 شروع شده و هزینه اختصاص یافته برای آن،98 میلیارد ریال بوده است.

ب: طرح هایی که فرمان آغاز عملیات مطالعاتی و اجرایی آنها صادر شد:
1. آزادراه تبریز - مرند - بازرگان
طول این پروژه 253 کیلومتر و میزان سرمایه گذاری برای آن، 58000 میلیارد ریال بوده و سرمایه گذار آن، شرکت BERGIZ ترکیه به میزان 65 درصد و وزارت راه و شهرسازی به میزان 35 درصد خواهد بود.
مدت زمان اجرای این طرح، 5 سال (از 1394 تا 1399) بوده و بخش خصوصی 18 سال بهره برداری از آن را بر عهده خواهد داشت.
2. آزادراه مراغه - هشترود
طول این پروژه، 92 کیلومتر و میزان سرمایه گذاری در آن، 8950 میلیارد ریال بوده و سرمایه گذار آن، وزارت راه و شهرسازی به میزان 60 درصد، بانک سپه به میزان 20 درصد و شرکت آب و خاک به میزان 20 درصد هستند. مدت زمان اجرای آن، به مدت 3 سال (از 1394 تا 1397) است.
3. شهر جدید شهریار(غیردولتی)
محل اجرای این طرح، شمال شرق تبریز(کیلومتر 5 جاده تبریز - اهر) بوده و هدف از اجرای آن، اسکان سرریز جمعیت شهر تبریز و اجرای شهر هوشمند با زیرساختهای مناسب بوده و پیش بینی جمعیت آن، 170 هزار نفر و مساحت محدوده آن، 1500 هکتار(استملاک اراضی اشخاص حقیقی در منطقه) است.
تعداد واحدهای مسکونی، 60 هزار واحد مسکونی(ویلایی و آپارتمانی) در چهار فاز همراه با ساختمانهای جانبی و تاسیسات بر اساس طرح جامع شهر جدید خواهد بود.
میزان سرمایه گذاری برای این طرح، 13000 میلیارد ریال، و سرمایه گذار آن، شرکت جهاد خانه سازی آذربایجان شرقی است.
این طرح، از سال 1394شروع و فاز اول آن در پایان سال 1395 آماده بهره برداری شده و مابقی تا سال 1406 مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
این طرح در حال حاضر برای 500 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و تعداد شاغلین آن به مرور به 2000 نفر خواهد رسید.


23213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =