۰ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴

ایسنا نوشت:

رییس‌جمهور آمریکا محدودیت‌های یکجانبه این کشور برای خرید نفت ایران را تجدید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه با صدور حکمی که از سوی دفتر وی منتشر شده است اعلام کرد: شرایط اقتصادی جهانی، افزایش تولید نفت از سوی کشورهای خاص و سطح کافی تولید نفت به من اجازه داده است تا این تصمیم را بگیرم.

بر اساس گزارش شبکه خبری پرس‌تی‌وی، باراک اوباما در حکم خود محدودیت‌های یک‌جانبه آمریکا در خصوص خرید نفت و محصولات نفتی ایران را بار دیگر تجدید کرد.

رییس‌جمهور آمریکا هم‌چنین گفت: من تاکید می‌کنم که در حال حاضر تولیدات نفت و محصولات نفتی از کشورهای دیگری غیر از ایران در سطح مناسبی قرار دارد بنابراین باز هم می‌توان خرید نفت و محصولات نفتی ایران توسط یا از طریق موسسات مالی خارجی را کاهش داد.

اوباما در این اظهارات خود به قانونی در آمریکا اشاره کرده است که بر اساس آن انجام معاملات با ایران ممنوع شده است. طبق این قانون شرکت‌های خارجی که با موسسات مالی ایرانی معامله می‌کنند یا نقل و انتقالات مالی انجام می‌دهند از سیستم مالی آمریکا حذف می‌شوند.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور آمریکا در حالی اقدام به تجدید محدودیت خرید نفت ایران کرده است که مذاکره‌کنندگان ایران و گروه 1+5 در اواسط فروردین ماه به یک چارچوب برای حصول یک توافق هسته‌ای جامع دست پیدا کردند.

ایران و گروه 1+5 پیش از این در نوامبر 2013 نیز به یک توافق اولیه دست یافتند که بر اساس آن غرب متعهد شد هیچ محدودیت جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال نکند اما واشنگتن مدعی است که توافق ژنو تجدید محدودیت‌های پیشین را شامل نمی‌شود.

مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 با هدف دستیابی به توافق نهایی تا پایان ژوئن ادامه دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =