در سال گذشته طبق بررسی های یک موسسه جهانی کانادا، بریتانیا و سنگاپور درصدر برترین‌های گردشگری سلامت جهان ایستادند

هادی معیری نژاد- گردشگری سلامت از جمله شاخه های گردشگری است که به دلیل درآمد زایی بالا توسط متولیان این صنعت در کشورهای مختلف به عنوان هدف برگزیده شده است.

هر ساله مرکز تحقیقات سلامت بین‌المللی و انجمن گردشگری درمانی مطالعه ای را در مورد کشورهای برتر در این زمینه منتشر می کند.

طبق بررسی های منتشر شده از سوی  این مرکز  در شاخص گردشگری سلامت (MTI) کانادا درردیف نخست از فهرست برترین های درمانی جهان قرار گرفت .

درمان

برای تصویر بزرگتر روی آن کلیک کنید

جایگاه هریک از کشورها بر اساس سه عامل کلیدی از جمله محیط زیست، صنعت درمان و خدمات پزشکی و نیز خدمات مالی تعیین شده است.

براین اساس کانادا در صدر جدول مقصدهای برتر گردشگری جهان قرار گرفت که دلایل آن اقتصادی بودن و به صرفه بودن خدمات مناسب، محیط فرهنگی و امن برای گردشگران اعلام شده است.کشور بریتانیا و سپس سنگاپور نیز درردیف‌های دوم و سوم جای گرفتند.

کاستاریکا ، ایتالیا ،آلمان ،کاستاریکا، فیلیپین ، ژاپن و فرانسه در رتبه های بعدی قرار گرفته اند

صنعت گردشگری درمانی درجهان صنعتی بارشد انفجاری است که درآمدی بالغ بر 100 میلیارد دلاردرسطح جهانی تولید می‌کند. از این رو بسیاری از کشور ازجمله کشور هایی چون تایلند ، هند و اخیرا امارات و ترکیه تلاش‌های گسترده ای برای مبدل شدن به یک قطب گردشگری درمانی آغاز کرده‌اند.

این کشورها عمدتا کشورهای منطقه خلیج فارس و خاورمیانه و گردشگران روس و فدراسیون شوروی سابق را هدف قرار داده‌اند.

منبع: مرکز  بین المللی تحقیقات سلامت

4646

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    13 12
    خبر انلاین مهم نیست نظر منو حالا نشون نمیدید، همون یک نفر هم بخونه کافیه، ولی چرا به جای اینکه چپ و راست آمار کشورهای دیگرو نشون میدید و میشید مبلغ خروج سرمایه به این کشورها، دست به یک پروژه نمیزنید که کمک به گردشگری خود ما بکنه؟ چرا فقط آمار بهترین بیمارستانها و ماشینها و برجها و موبایلها و ... میدید؟ همه میدونند اونها از ما بهترند، پس چرا بجای درمان، نمک میپاشید؟ این حرفو من دارم بعد از بیست سال زندگی در اروپا و ... میزنم. واقعا حیفه حیف اینها از ما بهتر نیستند بلکه خودشونو از ما بهتر میدونند، بخاطر اینم تمام سیستمشون از خودشون و محصولاتشون و از پولشون پشتیبانی میکنه
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    3 0
    رتبه سوم نداريم.
  • بی نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    2 0
    خسته نباشین با این آمار دادنتون
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    2 2
    یکی از آشناهای ما میگفت که خود کانادایی ها از سیستم سلامتشون مینالن و برای هر چیز کوچکی میرن آمریکا.دیگه نمیدونم چقدر درست باشه.